421 visninger
|
Oprettet:
vil ikke spise tørfoder {{forumTopicSubject}}
Min kat Cala hun vil ikke spise det tørfoder jeg har, heller ikke selvom det er det samme som det hun fik hos den familie vi købte det af. Hun vil gerne spise vådfoder og alt hvad vi spiser hun "tigger" simpelthen når vi andre spiser.
Har også prøvet at blande vådfoder op med tørfoder men det vil hun ikke. Det kan blive lidt dyrt i længden med vådfoder for de andre katte kommer jo også styrtende og vil have det samme... Kan man gøre noget? skal jeg bare lade være med at give hende muligheden for andet end tørfoderet?
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
hvor vi købte hende... Lille rettelse
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
mar 2008
dec 2004
mar 2008
Jamen jeg har både royal Canin babycat (som hun fik) samt growth og så har jeg også killingefoder fra Iams.. Så der er lidt at vælge imellem..
dec 2004
mar 2008
dec 2004
Nu bruger jeg også killingefoder til killingerne her i huset, til de er 12 uger - på det tidspunkt spiser de selv af voksenfoderet i de voksne kattes skåle... Min erfaring er, at killingefoder for længe lægger bunden til en overvægt, der er svær at komme af med igen.
Ser man på huskattekillinger - de får da voksenfoder, som afvænning fra modermælken... for jeg har da endnu ikke hørt om killingemus, voksenmus, seniormus, light-mus - har du?
Mit ene kuld nægtede pure at spise killingefoder af nogen art. I ren desperation tilbød jeg dem voksentørkost, som de kastede sig over - lige fra modermælken. de blev store og fine killinger på trods af den manglende killingefoder.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 115
Fik strenge ordre fra dyrlægen om, at hun skulle have det at spise, som hun helst ville, nemlig vådfoder, da det var vigtigt, at hun fik noget mad.
Dette resulterede i, at hun ikke ville over til tørkost igen bagefter.
Vi havde også fået noget med fra opdrætteren, som hun normalt fik hver dag, så det var ikke til at forstå.
Jeg prøvede ligesom dig med at blande det sammen - men hun spiste udenom tørkosten, jeg blødte det op i vand - hun spiste ikke så meget som hun burde. Det var virkelig frustrerende!!!
Jeg gik derfor på jagt efter noget nyt foder, men ville heller ikke købe mig fattig i en masse, som hun sikkert alligevel ikke ville spise. Så mens hun fortsatte med vådfoderet, gik jeg alle dyrebutikker i byen igennem, og fik prøveposer af forskelligt foder med hjem.
For at gøre en lang historie kort, resulterede det i, at hun den dag idag spiser tørkost med den største fornøjelse:0)
Men som Missemor skriver, er det VIGTIGT at hun får killingefoder, også selvom de måske helst vil have voksen (det var det samme med Snow).
Jeg fik en prøve på Royal Canins killingefoder til Persere med hjem, og det endte med at være en succes.
Jeg fik at vide af ekspedienten i butikken, at dette foder tit var favoritseret af kræsne killinger - men hun kunne ikke forklare mig hvorfor.
Så jeg vil råde dig, at gøre det samme som jeg. Gå på jagt efter det rette foder - det skal nok komme:0)
Poteklem herfra
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Mit første kuld NÆGTEDE at spise killingefoder. Jeg havde alligevel skålen fremme, men det var kun min kastrat der spiste det.. Men det meste foder er vel så godt at det ikke gør så meget at killingerne vælger at spise noget andet..
vil ikke spise tørfoder