{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

Øremærkning eller chip. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en lille ny kattekilling hjem her i fredags han er 12 uger og noget af det skønneste man kunne tænke sig han er bare så nem jeg har døbt ham Elvis.

Hvor gammel skal han være før han kan blive øretatoveret eller chippet ?
jeg har i forvejen 2 hun katte og de blev øretatoveret som 1 års i forbindelse med steriliasion.

Jeg har hørt rygter om at man nu kan få katten chippet ligesom hundene er det rigtigt eller ?

mvh katrine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øremærkning eller chip.
  • #1   1. aug 2010 Hvis du vælger øremærke, så få det i forbindelse med neutralisering, da den skal i nakose..

Hvis du ikke vil ahve den i nakose, så er chip løsningen, du kan både chippe, neutralisere og øremærke ra 12 uger smiley

Ja det er ligesom ved hunde og heste

• #2   1. aug 2010 hvornår kan man tidligst sterilisere hunkilling

• #3   2. aug 2010 når de er 12 uger

• #4   2. aug 2010 Katrine - Du kan få ham øretatoveret så snart ørerne er store nok - og samtidig kan han blive kastreret smiley

Chip er en mulighed, men tænk på, at chip er usynlig og kræver en scanner at aflæse.

• #5   2. aug 2010 min egen dygelæge sagde til mig da jeg spurgte om det skulle være chip eller tatovering: "Tatovering er gammeldags, det gør man ikke rigtigt længere, det er desuden også lidt barsk."

Dvs. han chipper kun kattene, om der er grund til det eller ej ved jeg ikke, men han har ihvertfald altid tænkt på dyrenes ve og vel.

mvh.

• #6   2. aug 2010 Jeg tænker mest på sandsynligheden for at få sin kat hjem, hvis den løber væk. Hvis jeg finder en kat der er øremærket, så kan jeg hurtigt tjekke i Katteregistrene. Hvis jeg finder en kat uden øremærke, som måske - måske ikke - er chippet - så skal jeg til at ulejlige mig til dyrlæge med katten. Jeg må indrømme, at jeg ikke straks farer afsted i taxa.
    Synes at øremærke er god service til kattefindere.

Og lige et PS: Øremærke bør tatoveres med en rigtig tatovørpen, da det så holder for livet. Mærker lavet med tang bliver desværre ofte utydelige med årene.

Kommentér på:
Øremærkning eller chip.

Annonce