{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Hjælp til kat der tisser andre steder end kattebakken {{forumTopicSubject}}

Hej søde katteejere
Jeg har adopteret en 4 årig hunkat (huskat). Hun er utrolig kælen og glad for at blive nusset. Hun gemmer sig bare det meste om dagen. Hver morgen og hver aften lige inden vi går i seng er hun op ad os og ellers gemmer hun sig under sengen.
Vi fik ikke så meget at vide om hende på internatet.
Hun er nu begyndt at stoppe med at tisse på bakken og tisse på tøj eller tæpper der ligger på gulvet.
Jeg ved ikke om det er fordi vi lige har skiftet kattegruset fra fint til groft (havde ikke set det var groft) kan det være årsagen til tis udenfor bakken eller er der noget galt med hende?

Vi ved at hun boede hos en gammel mand, der desværre ikke er her længere. Er der noget vi kan gøre, så hun ikke gemmer sig ? Hun har kun været her i lidt over 2 uger, men hun har udviklet sig hos os. Hun er blevet mere modig og er begyndt at lege


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kat der tisser andre steder end kattebakken
  • #1   25. jan 2021 Ja det kan være skift af grus, og det kan være på grund af flyttestres, men jeg mener hun bør en tur til dyrlægen, det kan være urinvejsproblemer, måske i forbindelse med stres.
    Find ud af om hun var udekat, hvis det er muligt, katte er natdyr men katte der lever inde i tæt kontakt med os, får en døgnrytme, hvor de er mere vægen om dagen, sammen med os, fordi vi giver mad, underholdning og hvis der er adgang til lukket have, så er mange katte afhængige af, at vi lukker ud og ind.
    Jeg syntes det er ærgerligt, når internatet ikke giver god besked om tidligere liv, så i kan tage stilling til om i kan tilbyde noget lignende, og det værste er hvis man skal have en indekat, og finder ud af på den hårde måde, at den er vandt til udelivet.
    Men 14 dage er så ikke længe, det kan tage måneder før en kat er faldet helt til, hvis i skal få styr på tisseriet så skal i igang nu.
    Brug ikke Ajax, det lugter for katten som tis, køb R10 hos Matas, det kan fjerne lugten af tis og Ajax, så det ikke bliver en dårlig vane, fordi katten tror alt lugter som en kattebakke, og få fat i fint grus igen.
    Håber det bedste smiley


  • #2   25. jan 2021 Det kan sagtens være grusset. Men når katte tisser på blødt underlag, så vil jeg altid starte med at tænke blærebetændelse. Så prøv at skifte grussen tilbage til det den plejer at bruge. Virker det ikke, så skal den til dyrlægen smiley

  • #3   25. jan 2021 tænker også blærebetændelse
    det kan ske når det drejer sig om en lidt forsigt kat som så flytter

    så få hende tjekket hos dyrlægen


  • #4   25. jan 2021 Tak for hjælpen! Hun skal også til dyrlæge i næste uge for at blive vaccineret.
    Vi har lige fået skiftet gruset også må vi se hvad der sker smiley


  • #5   26. jan 2021 Jeg er desværre ikke sikker på, at det kan vente til i næste uge, hvis det er blærebetændelse smiley

  • #6   27. jan 2021 Katten har brugt bakken flere gange efter vi skiftede tilbage til fin grus og vi har ikke fundet tis andre steder siden, så tror hun har det helt fint.

  • #7   27. jan 2021 De kan være meget besværlige smiley smiley smiley
    Men godt at du fandt løsningen smiley


  • #8   17. feb 2021 Jeg var også til dyrlægen og hun sagde at vores lille mis er sund og rask, men nok er lidt påvirket af flytningen og derfor fik vi nogle kalm piller, som vidst er noget b vitamin og noget protein af en art

  • #9   18. feb 2021 Glad for, at I fandt ud af det smiley

Kommentér på:
Hjælp til kat der tisser andre steder end kattebakken

Annonce