918 visninger
|
Oprettet:
Chip eller øremærkning? Erfaring. {{forumTopicSubject}}
Hej derude; det er os igen.
Nu er det tid til dr. dyr.
Mushu skal mærkes, og have sin vaccination samt sundhedstjek.
Jeg vil meget gerne høre hvad der er bedst, chipning eller øremærkning.
Vores tæve Quila er chippet. Men hvis hun løber væk, så ved folk oftest at hunde er chippet - jeg har min tvivl om de tænker lige sådan med katte?
Vi vil meget gerne at mushu har mulighed for at komme ud med tiden, som start i haven, men gerne fuldstændig med tiden.
Er øremærkning da mest sikkert?
Tak for jeres tid.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 27
Super fint. Så er det bare det vi gør
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
vi havde 1 kat i alle de år jeg var der, som var chippet.
det skal siges at vi tjekkede alle katte for chip. Men det er der ikke alle som gør. så hvis chippen skal være noget værd, så skal der være et C eller et øremærk i øret, for ellers er det pænt sagt håbløst for normale folk at se at det er en ejerkat
jul 2015
Så det bliver begge dele. Dog tænker jeg måske at øremærkningen skal laves sammen med kastrering, så der er for meget unødvendig narkose.
jul 2015
Hvordan går det ud over hans vækst hvis han bliver det så tidligt, ved du mon det?
Vi havde regnet med at han skulle det når han var omkring et år.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Når den nu skal tjekkes, så bliver det også tjekket om stenene er faldet ned, er de ikke det, så bliver det tjekket igen ved næste vaccination.
Hvis jeg var dig ville jeg senest lade ham kastrere senest omkring 6 mdr. alderen.
Nej, det standser ikke væksten
jul 2015
Okay, så maksimum et halvt år. Men det får vi så lige tjekket når vi alligevel er der
Tusind tak for dit svar
jul 2008
nogle dyrlæger vil dog gerne lige se tiden an. Men ellers går de bare ind og fjerne dem der hvor de sidder.
jul 2015
Jamen det må vi lige snakke med dr. dyr så.
Små killinger er ikke disponeret for at dø under narkose?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
At du ikke kan se testiklerne behøver ikke betyde katten ikke kan kastreres. Det kan kun dyrlægen vurdere om de sidder lige for - nogen gange kan de smutte frem og tilbage.
aug 2010
nov 2008
Så må man da ikke håbe det af anden årsag bliver nødvendig at lægge en killing i narkose der ikke har den vægt ....
nov 2008
Men man skal vente om se om de kommer - det kan være et ret omfattende indgreb at lede efter de/n der mangler
aug 2010
Og Lis hvis man har en dygtig dyrlæge kan h*n sagtens kastrere en kryptorcid kat uden de store problemer
jul 2008
mens jeg var på kv, fik vi en dejlig sort kat ind. hankat.da han kom til dyrlæge skulle han så neu, men da hans sten ikke var faldet ned, ville dyrlægen gerne lige se tiden lidt an. det er en dyrere tur end en normal kastering.
nå men vi fik ham hjem og han kom også ind i internattet.
efter 14 dage syntes vi at han var ved at blive lidt for tyk - han havde også en god appetit.
indtil der var en som kom til at kigge på brystvorterne. så var de fyldt med mælk. så hr hankat blev til fru hunkat, og neu dagen efter...
så han/hun snød lige os på internattet og vores dyrlægere (hvilket især de måtte hører for, da de jo havde sagt at hans sten ikke var faldet ned)
nov 2008
Jeg solgte engang sådan en med en kontrakt om han skulle kastreres inden han var 1/2 år. Prisen var fratrukket hvad købers dyrlæge skulle have for indgrebet
Var den faldet ned havde køber fået en billig kat. Det var den ikke - og den var der ikke
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
D. 8 juli fik jeg neutraliseret 9 killinger. 4 drenge og 5 piger, den mindste vejede 1400g
allerede om aften gik den vild lege blandt killingerne ved tjek 7 dage efter var de helet op og stingene blev fjernet
Alle killinger herfra er chipmærket, men de killinger der skal med i haven bliver øremærket sammen med neutraliseringen.
kun en enkelt har fået et C i ørene, da vi på tidspunktet ikke helt vidste om hun var blevet solgt
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og have altid korrekte, opdaterede ejeroplysninger i katteregistrene.
Chip eller øremærkning? Erfaring.