{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Min kat bider {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har længe undret os over, at vores to katte bider.. Det er mest den ene.. Vi undrer os lidt over det, da vi aldrig har oplevet det hos andre katte før.
Altså det er ikke bare sådan helt ud af det blå, og de bider heller ikke i gennem - slet ikke.. Det er mere bare små nap, hvis de ikke lige gider nusses, eller sådan noget.. Den ene gør det mest, hvis man rør hende på maven..
Men er det en normal måde for en kat at afvise én på?
Andre katte, vi kender, går da bare deres vej el. lign.
Det er ikke rigtig et problem for os, da det slet ikke gør ondt, men ville godt lige høre jeres mening...? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat bider
  • #1   2. okt 2008 Det kunne godt være et kærlighedsbid.

• #2   2. okt 2008 hejsa. jeg har haft en del katte gennem tiderne og har haft katte der bed hvis de ikke ville snakkes med. noglegjorde det hver gang man rørte dem på maven. så jo det er måde at afvise på deres mest naturlige måde.det skal så siges at min nuværende hunkat mons bider og slåsmedmin hånd som omhun legede meden anden kat mender er det for sjov såå...

• #3   2. okt 2008 Ja, jeg har også tænkt på, om det kunne være kærlighedsbid nogle gange..
    Min Malou kan nemlig godt gøre det, når man kæler med hende, og hun spinder helt vildt.. Så i de situationer kunne jeg heller ikke lige forstå, hvorfor jeg skulle bides.. Men kærlighedsbid - det lyder sødt.. Så det vil jeg tro, det er..
    Andre gange - specielt med Mille, så bider hun lidt hårdere, hvis min kæreste f.eks. er lidt vild med hende.. Så leger hun med hånden..
    Mine forældres kat gør det bare ALDRIG.. Jeg har aldrig set hende bide nogen eller noget.. Men sådan er katte jo så dejligt forskellige smiley

• #4   2. okt 2008 Min kæreste og jeg har længe undret os over, at vores to katte bider.. Det er mest den ene.. Vi undrer os lidt over det, da vi aldrig har oplevet det hos andre katte før.
    Altså det er ikke bare sådan helt ud af det blå, og de bider heller ikke i gennem - slet ikke.. Det er mere bare små nap, hvis de ikke lige gider nusses, eller sådan noget.. Den ene gør det mest, hvis man rør hende på maven..
    SVAR:
    De markerer over for jer, at nu gider de ikke nusse mere!
    - - -
    Men er det en normal måde for en kat at afvise én på?
    Andre katte, vi kender, går da bare deres vej el. lign.
    SVAR:
    Ja, det er en ret normal adfærd. At de ikke bare går, er tegn på, at de godt vil være hos jer, men ikke nusses.
    Og husk: Katte elsker blide, langsomme bevægelser MED hårene; Ikke, at blive nulre-kradset frem og tilbage, og slet ikke på maven.
    Forestil dig bare en kæmpehånd på din egen mave.
    Maven er en kats mest sårbare punkt, og mange katte kan ikke fordrage, man rører dens mave.
    - - -
    Det er ikke rigtig et problem for os, da det slet ikke gør ondt, men ville godt lige høre jeres mening...? smiley
    SVAR:
    Nu ved jeg ikke, om I gør det, men man bør ALDRIG bruge sine hænder til voldsom leg med en killing ell. voksen kat. (Det er en anden kat meget bedre til). Katte "tænker" nemlig ikke over, at vi ikke har samme tykke skind, som de har.

Og HVIS en kat bider sig fast, kan man udstøde et højt, skingers hvin. Så holder den normalt op og går.

• #5   2. okt 2008 Mangler en enig knap til Megas svar.

Kommentér på:
Min kat bider

Annonce