{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

ny kat på tirsdag ;O) {{forumTopicSubject}}

så sker det endelig, jeg får min "nye" kat på tirsdag weee. så har du lige de sidste råd til sammensætning af 2 katte så fyr løs ;O)
min "Nye" kat er er ældre herre på 10 år som skal nyde sine sidste år hos os

men jeg har købt det der femivway (kan ikke huske hvad det hedder hehe, men købt er det)

det skal lige siges vi flytter tirsdag, så simba, som er den kat jeg har nu og loui som er dne nye
de ankommer nøjagtig samtidgede i den nye lejlighed, så det hele er nyt for dem begge, det er i sammenråd med begge kattes dyrlæger, de begge katte er lidt spceile ;O)

men fyr løs med gode råd

1. skal de side i hver deres transport og lure på hinanden
2. skal de i hver ders rum og snuse
3. eller skal de lukkes sammen med det samme

hvad gør du når du skal lukke 2 fremmed katte sammen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny kat på tirsdag ;O)
  • #1   24. sep 2008 Følger lige med..

• #2   24. sep 2008 jeg har normalt intet problem med at lukke mine katte sammen med en fremmed kat. Jeg sætter transportkassen med den nye kat i gangen, hvis de andre katte er der med det samme, og snuser ind i kassen, så lader jeg den lige været lukket, og stille og roligt åbner.
    Hvis ingen katte viser interesse for den nye trasnportkasse, åbner jeg den med det samme, så skal de andre nok komme rendende i en fart, for at hilse på den nytilkommende smiley

Skal lige siges at det ikke altid det går så let som hos mig, og hvis begge katte er godt oppe i årene, og specielle, kan det være en god idé, at sætte dem overfor hinanden inden de bliver lukket ud, så de lige kan se hinanden på god afstand. Så kan du jo prøve at lukke dem stille og roligt ud, men det kan godt være der kommer en stridighed, eftersom begge katte ikke er på hjemmebane. Det vil sige, hvis der allerede nu lugter af jer (har i sat lejligheden i stand), vil jeres nuværende kat, allerede føle sig hurtigt hjemme, efter et hurtigt kig omkring

• #3   24. sep 2008 det gør du bare anikka og velkommen til ;O)

men glemte lige at sige min plan er at sætte dem i hver deres rum med mad og kattebakke og når de er faldet til(hvis man kan sige sådan) så åbne døren på klem og lade dem snuse til hinanden.

eneste problem er bare simba er ikke vant til lukkede døre så er bange for han går i spåner og at være lukke t inde,

alle de spekulationer man har som katte ejere hehe !

• #4   24. sep 2008 louie er 10 åt og simba 1,5 år

altså min kæreste har jo rent og lavet lejligheden så den vi helt sikkert dufte af ham!

• #5   24. sep 2008 Hehe.. det lader til at blive spænde.. Håber det går godt med dine katte.. Jeg får selv kat nummer 2 på torsdag i næste uge.. smiley
    Man er bare så vildt spændt på hvordan det går.. er man ik?

• #6   24. sep 2008 jeg er MEGA spændt hehe, også fordi hva nu hvis de ikke kan sammen osv. men jeg krydser alt hvad jeg kan får at det går!
    også fordi hvis det ikke går er næste stop for louie dr dyr så han kan komme til de evige muse marker, da det er det mest humane for louie!

må jeg spørge hvad er din planer når du skal sætte dem sammen???
    er det en killing du får??

• #7   24. sep 2008 hov og held og lykke med din nummer 2 kat :O) håber det vil gå fint :O)

• #8   24. sep 2008 og en ting til jer kloge kattemennesker :O) i hvilket rum skal jeg sætte duft dimsen, hvis de nu skal i hver deres rum???

ihhhh alle de spørgsmål jeg lige pludeslig får oppe i hovdet sorry hehe

• #9   24. sep 2008 Jeg får en killing hjem ja.. han er døv.. så er selv en del nervøs hehe..
    tror jeg vil prøve at stille kassen og lade min hun kat på 8-9 måneder komme hen og sige goddag.. Derefter sætte den lille op i hans nye kattebakke så han kan finde den.. og lade dem finde ud af det selv..
    Vil kun kæle lidt med dem hvis de behøver det eller gribe ind hvis det bliver for voldsomt..

Kender godt det med alle de spørgsmål.. Hehe..

• #10   24. sep 2008 uh det bliver spændende, nårh en lille døv en! du må da gerne opdatere nå du får den lille, føler lidt vi er i samme båd, så kunne det da været rat at have en at dele sin oplevelser med, hvis du kan følge mig hehe ;O)

min simba blev jo taget far sin mor da han var maks 3 uger, og siden ahr han ikke rigtig set katte, en gang nede i gården stødte vi på en, men der var han ligeglad, så jeg håber det bedste her ;O)

• #11   24. sep 2008 Okay.. jamen håber da også det kommer til at gå godt med de 2.. du srkev også at du var sidste stop for den anden.. hvordan kan det være du får den i en alder af 10 år?

Hehe. tja.. Den lille mand han er hvid med blå øjne.. Han er slet ikke selv klar over at han fejler noget, dejlig er han nu.. han er en lille bandit der ikke er bange for noget så jeg tror nok det skal gå godt..

• #12   24. sep 2008 der hvor han bor nu, bliver han ikke passet ordenligt er tit alene i op til 4 døgn, han er perser, jeg har et fotoalbum med ham, hvis du vil se ;O) han bliver ikke redt, han er blevet kastet meget rundt i sit liv, han lidt med nerverne! de sidste 3 4år er han flyttet ca 5 gange godt med sin nuværrende ejer. så efter snak med hans dyrelæge som synes jeg skule give det en chance, da han heller ikke bare går ind for aflivning, blev vi enige om at gik det ikke så skulle han have fred! men bare rolig jeg er ikke typen der bare giver op ;O) er opsat på louie skal få det godt hos os og forhåbenlig blive rigtig gode venner med simba ;O)

nårh han lyder bare kær din nye misling, kan allerede forstille mig en hvid lille uldtot der tumler rundt og laver ballade hehe ;O) glæder mig til at se billeder ;O)
    selvfølgelig skal det nok gå :O)

• #13   24. sep 2008 Jeg håber da han vil kunne blive gode venner med din kat.. jeg sys du skal give det noget tid.. jeg tror i det tilfælde det er meget vigtigt de får tid til at se hinanden an.. simba er ikke vant til andre katte da han er kommet for tidligt fra sin mor og har boet alene.. og stakkels louie der ikke er blevet passer godt nok og heller ikke har det for godt..
    Jeg tror du er nødt til at have stor tålmodighed.
    Jeg tjekker da gerne lige dine albums og kat ud..;)

Der er billeder af ham inde på min profil, har smu oprettet ham.. Det sys hende jeg køber ham af at jeg skulle smiley

• #14   24. sep 2008 tror mig jeg giver ikke opp uden kamp! simba er min baby har jo opflakset ham og det siden fik ham da han var de 3 uger. og louie bliver min gamle skat hehe sådan er det bare og de skal begge blive hos mig til de dør basta bum! (krydser krydser alt hvad jeg kan")

jeg hopper lige ind og lure på din misling

• #15   24. sep 2008 Simba ser nu også noget så dejlig ud.. Kan slet ikke stå for katte.. smiley Hehe..

Det lyder kanon.. bare husk at give Simba samme portion opmærksomhed som han altid har fået, katte kan også blive jaloux..

• #16   24. sep 2008 yeps og det vil han få!!! heldigvis har vi hænder det er 2 til hver kat hehe ;O)

tak, han er bare ikke særlig fotogen hehe,
    din uldtot er for lækker ;O)

• #17   24. sep 2008 Mine uldtotter er heller ik for fotogene.. de har fået meget krudt i røven.. jeg kan slet ik styr dem eller stoppe dem.. de er væk før man når at tage billedet..

Hehe.. jah, det er jo lige det.. Men glæder mig godt nok til at høre hvordan det går..:D

• #18   24. sep 2008 hehe de tossede katte ;O)

ja og ilm og held og lykke med torsdag ;O)

• #19   24. sep 2008 hihi (:
    så må vi håbe det gør godt med de to nye katte :b
    vi plejer heller ikke have nogen problemer med vores katte. vi lukker dem sammen , & holder øje med dem, & når det så blir aften, lukker vi dem fra hinanden igen ind til de blir gode venner. (:

• #20   24. sep 2008 Som *MISLING -snart med killinger* sagde er det en god ting og sætte ttransportkassen på gulvede og lade dem snuse til hinanden. hvis kattene reager med at væse og knurer af hinanden er det kun fordi de er bange. Så synes jeg du skal lukke den nye kat ind i et rum og lade den "falde til" med alle de nye dufte og lyde og lade din gamle kat gå rundt i huset som han plejer. han må endelig ikke føgle at han bliver sat til side. du skal endelig også huske at give ham lidt ekstra opmærksomhed, så han ikke føgler sig til side sat. og du skal endelig også vise at den nye kat er velkommen. så din kat kan se han også er velkommen... smil..

Held og lykke...

• #21   24. sep 2008 men det er jo nyt for dem begge da vi flytter, så jeg håber jeg kunne gøre dem lige trygge! men måske jeg bare skal sætte dem i deres transportkasse og lade dem dufte hinanden!

uhhh synes det er svært hehe, for synes også det kunne være fedt og se med det samme og de kunne sammen som papkasse gør bare lukke dem sammen! men nej konklusionen må være snuse til hinanden fra deres kasser forsigtig lukke dem ud når de er rolige og se hvad de siger

100000 tak fo alle jeres råd, hvad dælen skulle man gøre uden KG
    nårh må nok hellere få pakket resten af lejligheden ned så vi kan flytte mandag og tirsdag hehe

men kan slet ikke lade vær med at nusse simba så det giver sig selv og louie er også en rigtig puttekat, og han kender mig fra når jeg besøger ham i hans nuværende hjem(det er desværre min veninder, der ikke kan passe ham ordenlig mere) så det er vel også et plus han kender mig lidt ;O)

igen tak for jeres råd og held og lykke ønskninger (eller hva man skal sige hehe)

• #22   24. sep 2008 men på den anden side, kunne det også godt være at de kunne lide hinanden meget, & der slet ikke var noget imellem dem. det har vi oplevet mange gang xD
    men det er jo forskelligt fra kat til kat (:

• #23   24. sep 2008 det kunne bare være så fedt hvis de kunne sammen med det samme!!!!

• #24   24. sep 2008 Okay.. smil...
    men du skal have rigtig meget held og lykke med og sætte dem sammen og flytningen...

• #25   24. sep 2008 mange tak ;O)

Kommentér på:
ny kat på tirsdag ;O)

Annonce