2.247 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
kronisk dårlig mave.. kronisk dårlig mave..
Min ene kat som er 1 år har kronisk dårlig mave. Det har han stor set haft fra vi fik ham. Vi har stort set prøvet alt, og han er blevet testet for diverse ting.
Men er simpelthen så træt af det. der sidder lort i pelsen, på gulvet, og det stinker bare. Føler at jeg bor i en lort. Hvad gør man.?? Overvejer at gå af med ham, men det har jeg os svært ved, for han kan jo ikke gøre for det...
Er der nogen som har nogle gode råd??
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 67
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
dec 2004
Følger: 250 Følgere: 207 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
maj 2007
maj 2007
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
eller skånekost (en periode på kogte ris og kylling most sammen evt med ærter. intet andet i en periode)
maj 2007
maj 2007
Synes bare ikke det kan være rigtigt... Men er det så igennem lægen jeg skal have det sendt til tyskland??
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
Men som sidst udvej prøvede jeg at fodre råt, og det var redningen!
Idag fodrer jeg dog med tørkost igen, men maven er der ingen problemer med længere.
Håber virkelig du kan finde en løsning, det er jo ikke det rareste. - Hvordan er det med vægten egentlig?
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
hvad for et foder bruger du?
Hvor gammel er katten?
og har du forsøgt dig med 5 dages kur med Panacur ? - også selv om der ikke er bevist Giardia?
Havde selv 2 killinger her i februar, som bare havde dårlig mave. Jeg tænkte jo på orm, men det afslog dyrlægen også Giardia. Så de fik antibiotika og zoolac samt skånekost, og lige meget hjalp det. Til sidst fik de en gang Panacur på 5 dage uden om dyrlægens anvisning, og vupti så var vores ugelange maveproblem løst. Jeg tror stadig på, at det var Giardia.
Killingerne tog på her og var ikke ellers utrivelige - men puha hvor det stank i hele huset - det var foderkillinger, så det var jo noget træls oplevelse for foderværten. Men det er jo sådan noget vi kan komme ud for
Hilsen Heidi
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Da fandt jeg frem til noget naturmedicin som drysses ud over maden ved hvert måltid og det hjalp fantastisk. Jeg bruger det selv forebyggende når jeg får nye killinger for at undgå tynd mave.
Produktet hedder Dorwest Tree Barks Powder og kan købes her: (link fjernet)
Her er lidt info fra Dorwest om produktet, beklager det kun findes på engelsk:
Detailed Description
A nutritious combination which, because of its soothing properties and high digestibility, has been traditionally used for weaning young animals and for convalescents during the recovery period following illness. The highly digestible ingredients and low fat content make it an ideal food to aid poor digestion. It is soothing to the digestive system and helps to slow the passage of food through the system, so is of great benefit for acute intestinal absorptive disorders and can be given both during and in the recovery period following acute diarrhoea. It may be given when required for short term use or indefinitely if necessary for conditions such as exocrine pancreatic insufficiency. It may be given mixed with skimmed milk, live natural yoghurt or water or can be simply sprinkled onto the food if preferred. For cats with delicate digestive systems, it has been found that by adding a little Tree Barks Powder to each meal the toleration of almost any food is increased.
GUIDE TO ADMINISTRATION
Cat/Small Dog
under 10kg Medium Dogs
10 - 25 kg Large Dogs
25 - 45kg Giant Breeds
above 45 kg
Håber at du får styr på hans mave.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Har du så læst eller hørt om at Aloe Vera Gel skulle være godt ,også for dårlig mave.
Jeg vil prøve det herhjemme og se om det har nogen virkning, for det er jo også et naturprodukt og dermed ikke skadeligt for katten
sep 2006
Har læst om at der er gode resultater med katte .
Og her til formiddag var jeg til dyrlæge med Machrissa for en drægtighedsundersøgelse og talte med hende om det og hun syntes det var en rigtig god ide og havde også kun hørt godt om det
Jeg kunne ALDRIG drømme om ukritisk at smide noget i mine katte uden at være sikker på hvad det var jeg gav dem.
Prøver at ligge link til den artikel som jeg taler om og håber ikke jeg gør noget galt ellers må en HA'er lige slette mit indlæg
(link fjernet)
nov 2007
(link fjernet)
Der står at det er giftigt for katte og kan give diarre, opkastninger og smerter. Tree barks powder skader ingen steder.
sep 2006
nov 2007
maj 2007
Han er lige blevet et år og vejer 8 kilo, så der er ikke problemer med vægten...
Nej har ikke prøvet Panacur, kan jeg bare få det hos dyrelægen...??
Han har godt nok heller aldrig fået antibiotika, for de mener jo at han ikke fejler noget. Men har overvejet at ringe ud og få noget alligevel..
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
Panacur er ormemiddel og det fås hos dyrlægen eller via apotek, når du har en recept. HUSk at bede om de store piller Panacur, som jeg mener går til 10 kg kat. Så skal du ikke give ham så mange ad gangen.
Når en kat er kronisk dårlig mave, så er der jo altså et eller andet galt
held og lykke
Heiid
maj 2007
Han har i dag været ved en anden dyrelæge, som mener at det er ret alvorligt. Hun vil ikke love at hun kan hjælpe ham,men hun vil gøre alt hvad hun kan. Han har fået nogen piller fordi han havde feber, også bliver der sendt 3 prøver til tyskland, for hun er næsten sikker på at han har gardia...
Jeg håber bare at det hjælper....
maj 2007
Prøverne bliver først sendt på mandag da jeg skal samle afføring over 3 dage...
Er rimelig ligeglad med hvad det koster, han skal bare blive rask. Er bare så sur over min gamle dyrlæge har holdt det hen, og har sagt at han ingenting fejlede...
kronisk dårlig mave..