ny kat på tirsdag ;O) {{forumTopicSubject}}
så sker det endelig, jeg får min "nye" kat på tirsdag weee. så har du lige de sidste råd til sammensætning af 2 katte så fyr løs ;O)
min "Nye" kat er er ældre herre på 10 år som skal nyde sine sidste år hos os
men jeg har købt det der femivway (kan ikke huske hvad det hedder hehe, men købt er det)
det skal lige siges vi flytter tirsdag, så simba, som er den kat jeg har nu og loui som er dne nye
de ankommer nøjagtig samtidgede i den nye lejlighed, så det hele er nyt for dem begge, det er i sammenråd med begge kattes dyrlæger, de begge katte er lidt spceile ;O)
men fyr løs med gode råd
1. skal de side i hver deres transport og lure på hinanden
2. skal de i hver ders rum og snuse
3. eller skal de lukkes sammen med det samme
hvad gør du når du skal lukke 2 fremmed katte sammen??
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 67
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Hvis ingen katte viser interesse for den nye trasnportkasse, åbner jeg den med det samme, så skal de andre nok komme rendende i en fart, for at hilse på den nytilkommende
Skal lige siges at det ikke altid det går så let som hos mig, og hvis begge katte er godt oppe i årene, og specielle, kan det være en god idé, at sætte dem overfor hinanden inden de bliver lukket ud, så de lige kan se hinanden på god afstand. Så kan du jo prøve at lukke dem stille og roligt ud, men det kan godt være der kommer en stridighed, eftersom begge katte ikke er på hjemmebane. Det vil sige, hvis der allerede nu lugter af jer (har i sat lejligheden i stand), vil jeres nuværende kat, allerede føle sig hurtigt hjemme, efter et hurtigt kig omkring
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
men glemte lige at sige min plan er at sætte dem i hver deres rum med mad og kattebakke og når de er faldet til(hvis man kan sige sådan) så åbne døren på klem og lade dem snuse til hinanden.
eneste problem er bare simba er ikke vant til lukkede døre så er bange for han går i spåner og at være lukke t inde,
alle de spekulationer man har som katte ejere hehe !
jan 2008
altså min kæreste har jo rent og lavet lejligheden så den vi helt sikkert dufte af ham!
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 240
Man er bare så vildt spændt på hvordan det går.. er man ik?
jan 2008
også fordi hvis det ikke går er næste stop for louie dr dyr så han kan komme til de evige muse marker, da det er det mest humane for louie!
må jeg spørge hvad er din planer når du skal sætte dem sammen???
er det en killing du får??
jan 2008
jan 2008
ihhhh alle de spørgsmål jeg lige pludeslig får oppe i hovdet sorry hehe
mar 2008
tror jeg vil prøve at stille kassen og lade min hun kat på 8-9 måneder komme hen og sige goddag.. Derefter sætte den lille op i hans nye kattebakke så han kan finde den.. og lade dem finde ud af det selv..
Vil kun kæle lidt med dem hvis de behøver det eller gribe ind hvis det bliver for voldsomt..
Kender godt det med alle de spørgsmål.. Hehe..
jan 2008
min simba blev jo taget far sin mor da han var maks 3 uger, og siden ahr han ikke rigtig set katte, en gang nede i gården stødte vi på en, men der var han ligeglad, så jeg håber det bedste her ;O)
mar 2008
Hehe. tja.. Den lille mand han er hvid med blå øjne.. Han er slet ikke selv klar over at han fejler noget, dejlig er han nu.. han er en lille bandit der ikke er bange for noget så jeg tror nok det skal gå godt..
jan 2008
nårh han lyder bare kær din nye misling, kan allerede forstille mig en hvid lille uldtot der tumler rundt og laver ballade hehe ;O) glæder mig til at se billeder ;O)
selvfølgelig skal det nok gå :O)
mar 2008
Jeg tror du er nødt til at have stor tålmodighed.
Jeg tjekker da gerne lige dine albums og kat ud..;)
Der er billeder af ham inde på min profil, har smu oprettet ham.. Det sys hende jeg køber ham af at jeg skulle
jan 2008
jeg hopper lige ind og lure på din misling
mar 2008
Det lyder kanon.. bare husk at give Simba samme portion opmærksomhed som han altid har fået, katte kan også blive jaloux..
jan 2008
tak, han er bare ikke særlig fotogen hehe,
din uldtot er for lækker ;O)
mar 2008
Hehe.. jah, det er jo lige det.. Men glæder mig godt nok til at høre hvordan det går..:D
jan 2008
ja og ilm og held og lykke med torsdag ;O)
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 28
så må vi håbe det gør godt med de to nye katte :b
vi plejer heller ikke have nogen problemer med vores katte. vi lukker dem sammen , & holder øje med dem, & når det så blir aften, lukker vi dem fra hinanden igen ind til de blir gode venner. (:
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 104
Held og lykke...
jan 2008
uhhh synes det er svært hehe, for synes også det kunne være fedt og se med det samme og de kunne sammen som papkasse gør bare lukke dem sammen! men nej konklusionen må være snuse til hinanden fra deres kasser forsigtig lukke dem ud når de er rolige og se hvad de siger
100000 tak fo alle jeres råd, hvad dælen skulle man gøre uden KG
nårh må nok hellere få pakket resten af lejligheden ned så vi kan flytte mandag og tirsdag hehe
men kan slet ikke lade vær med at nusse simba så det giver sig selv og louie er også en rigtig puttekat, og han kender mig fra når jeg besøger ham i hans nuværende hjem(det er desværre min veninder, der ikke kan passe ham ordenlig mere) så det er vel også et plus han kender mig lidt ;O)
igen tak for jeres råd og held og lykke ønskninger (eller hva man skal sige hehe)
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 28
men det er jo forskelligt fra kat til kat (:
jan 2008
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 104
men du skal have rigtig meget held og lykke med og sætte dem sammen og flytningen...
jan 2008
ny kat på tirsdag ;O)