8.053 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø? Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø?

Vi bor lige ved en sø og kattene er begyndt at komme hjem med frøer, min nabo fortalte mig så at det faktisk er farligt for katte... og mindes engang jeg ha hørt at dyr begynder at savle hvis de får gift fra en frø og min hankat sigurd savlede simpelthen sådan den anden dag, vi lagde og puttede på sofa og pludselig så jeg at min trøje var helt vår hvor sigurd havde haft hovedet??? Er der nogen der ved noget om det?? Vil gerne have nogle råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø?
  • #1   17. aug 2008 Jeg tror, det vil være en god ide at komme til dyrlæge med katten...

Jeg ved ikke om det er dødeligt for katten, men tror helt bestemt det kan være skadeligt...
    Det er vist aldrig et godt tegn, at en kat savler så meget...

• #2   17. aug 2008 Frøer herhjemme er så vidt jeg ved ikke giftige. Kun klokkefrøen er, men den er meget sjælden og ikke særlig udbredt i danmark (prøv evt. at google klokkefrø for at se om du bor i nærheden af et af de sjældne steder hvor de findes, men det er derimod tudser som kan udskille sekret fra nogle giftkirtler den har på oversiden.

Mange mennesker kalder fejlagtigt tudser for frøer og har svært ved at se forskel.

• #3   17. aug 2008 det er både tudser og frøer det er her...

• #4   17. aug 2008 Jeg beskrev de følger der kan ske hvis katte har kontakt med tudser i et tidligere indlæg her på kg men poster det gerne igen:

Jeg fandt dette omkring tudser og gift:

Giftig hud
    Skrubtudsen er kendt for at kunne udskille giftstoffer fra en kirtel, der sidder bag øjet. Giften er et forsvarsvåben mod fjender. En skrubtudse vil udskille gift, hvis man tager den op i hunden og holder den tæt. En uerfaren rævehvalp, der æder en tudse kan blive delvis lammet i kæberne af giften.

Hvis du er i tvivl så ville jeg under alle omstændigheder ringe til vagtdyrlægen.. det koster i hvertfald ikke noget.

• #5   17. aug 2008 oki tak for rådet

Kommentér på:
Katte og frøer - er det farligt for katten at bide i en frø?

Annonce