{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Urenlig af stress {{forumTopicSubject}}

Jeg har i indeværende uge fået et problem!
Der er 2 gange afleveret fine pøller i køkkenet og ikke på bakken som ellers. Det er sket om natten.
Jeg er ikke i tvivl om, at det er stressrelateret, for den eneste der har nerver til SOSU'er, gangstative og kontorstol der suser rundt over det hele er Freddie.

Jeg er bange for, at det er de ændrede rutiner der er skyld i den situation og ikke en beskidt kattebakke, for den er konstant renset.

Hvad ville I gøre? Det er jo ikke en situation der ændrer sig de første mange uger.
Nogle forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig af stress
  • #1   16. dec 2020 jeg ville nok begynde at komme dr bach rescure i deres drikkevand
    så de lige kan komme ned på jorden igen


  • #2   16. dec 2020 Ej hvor ærgerligt. Sådanne problemer har du vist ikke brug for nu smiley
    Godt bud fra Anja, ellers findes der foder fx Calm, og Feliway i stikkontakten har også effekt for mange.
    Håber det løser sig smiley


  • #3   17. dec 2020 Og her i huset er bedst erfaring med anxitane og nervozyl

  • #4   17. dec 2020 Jeg har lige snakket med dem og der er en leverance af Kalm på vej.
    Synderen er Andersen. Han ville ikke være inde i nat og der er ikke lavet på gulvet.


  • #5   17. dec 2020 Håber det går i orden, hurtigt smiley

  • #6   17. dec 2020 Vi har også en kat på dement afdelingen og hun er alles darling.
    Healy sover og spiser på afdelingen, men hun beder om, at komme ud, når hun skal besørge. Hun har ingen kattebakke. Vi har ikke haft problemer med det.
    Hvor står foderet i forhold til kattebakken?
    Har I fået en anden slags kattegrus?
    Er kattebakken overdækket
    Har jeres kat være nevøs anlagt?


    profilbillede
  • #7   17. dec 2020 Frankenthal:
    Han er fhv. vildkat, men har aldrig lavet den slags numre før.
    Der er ikke sket anden ændring, end at jeg har brækket benet, der kommer SOSU hver dag og jeg suser rundt på en kontorstol eller med gangstativ, så det hele er vendt på hovedet...

    Der bliver ingen jul i år... smiley


  • #8   3. jan 2021 Jeg tager lige denne op igen, for som om det ikke var slemt nok!
    Nu kaster han op flere gange dagligt, men spiser godt.
    Det seneste er en ordentlig tis ved siden af kattebakken.

    Vi ved, at han har en lav blodprocent, men han vil ikke spise Ronaxan, så vi kunne blive den bakterie kvit.
    Vi ved at han har FORL
    Han er en ældre herre - skøn er han 9 - jeg tror at han er ældre.

    Jeg er seriøst ved at opgive!
    Jeg tror nok at jeg ringer til en dyrlæge i næste uge, så vi kan snakke det igennem.
    Er det for vidtgående?


  • #9   3. jan 2021 Overhovedet ikke

    Men har du prøve DR Bach rescure?


  • #10   3. jan 2021 Nej det har jeg ikke.

  • #11   3. jan 2021 Tror du er ret realistisk, og der er grænser hvad han skal i gennem, og det er også tilladt at tænke på en selv og hvad man kan klare ude stres smiley

  • #12   3. jan 2021 Jeg ville prøve det i 1-2 uger også se hvordan det så går.
    Og så tage beslutningen der

    Det virker her i huset. Tænker at du bør give ham det i munden hvis det kan lade sig gøre. Bare en dråbe. Dukan også tage 1 kop vand og putte en pipette i, og så give ham 1 pipette af blandingen 1 x om dagen

    Pt har jeg 3 som får sådan 1 hver dag
    2 pga fordi de tisser og den sidste stresser over killingerne


  • #13   3. jan 2021 Anja - jeg ville gerne, men jeg står faktisk på hænderne for at fodre dem. Et ben i vejret og ned med mad. Hvordan skal jeg praktisere det? Andersen er ikke en man åbner gabet på. Undskyld hvis jeg lyder lidt knust, men... ja, det er altså lidt svært at fjerne bræk og tis på et ben med mindre at det er i bakken. Nu bliver han børstet for at undgå hår og er ude nogle timer for at undgå tis mv.

  • #14   3. jan 2021 får han vådfoder ? for så kommer du det bare oven på dette

  • #15   4. jan 2021 Baytril vet fås som både injektion og tablet, 1xdgl mener jeg

    Er det hæmabartonella der giver den lave blodprocent - der er det virksomt for den


  • #16   4. jan 2021 Ja Lis desværre. Dyrlægen sagde at det var daglig injektioner og det er åbenbart noget han har haft al den tid jeg har haft ham. Blodprocenten var kun 20 da han blev kastreret.

  • #17   9. jan 2021 Hvordan går det?

  • #18   10. jan 2021 Tinka:
    Tjah...
    Jeg har indført mere "udetid" og er måske kommet urenlighederne til livs.
    Jeg ved alligevel hvor jeg har ham, han ligger bare på en stol.
    Han kaster ikke op længere, jeg fandt ud af, at det var et pelsproblem og han elsker at blive kæmmet smiley

    Nu står det så ud af Lucas - han bestiller kun at kaste op, men det ved vi jo hvad er.
    Det er bare lidt træls, når man ikke kan klare det selv - meget træls faktisk!


  • #19   11. jan 2021 smiley smiley

  • #20   11. jan 2021 Jeg har godt nok ikke overblik over dine kattes sygehistorier - synes bare, at der har været meget gennem længere tid, og noget af det vist også kronisk. Alt det sygdom og undersøgelser og behandling og overvejelser er sgu opslidende i længden. Og øv, at du nu tilmed selv er kommet til skade.
    Rigtig god bedring med alt hvad bedres kan! smiley Og pas på dig selv.


  • #21   11. jan 2021 Tinka:
    For udenforstående er det sgu også svært at bevare overblikket, men idag har jeg da været nede under sofaen ,med et ben oppe i vejret, for nu skal jeg godtnok lige love for, at Lucas kaster op igen - alt hvad der kommer ned og lidt til...
    Blenderen er fundet frem, men man skal ikke være sart herhjemme!

    Jeg overvejer faktisk at undersøge om der er god prognose for kirurgi...


  • #22   11. jan 2021 Øv med opkast og det hele. Hvad er grunden til at Lucas kaster op? jeg kan ikke lige se noget om det i dine tråde.

  • #23   11. jan 2021 Føler virkelig med dig... det må være SÅ opslidende smiley

  • #24   11. jan 2021 Tinka:
    Lucas har et for stort og for slapt spiserør. Jeg tror at det svarer til, at når vi andre får et opstød, ja så kaster han altså op.
    Han blev udredt igen i november, fordi vi var bange for, at der var tilstødt noget evt. med nyrerne, men han er gudskelov sund og rask udover det med spiserøret smiley

    Li Lot:
    Tilstået.... i øjeblikket aner jeg virkelig ikke hvordan jeg holder modet oppe, men hvis jeg skal hjælpe ham igennem, ja så er det altså frem med blenderen og så RC Babycat i mange meget små portioner.


  • #25   12. jan 2021 Aha. Har han altid haft det, eller er det kommet med tiden?


  • #26   12. jan 2021 Tinka:
    Det blev konstateret da han var 3 år. Har lige snakket med en dyrlæge idag. Hun havde lidt kendskab til det det og desværre er det ikke noget der er stationært, det kan ændre sig, så nu skal han lige prøve Metacam et par dage, da han kan være hævet i halsen (altså nede i spiserøret).
    Det er første dag han ikke har kastet op, men han har spist ret meget i aften, så jeg forventer en ordentlig sjat i nat....


  • #27   13. jan 2021 Det er synd for jer, at det skal være sådan. Når du skriver at det desværre ikke er stationært, formoder jeg, at det betyder, det kan blive værre, og mavesyre må jo kunne ætse spiserøret.... smiley . Forhåbentlig kan det også blive bedre.
    Jeg håber på bedring for Lucas, og ja, for hele husstanden!


  • #28   3. feb 2021 Så nåede vi til den 3. februar.
    Det er sket ting og sager herhjemme.
    Tissetrolden har jeg vist fået styr på smiley
    Han har ikke været i en krog i nogle uger. Han bliver "luftet" og nu er det gruopvækkende stativ ude af huset og jeg er kommet på 2 ben igen, så nu falder der ro på nerverne.
    Vi bliver heller ikke forstyrret i morgenrutinerne mere fra idag, så nu bør al stress lægge sig herhjemme smiley
    Lucas har ikke kastet op siden blenderen kom frem - og det er den endnu. Der kom dog et opkast, da jeg prøvede at gå fra Babycat til Kitten, men så snart jeg gik tilbage til start, fungerede det igen.
    Ingen aflivning forude - det var ellers tæt på.


Kommentér på:
Urenlig af stress

Annonce