{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Hjælp til syg kat {{forumTopicSubject}}

Hej
I søndags havde katten det dårligt, hun brækkede sig 3 gange i løbet af dagen. Søndag aften var hun dårlig, har aldrig set hende sådan før, men hun har heller aldrig været syg. Jeg ringede til dyrlægen og han vurderede at det godt kunne vente til mandag morgen.
Mandag morgen har hun det lidt bedre og spiser og drikker lidt. Vi køre til dyrlægen som mærker på hende og hun har væske i tarmen så hun siger at hun nok har diarré. Jeg ber om en blodprøve. Så spørger dyrlægen om hun har spist en rotte med rottegift fordi der var nogle tal som var for høje og hendes hvide blodlegemer var for lave, også ,manglede hun protein og nogle andre ting jeg ikke kan huske :s
Vi får noget medicin med hjem, både piller og oral væske.
Og hun er normalt udekat men får besked på at holde hende inde.

Og nu mit spørgsmål smiley
Hun har ikke skidt siden søndag hvor hun kommer ind ca kl 1930 og ved heller ikke om hvornår hun sidst har skidt, men nu har hun været inde siden der og hun har kun tisset i Bakken. Burde jeg lukke hende ud? Har snakket med vagtdyrlægen som er en anden end den der kiggede på hende, og han siger at hvis hun får sin aften medicin så synes han godt jeg kan lukke hende ud, men er virkelig i tvivl, hun har siden igår spist og drukket alm. Nogle gode råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til syg kat
  • #1   10. nov 2015 Jeg ville ikke lukke en syg kat ud. Hvis katten ikke har skidt, kan den være forstoppet...


  • #2   10. nov 2015 ville hellere ikke lukke en syg kat ud
    især når du endelig ikke ved hvad der er galt med den

    tag den med ud i snor



  • #4   10. nov 2015 Man lukker ikke en syg kat ud

  • #5   10. nov 2015 Fordi hun havde brækket sig natten til søndag, og efter hun spiste morgenmad kom det hele op, og mellem 1530 og 1900 var der bræk på sofaen og efter var hun meget dårlig og jeg holdte hende inde i tilfælde af vi skulle til dyrlægen med det samme.
    Hun har siden igår fået det markant bedre, men hendes mave er helt hård og oppustet og dyrlægen mente ikke en blodprøve var nødvendig men jeg sagde at det ville jeg gerne have men mandag da hun var deroppe havde hun ikke hård mave. Men vil ikke lukke hende ud når hun er på medicin men kan se at hun trænger til at komme af med afføring da hendes mave er oppustet.


  • #7   10. nov 2015 Tager også til dyrlæge imorgen tidlig, for hun er aldrig syg og her i juni fik hun vaccine og også en blodprøve og der var intet galt, og lørdag var der heller ingen synlige tegn på ændret ædfærd. Men mistænker også at igår da jeg var deroppe at hun jo havde brækket sig det meste af søndagen og næsten intet spist, så er det måske en forklaring på væske i tarmen? Men hvad ved jeg, jeg er jo ikke dyrlæge. Kan bare se at maven er hård og oppustet, også er hun desperat for at komme ud da hun jo er vant til det.
    Og ham vagtdyrlægen jeg snakkede med som sagde han ikke så noget problem i at lukke hende ud for at komme af med afføring sagde at hun jo også er vant til at gøre det udenfor, bare så træls at samme klinik og ingen af personalet siger det samme. Men holder hende inde i nat og håber på en gave i bakken imorgen tidlig.
    Er selvfølgelig nervøs for at andet er galt men kan samtidig også sagtens se stor bedring i forhold til søndag aften.


  • #8   11. nov 2015 Hvordan er det gået??

  • #9   12. nov 2015 Har snakket med dyrlægen hver dag siden om hvordan det går, og hun er helt sig selv igen, men skal derop i eftermiddag da der kun er kommet afføring en gang. Så skal have taget røntgen og blodprøve idag. Men hun spiser drikker og leger og vil RIGTIG gerne ud snart smiley

  • #10   13. nov 2015 Det var en hård omgang igår.
    Hun fik taget røntgen og der var luft i tarmene.
    Hun blev åbnet og de fik hende tømt. Har lige hentet hende igen her til morgen og hun løb direkte hen til hendes madskål.
    De tror hun måske har IBD, så hun får nu medicin imod det også skal vi se tiden an med hensyn til afføring.
    Nogen der har erfaring med IBD? Har søgt nettet tyndt men der står bare meget lidt synes jeg. Er så bange for udsigterne med hende, bare den her ene nat hvor hun ikke var hjemme var FORFÆRDELIG ;-(


  • #12   13. nov 2015 Tak men Det har jeg læst. Tænkte bare om der var andre der havde en kat med IBD og vidste om de kunne leve med det?
    Men dyrlægen vidste ikke om det var det men mistænkte det, men hun har ikke haft vægttab og alm appetit. Hun har kun virket skidt om søndagen med opkast og ellers har hun spist, drukket, leget og søgt nærkontakt og kommer når vi kalder. Så de synes også det virkede underligt at hun ikke viser utilpas. Men nu kan jeg kun krydse fingre for at hun laver afføring hen over weekenden. For da de tømte hende igår lavede hun på operationsbordet og det sagde de var et godt tegn for så virker det da og er ikke helt dødt.
    Undskylder mange gange hvis jeg ikke lige får opdatet men er simpelthen så ked af det og lige nu kan jeg kun fokusere på at hun får det bedre. Håber i forstår.


Kommentér på:
Hjælp til syg kat

Annonce