{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Jennie K
Jennie K
Tilmeldt:
8. jan 2020
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 2

Strintning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg ville høre om der var nogle kloge hoveder her inde der kunne hjælpe mig.

Vi har 2 kastererede hankatte på ca. 21 mdr, og indenfor de sidste 3 måneder er den ene af dem begyndt at strinte inden i vores hus. Der er rigtig mange katte + en ræv i vores område, og de har kattelem som de kan benytte som de vil.
Han strinter alt mellem fra 2 gange om ugen, til 1 gang på 2-3 uger.

Jeg har talt med dyrlægen og de mener ikke at der er noget medicinsk galt når det er med så stor mellemrum.

Jeg har forsøgt at læse en masse, men synes ikke der gør mig klogere.
Jeg har ikke prøvet alle de der beroligende midler da han på ingen måde virker stresset, han adfærd er som den plejer.

Derfor vil spørge om i evt. havde nogle gode råd til hvad vi kunne gøre.

Er der andre der har oplevet lignende?
Ved om strinten kan blive kattes fortrukne måde at tisse på, jeg ser han ikke gøre andet?
Og ellers er vi modtagelige for gode råd.

Mvh
Jennie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strintning
  • #1   7. apr 2021 Han føler sit territorie er truet af fremmede katte og ræven. En løsning kan være at hegne (en del af) haven ind, så territoriet bliver sikret mod indtrængen af fremmede katte.

  • #2   7. apr 2021 jeg har en som er virkelig strenge til at gøre det
    og jeg har prøvet en hel del. pga er vi på noget naturmedicin

    men start med at prøve at sætte en feliway i stikkontakten.
    det kan også gøre noget ved at han ikke stresser så meget over ræven/fremmede katte

    er enig med dkkorat det ville være en rigtig god ting hvis der kunne hegnes af så ræven ikke kan komme tæt på kattene
    det er desværre også en risiko for at ræven går efter kattene i tilfælde af hård vinter. jeg har selv set en ræv forsøge at overfalde en ret stor kat, jeg fik jaget ræven væk


Kommentér på:
Strintning

Annonce