{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

vil ikke spise tørfoder {{forumTopicSubject}}

Min kat Cala hun vil ikke spise det tørfoder jeg har, heller ikke selvom det er det samme som det hun fik hos den familie vi købte det af. Hun vil gerne spise vådfoder og alt hvad vi spiser hun "tigger" simpelthen når vi andre spiser.
Har også prøvet at blande vådfoder op med tørfoder men det vil hun ikke. Det kan blive lidt dyrt i længden med vådfoder for de andre katte kommer jo også styrtende og vil have det samme... Kan man gøre noget? skal jeg bare lade være med at give hende muligheden for andet end tørfoderet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke spise tørfoder
  • #1   27. jun 2008 *ikke spise det tørfoder jeg har, heller ikke selvom det er det samme som det hun fik hos den familie vi købte det af*

hvor vi købte hende... Lille rettelse

• #2   27. jun 2008 Prøv at blød tørfoderet op i lidt vand - og fjern vådfoderet. Eller prøv noget andet tørfoder.

• #3   27. jun 2008 Okay - prøver at blande op med noget vand. Har du evt. erfaring med noget foder som alle (eller stort set alle) katte kan lide.?

• #4   27. jun 2008 Hvilket foder får hun nu? Hvor gammel er hun?

• #5   27. jun 2008 Jamen hun er 13 uger her på lørdag så vi har jo næsten lige fået hende hjem.
    Jamen jeg har både royal Canin babycat (som hun fik) samt growth og så har jeg også killingefoder fra Iams.. Så der er lidt at vælge imellem..

• #6   27. jun 2008 Prøv voksenfoder - nogle killinger vil egt hellere have et ogdt voksenfoder.

• #7   27. jun 2008 okay.. Jeg prøver mig frem.. tak for hjælpen.. smiley

• #8   27. jun 2008 Da jeg startede med at opdrætte, fandtes killingefoder ikke. Killingerne voksede fint alligevel;-)
    Nu bruger jeg også killingefoder til killingerne her i huset, til de er 12 uger - på det tidspunkt spiser de selv af voksenfoderet i de voksne kattes skåle... Min erfaring er, at killingefoder for længe lægger bunden til en overvægt, der er svær at komme af med igen.

Ser man på huskattekillinger - de får da voksenfoder, som afvænning fra modermælken... for jeg har da endnu ikke hørt om killingemus, voksenmus, seniormus, light-mus - har du?

Mit ene kuld nægtede pure at spise killingefoder af nogen art. I ren desperation tilbød jeg dem voksentørkost, som de kastede sig over - lige fra modermælken. de blev store og fine killinger på trods af den manglende killingefoder.

• #9   27. jun 2008 Jeg havde det samme store problem med Snow da vi fik hende hjem. Hun blev syg dagen efter vi fik hende (øjenbetændelse), som gjorde at hun ikke ville spise eller drikke, så hun kom et smut på et dyrehospital.
    Fik strenge ordre fra dyrlægen om, at hun skulle have det at spise, som hun helst ville, nemlig vådfoder, da det var vigtigt, at hun fik noget mad.
    Dette resulterede i, at hun ikke ville over til tørkost igen bagefter.
    Vi havde også fået noget med fra opdrætteren, som hun normalt fik hver dag, så det var ikke til at forstå.

Jeg prøvede ligesom dig med at blande det sammen - men hun spiste udenom tørkosten, jeg blødte det op i vand - hun spiste ikke så meget som hun burde. Det var virkelig frustrerende!!!

Jeg gik derfor på jagt efter noget nyt foder, men ville heller ikke købe mig fattig i en masse, som hun sikkert alligevel ikke ville spise. Så mens hun fortsatte med vådfoderet, gik jeg alle dyrebutikker i byen igennem, og fik prøveposer af forskelligt foder med hjem.

For at gøre en lang historie kort, resulterede det i, at hun den dag idag spiser tørkost med den største fornøjelse:0)

Men som Missemor skriver, er det VIGTIGT at hun får killingefoder, også selvom de måske helst vil have voksen (det var det samme med Snow).
    Jeg fik en prøve på Royal Canins killingefoder til Persere med hjem, og det endte med at være en succes.
    Jeg fik at vide af ekspedienten i butikken, at dette foder tit var favoritseret af kræsne killinger - men hun kunne ikke forklare mig hvorfor.

Så jeg vil råde dig, at gøre det samme som jeg. Gå på jagt efter det rette foder - det skal nok komme:0)

Poteklem herfra

• #10   27. jun 2008 ja men selvom killinger skal have killingefoder, kan man ikke tvinge dem til at spise det..

Mit første kuld NÆGTEDE at spise killingefoder. Jeg havde alligevel skålen fremme, men det var kun min kastrat der spiste det.. Men det meste foder er vel så godt at det ikke gør så meget at killingerne vælger at spise noget andet..

Kommentér på:
vil ikke spise tørfoder

Annonce