{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Over til nyt Vådfoder
  • #1   31. jan 2021 Mener du overgang fra tørkost til kun vådkost?
    Hvis du mener det, så bør du gøre det gradvist, hvis din kan ikke skal få tynd mave, for pludseligt får den mere væske.
    Jeg er tilhænger af lange overgange, det er det som virker her, så plejer du, at give en dåse om dagen, så kan du sætte op med en mere, så det bliver morgen og aften, og bygge videre til fuld våd.
    Hvis du mener fra en slags til en anden, og med sart mave, så gå endnu langsommere frem, det er tit i overgangene det går galt, og så tror folk, at deres kat ikke tåler vådkost eller kornfrit, maven skal have tid til omstilling.
    Sådan en overgang ville jeg nok starte med 1/2 dåse ad gangen, og så 1/2 af det den får nu, og kun ændre med en uge imellem, og kun når der er helt ro på maven, altså må det ikke lugte anderledes eller have forkert konsistens, på det tidspunkt hvor du sætter op, hvis der er ændringer i afføringen, så udsæt opsætningen til der er ro på.


  • #2   31. jan 2021 Ps. De katte jeg har nu skifter jeg vådkost på som vinden blæser, det får flere slags om dagen og ikke det samme hverdag, men det er ikke noget som er sket fra den ene dag til den anden.
    Jeg ved mine ikke kan klare oksekød, så får de dårlig mave, uanset hvilket mærke det kommer fra, men det er jo heller ikke kattemad smiley katte fanger ikke køer, og oksekød er noget af det sværeste protein af omsætte.


  • #3   31. jan 2021 Tak for svaret. Det er fra skåne Vådfoder til et andet Vådfoder, tørfoderet fortsætter hun med. Jeg giver hende 4 gange Vådfoder om dagen af 30 g af gangen, og det Vådfoder jeg vil give hende igen har hun fået før helt uden problemer så jeg vil prøve at gå meget roligt frem
    Vh Pernille


  • #4   31. jan 2021 Dejligt hun er kommet sig godt efter maveproblemer.

    Jeg ville gøre ligesom når der skiftes tørfoder, især fordi det er lige efter maveproblemer. Ingen grund til at tricke det, hvis maven skulle være lidt sart.

    Overgang til nyt foder over 8 dage.
    Du skriver hun får 30 g pr. gang, jeg ville fordele det sådan her:

    Dag 1&2: 6 g nyt foder + 24 g skåne
    Dag 3&4: 12g nyt foder + 18 g skåne
    Dag 5&6: 18g nyt foder + 12 g skåne
    Dag 7&8: 24g nyt foder + 6 g skåne

    Håber det lykkes uden problemer smiley


  • #5   31. jan 2021 Det vil jeg prøve tak for svaret

Kommentér på:
Over til nyt Vådfoder

Annonce