{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Katte og selskab {{forumTopicSubject}}

Hej kattevenner. smiley

Er nogen af jer stødt på saglige artikler vedr. katte og deres behov for selskab med enten en anden kat, eller hund, kanin mv. som i vil linke til her?

Jeg skal nemlig lave forslag til regler for husdyrhold i min boligforening.

Vi må pt. have 1 hund eller 1 indekat. Da jeg inden for overskuelig tid gerne vil have hund igen og har indekat nu, vil jeg gerne stå stærkt i min argumentation for, hvorfor det er godt for dyr, at have en anden at være sammen med.

Vi har mange katte her nu. Hvor mange der har indekatte kan jeg ikke vide. Men vi har desvære mange der lukker dem ud.

For at beboerne herude skal se på mit forslag med venlige øjne og kan se/læse, at det faktisk er godt for inde/alene dyr med selskab, skal det jeg kommer med af tekst, være sagligt og ikke ud fra mine følelser og meninger.

Jeg ved der er skrevet om, at katte har godt af samværd med anden kat og der er sikkert også artikler om, at hunde også har det med anden hund eller kat.

Da jeg ledte efter ragdollopdrættere, læste jeg på flere hjemmesider, at de ikke solgte killinger til et hjem, hvor den ville være alene kat. Om det er nyt indenfor katteverden, eller har noget med indekat at gøre, kan i her måske fortælle om. Jeg havde ikke hørt om det før. Det giver nu meget god mening, for indekatte.

Så hvis i har kendskab til artikler, må i meget gerne linke her i tråden.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og selskab
  • #1   19. aug 2021 Hej Denise.
    Dit emne minder mig om en video jeg så på YouTube igår.
    Den er sød og viser hvordan dyr gerne vil have selskab af andre dyr.
    Men det er alle dyr i "fangenskab" .
    Det samme gælder katte.. Indekatte kan måske foretrække selskab men udekatte er solitære. Modsat hunde som er flokdyr af natur.
    Så hvis katte har bedst af selskab er det en tillært egenskab for indekatte.
    Nå men det var jo ikke en artikel men se den video hvis du har tid og lyst.
    https://youtu.be/-evijx5cX2k


  • #2   23. aug 2021 Hej Morten. Ja vi mennekser laver jo lidt om på dyr og derfor ændrer deres behov sig derefter. Så det er for mig også logisk nok. Jeg skal som nævnt have nogens profesionelle ord for, at det forholder sig sådan. Ellers står jeg noget svagt med mit forslag til vores beboermøde.

    Tak for videoen. smiley


Kommentér på:
Katte og selskab

Annonce