{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Hvilket foder får jeres katte? {{forumTopicSubject}}

Hello,
mit spørgsmål er egentlig bare, hvilket foder I giver I jeres katte? Jeg søger inspiration.
Mine har indtil nu fået Whiskas, men efter lidt læsning på nettet, er det sidste gang i dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder får jeres katte?
  • #1   20. okt 2021 Fint du vil skifte, godt råd er at der er kød nævnt på de 3 første pladser af indholdslisten og omkring 20% fedt.
    Hvad har du råd til at give pr månede til tør og vådkost? Sats på det du har råd til, wishkas er ikke billigt i længden, både på grund af prisen og hvormeget katten vil spise af det.
    Jeg bruger Orijen som er kornfrit, men selv hvis du vil gå så langt, så husk at et skift fra kornfoder som wishkas og til et kornfrit foder skal tage lang tid, gerne over en måned, ellers står du med en kat med dårlig mave og tror kornfrit er noget l***, men kattens mave skal bruge tid til omstillingen og mave enzymerne skal ændres, for det er ikke de samme der skal bruges ved store mængder kød og så et foder med meget korn/ planteprotein.


  • #2   20. okt 2021 Carnilove smiley
    Er meget glad for det + højt indhold af kød!


  • #3   20. okt 2021 Royal Canin blandet tørkost og vådfoder er Porta 21 samt Felix og gourmet Perle.
    Få inspiration på:

    www.zooplus.dk


  • #4   20. okt 2021 Royal Canin.
    Her er de undermærker jeg bruger:
    Hypoallergenic
    AnAllergenic
    Gastro Intestinal
    Mother-babycat
    Kitten
    Main Coon
    Beauty (tror jeg den hedder)

    Hvis man har en helt almindelig kat uden ekstra behov så fr de Main Coon. Ellers får de foder tilpasset deres behov smiley


  • #5   20. okt 2021 Exigent
    Sensibel
    Sterilised
    Alle fra Royal Canin

    Samt et hav af forskelligt vådfoder
    Felix
    Cosma nutur
    Whiskas
    Mm mange blandet


  • #6   20. okt 2021 For det første, nej du skifter ikke på én gang. Det er den sikre vej til en smadret mave/ dårlig afføring. Skiftet skal ske roligt gerne over mindst en uge, hvor du gradvist kommer mere og mere af det nye i.

    Vi blander tre slags, da vores katte ikke godt tåler rent kornfrit.

    Vi giver 50% Porta 21 heaven, 25% Iams anti-hairball og 25% Concept for Life Maine Coon. I en skål for sig selv har vi killingefoder.

    Men generelt kan siges, at man skal se på indholdet.

    Minimum 20% fedt og 30% protein fra kød og ikke fra korn. Foder hvor mængden af kød ikke står på, skal man generelt holde sig fra.

    Vådfoder da køber vi Bozita, Topic, Cosma og Miamor.


Kommentér på:
Hvilket foder får jeres katte?

Annonce