{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

hvilket foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, at der sikkert ligger et hav af tråde i forummet om foder, men jeg orker ikke at læse alle igennem for at finde det svar, som jeg søger smiley

Jeg skal have fundet noget nyt foder til min norske skovkat, som min snart 7 måneder gamle killing også må få, da jeg ikke kan dele deres måltider op, for den store fungerer bedst, hvis maden står fremme hele døgnet - på den måde grovæder han ikke, og jeg skal ikke gå i seng med dårlig samvittighed over, at han har tømt sin skål smiley

Lige nu får de begge Royal Canin Young Male, men jeg må sande, at jeg ikke har råd til at købe en sæk foder til over 500,-, når jeg er på SU.

De få krav jeg har til foderet er, at det ikke må indeholde for meget fedtstof, da han har tendens til at blive tyk. Det skal forebygge urinvejssten (gør det meste foder dog), og så skal det gerne indeholde det, som katten har behov for smiley

Det skal nok lige siges, at begge er indekatte.

Jeg har i forvejen kigget på Arion, Iams og Hills - den sidste ligger dog i den lidt for dyre ende smiley

Håber at jeg kan få noget hjælp af jer kloge kattehoveder herinde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket foder?
  • #1   27. dec 2011 Jeg bruger noget der hedder Coshida, fra Lidl. smiley
    Og for mig er det helt fint!

    Jeg er også på SU, og mine katte er MEGET kræsne - men det spiser de med velbehag.


  • #2   27. dec 2011 - og det koster 20 kr. for 2 kg. smiley

  • #3   27. dec 2011 Hvis du køber RC Fit, så kan du på www.zooplus.de få 10 kg. til umder 500 kr.
    Det er til alm. aktive katte og virker godt herhjemme.
    Du kan også prøve Sanabelle. Det er noget billigere og forebygger også urinvejssten. Nogle siger at det er hård ved maven, men du kan prøve dig frem.

    Det er ikke for at genere Coshida, men jeg tror ikke at det forebygger urinvejssten.


  • #6   28. dec 2011 Her hos os bruger vi bl.a Sanabelle, hvilket er et godt foder til billige penge.
    Vi blander det så med andre mærker som RC også. Men jeg har ikke bemærket nogle problemer med maven hos vores katte. Det er sikkert forskelligt fra kat til kat smiley


  • #7   28. dec 2011 Jeg plejede at bruge Porta 21 Grain Free til min hunkat. hun fungerede godt på det. Det har en god sammensætning. Og så er prisen rigtig god i forhold til de andre mærker du nævner. Du kan finde det på Zooplus.dk


  • #8   28. dec 2011 Og killingen må godt komme på samme foder, når hun er 7 måneder gammel?
    Men jeg vil da lige kigge på de mærker, der er henvist til smiley
    Men Royal Canin er desværre alt for dyrt til min pengepung


  • #10   28. dec 2011 Mht. alder, så ved jeg godt at der er delte meninger herinde, men Elvis var kun ca. 20 uger da han skiftede til RC Diabetic fordi den gamle havde sukkersyge. Han voksede sig stor og stærk på det:-)

  • #11   28. dec 2011 du kan de fleste steder få royal canin til under 500 kr, hvis du går efter tilbuddene.. i maxi zoo er der stort set altid tilbud på royal canin, hills eller arion. eller er zooplus.co.uk et godt og billigt sted at handle smiley i sidste uge var der f.eks tilbud i maxi zoo på 10+2 kg hills for 459..

  • #12   28. dec 2011 Kan abefale Orijen. Passer til alle aldre, masser af kød i , og så er det en pæn pris synes jeg (jeg er også på su)

  • #13   29. dec 2011 Jeg takker jer alle sammen for svarene smiley
    Jeg tror efterhånden, at jeg er nået frem til noget foder, som valget står imellem smiley


Kommentér på:
hvilket foder?

Annonce