{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Fundet kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har taget en hitte kat ind som er set gående rundt her i byen et par dage hvor han desperat har søgt menneskelig kontakt..
Vi har fundet frem til at han er blevet set blive smidt ud af en bil (af 4 voksne mennesker 40-50 år alderen) for 5 dage siden..
Jeg beholder ham gerne da han er utroligt sød og kærlig, men han skal jo fremlyses i tilfælde af at det er sure naboer eller lignende der har læsset ham af (er ved at finde ud af at få ham tjekket for chip).. ved i hvordan reglerne er.. hvor længe skal han fremlyses ? Og hvad er de bedste steder ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet kat
  • #1   24. nov 2020 Har du lagt ham ud på FB? Her er flere sider med efterlysninger og fremlysninger af katte?
    Han kan måske være en af de katte, som naboen har været træt af og fanget den og kørt den væk og dumpet den i en anden by. Eller han har været blindpassager i en bil eller lastbil.


  • #2   24. nov 2020 Han ligger på facebook i en lokal gruppe og dyrelægen ligger ham på deres side.. han havde ingen chip.
    Ja jeg tænkte nogle kunne have set sig sur på ham eller han havde hoppet ind i en fremmed bil (ikke at jeg forstår man så bare smider katten ud)


  • #3   24. nov 2020 fremlys ham i 3 dage
    og hvis ingen henvender sig så beholder du ham bare

    sørg for at sætte fremlysninger op i dit lokal område i papirform i tilfælde af at folk ikke har FB

    Andet kan du ikke gøre. For så kunne evt ejere havde sørger for at få den chippet eller øremærket

    har selv flere tilløbere
    den sidste er Liller som jeg fandt i min nabos hæk. Han er tidligere fremlyst i selve den by jeg bor tæt ved. men hellere ikke her var der nogen som manglede ham
    han er 5 mdr gammel.
    så han bor hos mig


  • #4   24. nov 2020 "fremlys ham i 3 dage
    og hvis ingen henvender sig så beholder du ham bare"


    Arh, eftersom han er blevet smidt af en bil, kan han jo være blevet bortført langsvejs fra, så man må da lige give ejer en chance, og - udover facebook - tjekke om ejer skulle have oprettet efterlysning på en af de landsdækkende efterlysningssider (Kattens Værn, Dyrenes Beskyttelse og Dyreværnet. (og måske flere)

    Og suk, med alle de (bøvlede) efterlysningssider, der efterhånden findes, er det næsten et mirakel hvis katteeejer ser fremlysningsannonce af sin kat og kattefinder ser efterlysningsannoncer af selvsamme kat.

    Og de idioter der smed katten af smiley skulle smides af i en ørken. Og du, Signe, skulle have en medalje for at tage dig af katten. smiley


  • #5   24. nov 2020 det som er problemet er at ejere ikke har mærket sin kat
    så det er som at lede efter en nål i en høstak hvis man skal lede over et større område
    DERFOR ER DET VIGTIGT AT FÅ SIN KAT MÆRKET NÅR DEN GÅR UDE

    har selv arbejdet på internat og har kun prøvet 1 gang på 6 år at få en umærket kat hjem.men har fået rigtig mange mærket katte hjem.


  • #6   24. nov 2020 Ja gør det bestemt ikke nemmere

  • #7   24. nov 2020 Hvis der kun var én eller to landsdækkende frem- og efterlysningssider, så ville der være en ret god chance for at også bortløbne, umærkede katte kunne komme hjem til ejer.

    Og hvad angår mærkede katte, så kommer de heller ikke altid hjem, fordi der er flere katteregistre :-S

    Jo flere sider til samme formål, desto dårligere effekt.


  • #8   25. nov 2020 Jeg synes at 3 dage er for lidt!
    Jeg har (endnu engang) hjulpet en kat hjem og finder er IKKE på Facebook - hun GIDER ikke! Dem er der mange af, så op med nogle fremlysninger på papir og giv det 14 dage.

    Det var et rent held at denne kat kom hjem. Ikke neutraliseret og smidt ud af en anden beboer i kvarteret, men en anede uråd og jeg tjekkede lige de lokale grupper og fik kontakt til ejer - og JA! Der var en ejer og endda en glad en af slagsen og den boede ca. 150 meter væk i fugleflugt. Blev hentet hjem med det samme smiley

    Jeg går fuldt og helt ind for mærkning, men en så tam kat har eller har for nyligt haft et hjem.


Kommentér på:
Fundet kat

Annonce