{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Chip eller øremærkning? Erfaring. {{forumTopicSubject}}

Hej derude; det er os igen.

Nu er det tid til dr. dyr.
Mushu skal mærkes, og have sin vaccination samt sundhedstjek.

Jeg vil meget gerne høre hvad der er bedst, chipning eller øremærkning.
Vores tæve Quila er chippet. Men hvis hun løber væk, så ved folk oftest at hunde er chippet - jeg har min tvivl om de tænker lige sådan med katte?

Vi vil meget gerne at mushu har mulighed for at komme ud med tiden, som start i haven, men gerne fuldstændig med tiden.

Er øremærkning da mest sikkert?

Tak for jeres tid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip eller øremærkning? Erfaring.
  • #1   22. jul 2015 Begge dele! Mine katte er både chippet og tatoveret med "rigtig tatovering" (altså ikke bare et c for chip) på den måde føler jeg at jeg har gjort alt i min magt for at sikre dem , hvis de skulle smutte ud en dag. Og med chip kan du montere chip lem så det kun er dine dyr der kan komme ind/ud

• #2   22. jul 2015 Vores er chippet , og den ene fik tatoveret "chip" i øret. Det bliver også gjort ved den anden hvis hun skal i narkose igen. Vi tænkte ikke på det, da hun blev steriliseret desværre

• #3   22. jul 2015 Det havde jeg da slet ikke overvejet; at man kunne gøre begge dele.
    Super fint. Så er det bare det vi gør smiley

• #4   22. jul 2015 nu har jeg været hos kv, og her fik vi da en del øremærket katte ind. For det er noget folk kan se.
    vi havde 1 kat i alle de år jeg var der, som var chippet.
    det skal siges at vi tjekkede alle katte for chip. Men det er der ikke alle som gør. så hvis chippen skal være noget værd, så skal der være et C eller et øremærk i øret, for ellers er det pænt sagt håbløst for normale folk at se at det er en ejerkat

• #5   22. jul 2015 Det er nemlig det jeg også havde på fornemmelsen. smiley
    Så det bliver begge dele. Dog tænker jeg måske at øremærkningen skal laves sammen med kastrering, så der er for meget unødvendig narkose.

• #7   22. jul 2015 Som jeg kan se, er de ikke faldet ned endnu, kan man så godt alligevel ? smiley
    Hvordan går det ud over hans vækst hvis han bliver det så tidligt, ved du mon det?

Vi havde regnet med at han skulle det når han var omkring et år. smiley

• #8   22. jul 2015 Ja, du kan ligeså godt få ham tatoveret samtidigt med kastrationen - men du skal ikke vente et år, for så går det galt smiley
    Når den nu skal tjekkes, så bliver det også tjekket om stenene er faldet ned, er de ikke det, så bliver det tjekket igen ved næste vaccination.
    Hvis jeg var dig ville jeg senest lade ham kastrere senest omkring 6 mdr. alderen.
    Nej, det standser ikke væksten smiley

• #9   22. jul 2015 Hvad er det der går galt i såfald? smiley
    Okay, så maksimum et halvt år. Men det får vi så lige tjekket når vi alligevel er der smiley

Tusind tak for dit svar smiley

• #10   22. jul 2015 det er ikke noget problem hvis stenene ikke er faldet ned.
    nogle dyrlæger vil dog gerne lige se tiden an. Men ellers går de bare ind og fjerne dem der hvor de sidder.

• #12   22. jul 2015 Nå ja selvfølgelig.. Ja det giver jo helt perfekt mening.
    Jamen det må vi lige snakke med dr. dyr så.
    Små killinger er ikke disponeret for at dø under narkose? smiley

• #13   22. jul 2015 Nej små killinger er ikke disponeret for at dø under narkose

At du ikke kan se testiklerne behøver ikke betyde katten ikke kan kastreres. Det kan kun dyrlægen vurdere om de sidder lige for - nogen gange kan de smutte frem og tilbage.

• #14   22. jul 2015 Nogle dyrlæger neutraliserer når de vejer 2 kg. netop pga. narkosen.

• #15   22. jul 2015 Hvorfor siger de så ikke bare: vi har ikke det fornødne udstyr, narkose og erfaring til små killinger - så vi gør det først når de vejer 2 kg

Så må man da ikke håbe det af anden årsag bliver nødvendig at lægge en killing i narkose der ikke har den vægt ....

• #16   22. jul 2015 Jeg vil lige indskyde at er stenene ikke faldet ned når killingen er et halv år gør de de ikke.
    Men man skal vente om se om de kommer - det kan være et ret omfattende indgreb at lede efter de/n der mangler

• #18   22. jul 2015 Nåeh.. det ville nu ikke få mig til at flygte fra min dyrlæge smiley

Og Lis hvis man har en dygtig dyrlæge kan h*n sagtens kastrere en kryptorcid kat uden de store problemer smiley

• #19   22. jul 2015 så lige den sjove:
    mens jeg var på kv, fik vi en dejlig sort kat ind. hankat.da han kom til dyrlæge skulle han så neu, men da hans sten ikke var faldet ned, ville dyrlægen gerne lige se tiden lidt an. det er en dyrere tur end en normal kastering.
    nå men vi fik ham hjem og han kom også ind i internattet.
    efter 14 dage syntes vi at han var ved at blive lidt for tyk - han havde også en god appetit.
    indtil der var en som kom til at kigge på brystvorterne. så var de fyldt med mælk. så hr hankat blev til fru hunkat, og neu dagen efter...

så han/hun snød lige os på internattet og vores dyrlægere (hvilket især de måtte hører for, da de jo havde sagt at hans sten ikke var faldet ned)

• #20   22. jul 2015 Hvorfor udsætte dyret for unødig lidelse? Selv den dygtige dyrlæge kan komme ud for at skulle lede efter den manglende sten = snittet bliver længere og længere. I nogen tilfælde er den der slet ikke

Jeg solgte engang sådan en med en kontrakt om han skulle kastreres inden han var 1/2 år. Prisen var fratrukket hvad købers dyrlæge skulle have for indgrebet
    Var den faldet ned havde køber fået en billig kat. Det var den ikke - og den var der ikke

• #21   23. jul 2015 små killinger kommer sig langt hurtigere efter indgrebet end store.

D. 8 juli fik jeg neutraliseret 9 killinger. 4 drenge og 5 piger, den mindste vejede 1400g
    allerede om aften gik den vild lege blandt killingerne ved tjek 7 dage efter var de helet op og stingene blev fjernet

Alle killinger herfra er chipmærket, men de killinger der skal med i haven bliver øremærket sammen med neutraliseringen.
    kun en enkelt har fået et C i ørene, da vi på tidspunktet ikke helt vidste om hun var blevet solgt

• #22   24. jul 2015 Øremærkning! tatoveret med tatovørpen. Så holder det, og enhver kan se at katten er mærket, og kan nemt tjekke øremærket i katteregister.

Og have altid korrekte, opdaterede ejeroplysninger i katteregistrene.

Kommentér på:
Chip eller øremærkning? Erfaring.

Annonce