16. nov 2007 Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 43 Svar: 95
Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø? Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø?
Vi bor lige ved en sø og kattene er begyndt at komme hjem med frøer, min nabo fortalte mig så at det faktisk er farligt for katte... og mindes engang jeg ha hørt at dyr begynder at savle hvis de får gift fra en frø og min hankat sigurd savlede simpelthen sådan den anden dag, vi lagde og puttede på sofa og pludselig så jeg at min trøje var helt vår hvor sigurd havde haft hovedet??? Er der nogen der ved noget om det?? Vil gerne have nogle råd?
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Jeg ved ikke om det er dødeligt for katten, men tror helt bestemt det kan være skadeligt...
Det er vist aldrig et godt tegn, at en kat savler så meget...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Mange mennesker kalder fejlagtigt tudser for frøer og har svært ved at se forskel.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 43 Svar: 95
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg fandt dette omkring tudser og gift:
Giftig hud
Skrubtudsen er kendt for at kunne udskille giftstoffer fra en kirtel, der sidder bag øjet. Giften er et forsvarsvåben mod fjender. En skrubtudse vil udskille gift, hvis man tager den op i hunden og holder den tæt. En uerfaren rævehvalp, der æder en tudse kan blive delvis lammet i kæberne af giften.
Hvis du er i tvivl så ville jeg under alle omstændigheder ringe til vagtdyrlægen.. det koster i hvertfald ikke noget.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 43 Svar: 95
Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø?