{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

øremærkning/chip {{forumTopicSubject}}

nu var emnet lige oppe om halsbånd, så kom jeg til at tænke hvor mange har chip eller øremærkning i og hvad er bedst og hvad er priser på sådan noget?

havde chip i min hund men har aldrig fået det på garfiled, men kan godt se det smarte i øremærke da andre så kan se det..bare ikke så kønt til en lys kat, og måske ikke nemt at se på en mørk?

normale folk kan jo ikke se chippen er jo kun falck/dyrlæge osv der kan det)

dyrlægen smider chippen i, men hvem laver øremærkninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øremærkning/chip
  • #1   26. aug 2008 jeg har øremærkning, og overvejer at få ham chippet oven i..

Jeg vil klart anbefalde øremærkning, da der ikke er mange der tjekker om en kat er chippet, men ved øremærke kan de se at nogle ejer den..

og min kat er indekat

Dyrlægen laver øremærkning, og det er en fordel at få det i forbindelse med neutralisering, så katten ikke skal bedøves 2 gange

• #2   26. aug 2008 Mine katte er selvfølgelig øremærkede. Jeg har slet ikke fidus til chip, der jo er usynlig og kræver en scanner for at blive aflæst.
    Desværre er mine kattes øremærker hhv. utydelige/ulæselige, så de skal tatoveres op, når de alligevel engang skal i narkose og fx have tandrensning eller noget. Og denne gang bliver de håndtatoveret, så de bliver tydelige og varer til evig tid.

Det er dyrlægen, der laver øremærker. (Og de er ikke allesammen lige gode til det).

Mht om det er kønt eller ej ... jeg forstår i hvert fald ikke, hvis det kan være afgørende ... og så synes jeg faktisk, det ser meget smart ud smiley
    Og det ER smart - især for en evt finder af en bortløben kat. Det er da træls for folk at skulle bringe andres katte til dyrlæge for at få scannet for en chip (der sikkert slet ikke er der )

• #3   26. aug 2008 tinka hehe var nu heller ikke kun fordi det ikke så smart ud... men også lige så meget hvor ondt det gør at få det...tør ikke engang selv at få en tatovering, hvordan skulle jeg så kunne bære mine små basser skal?

ikke at det er afgørende, men ved i hvad det ca. koster nu i har prøvet det?
    undre mig lidt dyrlægen aldrig selv har nævnt det, men er måske nemmere at chippe end øremærke.

garfield er udekat og har gået ude al den tid jeg har haft ham næsten, i den tid har han haft 3 halsbånd+navneskilte.. men han får dem på en elelr anden sjov måde (måske heldigvis) af..er jo ikke til at vide om han har hængt fast. så efter det 3.forsvandt har han gået uden.

og kan godt se nu det ikke er smadder smart for igen, enten tager nogen bare katten til sig ellers kan ejeren ikke findes i forbindelse med uheld :S

• #4   26. aug 2008 Ja, det er så den eneste ulempe ved øremærke. Modsat chip, kræver øremærke, at katten kommer i narkose (derfor jeg vil vente med at få mine kattes mærker tegnet op, til de fx skal have renset tænder).

Oftest øremærkes samtidig med at katten bliver neutraliseret smiley

Og Garfield mangler nok sine halsbånd fordi jeg går og tager dem af ham, når han kommer på besøg her smiley hehe

aj pjat.

• #5   26. aug 2008 Pris ... ved ikke ... vel cirka det samme som prisen på et halsbånd. (Det er narkosen der koster).

• #6   26. aug 2008 smiley nåhh det er dig jeg skal smide bonnerne om til fy skam dig... men kan nu godt forstå det nu, er nok bare den "nemme løsning" at give dem halsbånd på. kiki har nu, men hun er også herinde, er nok begrænset hvad hun hænger sig i

• #7   26. aug 2008 Natasja M **:) nåhh det er dig jeg skal smide bonnerne om til fy skam dig**

Hehe. Det sidste halsbånd jeg snuppede fra ham var ellers flot. Jeg mangler lige et sort et med diamanter og ægte 24 karats guldvedhæng - kan du ikke lige give ham sådan et på? smiley ;) smiley

** kiki har nu, men hun er også herinde, er nok begrænset hvad hun hænger sig i**

Mjaehh, det KAN desværre også gå galt indendøre (dørhåndtag, knager, hasper .... eller kattens eget ben eller underkæbe smiley
    (og så kan halsbåndsamleren her jo ikke få fingre i hendes halsbånd smiley når hun kun går inde ... )

smiley ;) smiley

• #8   27. aug 2008 katten er bedøvet når den får det, og kan derfor ikke mærke noget, de får ikke tatto på samme måde som vi gør, men det er en klemme der lige bliver klemt sammen om øret..

Jeg gav i sin tid 850 kr, for at få 1 kat kastreret og øremærket og 1 rotte kastreret

• #9   27. aug 2008 Georgia er chippe. Men hun ska os bruges til udstilling, så hun ska være chippe..
    Begge mine er inde katte og regner med at Jasmin både ska chippes og øremærkes, for en sikkerheds skyld.. Men nu må vi se..

• #10   27. aug 2008 Jeg har 3 der er chippet og 1 der er øretattoveret (da denne er lidt utydelig, vil han også blive chippet). Mine er også indekatte.

Kommentér på:
øremærkning/chip

Annonce