{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Den sværeste beslutning {{forumTopicSubject}}


Andersen har fået tandpine - igen.
Jamen han har jo FORL så de tænder fjerner vi da bare......!
Ja hvis ellers alt andet var som det skulle være.

Han er idag kommet på Metacam og jeg har snakket med dyrehospitalet.
Jeg har fået en tid på mandag til...... tjah.... hvis nu... men det kan jo også aflyses..... Mon ikke at dyrlægen ikke siger, at det ikke er så slemt at han.... Det kan jo være, at han taber tanden i weekenden.....
Han kan jo også fange en mus.. altså.. hvor slemt kan det være?

Kan I mærke hvor jeg vil hen??
Jo! eg HAVDE besluttet, at han ikke skulle bedøves igen - det HAVDE jeg besluttet men....... jeg kan sgu ikke! "Det er der mange der ikke kan" sagde sygeplejersken.

Vurderet til at være 11 år.
Hæmobartonella - deraf kronisk lav blodprocent
Tålte narkose meget dårligt sidste år og det loppemiddel som han tålte sidste år, tåler han dårligt i år.
Kronisk snottet.
Ikke vellidt af de andre (forståeligt for han slår stadig en prober næve)

Det er godtnok ikke nemt dette her og jeg er taknemmelig for, at jeg har en dyrlæge der ikke kun tænker i penge. Det bliver ham der skal vurdere hvad der skal gøres og hvad der ikke skal gøres, for som jeg sagde til sygeplejersken, så "ligesom man ikke skal sætte sin hund i kørestol ligeså skal man ikke bare slå ihjel for ingenting".
Det ville være SÅ dejligt hvis der var nogen der havde et facit!

2021 tror jeg at jeg trækker ud af kalenderen....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den sværeste beslutning
  • #1   27. maj 2021 Sikken en svær beslutning du står overfor - føler virkelig med dig, men jeg er SÅ sikker på, at du kommer til at træffe den rigtige for Andersen smiley Der er mange forskellige plusser og minusser i regnestykket, og du er den eneste, som kan vægte hver enkelt fordi du kender Andersen og alt ved ham smiley

  • #2   27. maj 2021 Ja jeg kan slet ikke sige noget, du ved det hele og i sidste ende gør du det rigtige for Andersen smiley

  • #3   27. maj 2021 hvis jeg var dig
    ville jeg nok lade dyrlægen tage resten af tænderne denne gang
    så skal han ikke i narkose igen
    og han får det hurtigt bedre. når det kommer til mundproblemet
    jeg fik fjerte alle Silles tænder på en gang.

    ja han har noget af en sygehistorie
    men det er kun dig som kan tage beslutningen
    og ja det er hårdt. For det er kun dig som kan bestemme hvor langt du har lyst til at gå

    jeg går langt for mine. Har den betingelse at katten skal være frisk (så frisk man kan være når man er syg) og ikke virke træt af livet

    vedr hans blodprocent har du prøvet Lise Bang Hansen?
    tænker at hun vil være en mulighed.

    11 år er jo ikke en gammel kat. Han kan jo have flere år endnu


  • #4   28. maj 2021 Med den sygehistorie og det at han ikke er vellidt, ville være nok for mig, til at sige stop. Når du er så meget i tvivl, skal den tvivl komme katten til gode

  • #5   28. maj 2021 Puha..
    Jeg føler med dig - ingen gode/dårlige råd - sikken en svær beslutning - er sikker på som de andre skriver at du selv tager den rigtige beslutning for Andersen - dig som kender ham bedst.
    Du gør det bedste for ham med hjertet som du altid har gjort smiley


  • #6   31. maj 2021 Pyha!
    Andersen er en meget klog kat...
    Han spandt for dyrlægen og det afstedkom jo, at al tale om aflivning blev taget af bordet - i hvert fald indtil i morgen.
    Det er galt i undermunden og han har også fået akne af savl.
    Så nu bliver der lavet en status og så må vi se, hvad det fører hen.

    Hvis katten har ondt, så er han jo heller ikke i godt humør overfor de andre.


  • #7   31. maj 2021 Uanset hvilken beslutning du tager, så ved jeg det vil være den bedste for dig og Andersen smiley

  • #8   1. jun 2021 Hold da fast, det blev noget af en omgang!!!

    Dyrlægen ringede med en status, det så ikke godt ud. Han skulle have tænder ud og det ville utivlsomt brede sig til resten af munden...

    Nå, men kan du så ikke tage de tænder der ser værst ud og dem der ikke kan overleve en måned?
    Jo, det er en aftale.

    Naiv som jeg var, så troede jeg at det var 3 - 4 tænder, men han har fået fjernet 13!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Næste gang jeg kom, så skulle vi bare fjerne nogle af de resterende 22....

    Regningen? 6000 kr.!

    Milde moses!
    Det skal holde noget tid.










  • #9   1. jun 2021 smiley ja det var en ordentlig omgang smiley mine har fået taget max 4-5 tænder ad gangen og det blev så 5 operationer hver, stort set alle de små fortænder faldt ud af sig selv, de havde begge tabt nogle da de var et år.
    Jeg håber han får et godt liv og du nu får noget ro på smiley


  • #10   1. jun 2021 Han er kommet hjem og jeg har fået et tandkort...
    Han kan ikke få 22 tænder ud, for der er kun 7 tilbage smiley


  • #11   1. jun 2021 Uha smiley
    Ordentlig omgang han har været igennem, håber han bliver bedre og hurtigt får vænnet sig til kun at have 7 tænder tilbage. smiley

    Det er godt nok mange tænder der kan være i munden på de små katte. Man syntes jo kun man kan se nogle stykker når de gaber. smiley

    Men håber han hurtigt kan spise - for av da hvis det var mig smiley


  • #12   1. jun 2021 wow sikke en tur
    Men så burde han da få det bedre i en periode. Indtil de sidste 7 driller

    Men håber at han snart er frisk igen.
    Og sikke en pris
    da Sille fik fjernet alle sine gav jeg 4800 kr, godt nok for vel 5 år siden


  • #13   1. jun 2021 Altså jeg var besvimet hos tandlægen, så jeg har mega-ondt af ham, men jan har spist okay og holdt det i sig.
    Nu er jeg ved at opbløde tørkost, for det længes han vist efter.

    De andre?
    Elvis er total hyper og Lucas bestiller kun at snuse til ham.
    Freddie er vist skuffet over at han er kommet hjem, for han er bange for ham?


  • #14   1. jun 2021 da Sille kom hjem fik hun også tilbudt opblødt tørfoder
    men nej tak og så gik hun ud til andres skåle med tør tørfoder.
    Og spiste hun da ellers ret godt og blev ved med at gøre det

    de fleste katte foretrækker nemlig at synke deres foder hvis det altså ikke for store

    Men håber at han snart er ovenpå igen
    også selvom at han ikke er Freddies bedste ven


  • #15   1. jun 2021 Han vil da ikke have opblødt foder...!
    Nå, men så må han jo nøjes med det våde de første dage.
    Jeg bruger "Mother & Babycat" til Lucas når han har synkebesvær, så det er dem jeg har opblødt til Andersen.

    Der er sket en stor ting - han har været på bakken og hold da op hvor skulle han tisse, jeg troede aldrig at han blev færdig smiley
    Så var jeg også nødt til at gå en runde med ham og den gik fra havedøren til fordøren, så var han tilfreds.

    Det skal nok blive en rolig nat smiley


  • Allan N
    Allan N Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 39 Følgere: 8 Svar: 3
    #16   2. jun 2021 Altså. Hvor gør det ondt i mit hjerte. Jeg ved hvordan du har det. Man elsker sine dyr og vil gøre alt for dem, selv de svære valg. Men man lider bare så meget sammen med sine dyr. Håber alt godt for dig og Andersen. Knus til jer begge.

  • #17   2. jun 2021 Det er da hellere ikke sjovt at være i narkose. så bliver blæreren lidt fuld smiley

  • #18   2. jun 2021 Anja mine katte har også altid fået væske i forbindelse med operation, de har haft drop alle gangene, og også fået smertestillende og antibiotika på den måde, så når de er kommet hjem, skulle de bare have ro og først medicin næste dag, så de kunne klare resten af døgnet, selv hvis de ikke spiste eller drak, men det er de som regel startet med, allerede hos dyrlægen, hvor der både var vand, vådkost og tørkost i buret, ja det har også kostet nogle væltede skåle smiley jeg har været rigtig glad for, at min dyrlæge var uddannet i det med tænder smiley smiley

  • #19   3. jun 2021 Der er nu gået et par dage og det er en kunst, at få ham til at spise Metacam - men det går!
    Især er det lykken, at han har fået lov til at få meget få stykker tørkost flere gange dagligt, jeg skal bare holde øje med, at han ikke bløder ud af munden.

    Faktisk blev han så overlykkelig i morges, så et par af de resterende tænder gnavede forsigtigt i mit ben smiley


  • #20   3. jun 2021 Dejligt at hører smiley
    Du skal da også lige holdes lidt nede imens han nu har lidt tænder smiley


  • #21   3. jun 2021 smiley

  • #22   5. jun 2021 det er så svært, om man har truffet den "rigtige" og ikke bare den svære beslutning, jeg ønsker Andersen fortsat god bedring

  • #23   29. jul 2021 Da Romeo fik fjernet tænder for et par år siden, var jeg nær besvimet i klinikken, da Lene Ruhnau sagde 12 tænder var fjernet.

    6100kr


  • #24   5. aug 2021 Lena. Du bor vel i Jylland. Jeg måtte af med 11.000 kr for 14 tænder i 2018. Så fin pris du fik dig. Men ja det koster hos sådan en dyrlæge. smiley

  • #25   15. sep 2021 Næh, jeg bor på Sjælland

Kommentér på:
Den sværeste beslutning

Annonce