{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Katten gider kun mig, kan det ændres!? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, gider vores hankat kun mig. Når mig og kæresten ligger i sengen, kommer han sjældent, og hvis han gør, ligger han sig på min side, istedet for i midten. Han ligger sig helt tæt. Hvis min kæreste så vil nulle ham lidt, går han for det meste.
Hvis jeg ligger mig ind i sengen alene, er hankatten der med det samme. Kommer min kæreste og vil ligge også, går han.
Min kæreste er lidt ked af, at han ikke vil snakke med ham. Han prøver forgæves at komme til at snakke med ham. Nogen gange vil hankatten godt lidt, men han går som regel når min kæreste går hen til ham. Jeg kan altid gå hen til ham uden han går.

Kan det have noget at gøre med, at det er mig der fylder mad og vandskåle op, samt det er mig der børster og tømmer kasse?

Vi har også prøvet en tid hvor jeg sagde han skulle prøve at ignorerer hankatten, så ville han nok komme, men nej!

Hvad kan vi gøre, så katten gider os begge to?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten gider kun mig, kan det ændres!?
  • #1   30. jul 2008 jeg har lidt samme problem i forbindelse med sengetid. Balder kommer rendende når jeg går i seng og putter løs og nusser og spinder helt vildt.
    men KUN med mig. Hvis min kæreste rører ved ham skrider han.

    dog er han til hverdag lige så glad for sin far som for mig. DOg er det kun mig der må børste eller vaske, hvis det er min kæreste stikker Balder af.

    jeg aner ikke hvad i kan gøre, andet end måske lade din kæreste stå for fordringen derhjemme og så kan han jo bestikke ham lidt med godbidder.


  • #2   30. jul 2008 han gider ham bare slet ikke! Og jeg har sagt til min kæreste, at det ikke nytter at rende efter ham.
    Og jeg forstår det ikke, jeg gør jo også "onde" ting, som at klippe knuder, tage øjnklatter og vaske numser. Det vil han jo bestemt ikke have, men alligevel er det mig han kommer til altid.

    Min kæreste tror ikke selv det hjælper at han fylder skåle op, men katten er nu engang afhængig af os mht mad, så mon ikke det er derfor de knytter sig til madgiveren:)?


  • #3   30. jul 2008 Skal siges jeg kan komme halvt løbende, tungt trampende hen til hankatten uden han blinker.
    lige meget hvor stille kæresten går, endda også blinker laaangsomt, som jeg læste i en kattebog (det skulle være ligesom når misserne misser med øjnene, og afgive et godt signal) Ja så flygter han!


  • #4   30. jul 2008 synes jeg har hørt noget om at den katten ik vil hen til den ska give katten mere opmærksomhed mere end den hvor katten går hen til

  • #5   30. jul 2008 haha missemor, kattebakken er og bliver min afdeling:) Men give mad og lege kan han jo godt.

    Tumling: Han giver den mere opmærksomhed end jeg gør. Eller det er jo fordi han kommer selv til mig, så opsøger ham ikke så meget som min kæreste gør.


  • #6   30. jul 2008 haha ja. Jah håber det vil hjælpe, ellers aner jeg ikke hvad vi gør:)

  • #7   30. jul 2008 er det jeres maine mcoon?

    for sådan er min kat nemlig også den kan ikke lide alle og en hver


  • #8   30. jul 2008 nej, maincoon pigen er bare en kæle pot med alt:)
    Arthas er blanding mellem maincoon og colourpoint. Havde tænkt på om det var den side af ham der gjorde ham lidt sky overfor andre


  • #9   30. jul 2008 Jamen bætte og kit er maine coon kit er bare en tykisk maine coon, og den er sky, men bætte taler ikke med alle og en hver, Den blir hurtig fornærmet også stikker den af og gemmer sig, hvis jeg ikke har besøgt den i fx en uge, da den bor hos min mor pia. Men kit er min mors kat, og den er helt anderlendes, så der må være forskel på katte

  • #10   30. jul 2008 jah, det er bare træls, for det går ham jo på at han ikke gider ham

  • #11   30. jul 2008 Ellers prøv at købe nogle rejer og få ham til at give katten nogle godbider nogle gange og se om det hjælper.. kan være den syntes at han er god nok alligevel smiley

  • #12   30. jul 2008 han må igang med at fodre. det er altså ligesom med hunde. den der har maden, er bedste ven.

    og så skal det KUN være ham der giver mad de næste par uger, så er jeg næsten sikker på han vil opdage at katten sætter mere pris på ham


  • #13   30. jul 2008 Jeg kigger lige med her

    vi har en hunkat herhjemme hos mine forældre og her er det kun min far der duer. os andre hvæser hun af hvis vi prøver at kæle med hende også selvom det er enten mig eller min mor der giver mad og ordner kattebakker. hun gider os bare overhovedet ikke.


  • #14   30. jul 2008 Helene K

    er din bella neutraliseret?

    for hvis hun er fertil kan det være grunden til at hun foretrækker herren i huset og ikke bryder sig om damerne. I er jo konkurrenter. Har ført hørt om hunkatte der får ejerfornemmelser overfor manden i huset, hvor det hjalp at blive steriliseret.


  • #15   30. jul 2008 Prinsessepuf..

    samme til dig..er han fertil? for så er du jo hans dame..og den dumme mand der går derhjemme og kysser dig, han møver jo ind i jeres dejlige forhold.


  • #16   30. jul 2008 Min siameser er på samme måde . Hun er og bliver mors kat . smiley Hun er meget sky, hvis bare en rejser sig stille op fra sofaen, så farer hun væk . Hun gider ikke ligge hos nogen . Og SLET ikke løftes af nogen . På nær mig .
    Men nu er siamesere jo også noget for sig . :b

    Nu her mens hun er gravid, er det også kun mig der må røre hendes mave .


  • #17   30. jul 2008 Sådan var den ene af vores katte også. Men da min mand pludselig var den der gav godbiderne, så blev den også vild med ham. Lidt bestikkelse kan måske hjælpe?

  • #18   30. jul 2008 nina P

    Ja Bella er sterilliseret, det er de begge to. den anden kat har været her i næsten 10 år men hun har altid været sådan næsten fra dag 1 af.


  • #19   30. jul 2008 Helene K..

    nå så er det jo ikke det smiley


  • #20   30. jul 2008 Prøv at lade din kæreste give katten mad i nogen uger. Tror det hjælper på problemet. Den kære mad-mor er altid den sødeste i heeeeele verden

  • #21   30. jul 2008 Nina P: Nej han er kastrat, og yderst feminim. Tror ikke han ved han er hankøn:)

    Marlene: vi prøver med maden og med lidt ekstra guf.

    det med guffen gik forresten galt i dag. Han var vældig optaget af det, indtil jeg forlod rummet så skulle han med. Hmm hvilken mad glad misser forlader snacks til fordel for en mor der bare skal skifte sengetøjet:)


  • #22   30. jul 2008 jah, det tror jeg også han er:) Men han synes nu også det er sjovt at være med i sengetøjsskift:) Så bliver der jo huler i sengetøjet:)

  • #23   30. jul 2008 Katte er som mennesker forskellige af sind. Mine 5 burmesere er meget forskellige. Coco kan alle gå til. Whisky og Baloo kan de fleste gå til hvorimod Bastian og Lillemand stort set kun gider mig.

    Jeg er alene med mine katte til dagligt og Bastian og Whisky er helbrødre og alligevel er de så forskellige i sind. Min mor kommer her dagligt fordi vi lufter mine 2 hunde sammen, og Bastian nærmest flygter hver gang hun forsøger at kæle ham, hvorimod Whisky nærmest slår kolbøtter af glæde.

    Jeg tror bare din kæreste skal acceptere at jeres hankat ikke gider ham og så kan han jo glæde sig over de andre katte i stedet. Man kan i hvertfald ikke tvinge katten til at kunne lide en.


Kommentér på:
Katten gider kun mig, kan det ændres!?

Annonce