{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Hvorfor lige den Race?? {{forumTopicSubject}}

Synes det kunne være sjovt at høre hvorfor i har valgt den race i har??
Da jeg beslutte jeg sku ha kat igen hviste jeg det sku være en race kat så jeg læste og læste om de forskellige til jeg kom ned til nogle stykker jeg synes om da jeg så var nede på to Racer en Bengaler eller en Siameser læste jeg så mere om dem ogsåsøgt på nette og her beslutte jeg mig at en bengaler var racen for mig også søgte jeg så på nette men så faldt jeg over annoncen med Bailey her i markede oså tog jeg over og så ham også var jeg solgt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lige den Race??
  • #1   17. okt 2008 Nøjagtig samme historie herfra, bare med Hellig Birma og Ragdoll som de 2 jeg svingede imellem. Fandt mig en lækker Ragdoll killing, og var fuldstænig solgt første gang jeg så ham som 9uger gammel. Og nu holder racen bare ved, Ragdolls passer 100% til det liv jeg fører.

  • #2   17. okt 2008 Jeg købte en norsk skovkat engang da jeg var 12 år for mine egne penge, jeg havde læst en del om dem på net og synes de var alletiders, og det var hun også. Hun er 8 år idag og bor de gamle, som hun altid har gjort, jeg har nu mine egne to som er maine coons, de minder rigtig meget om min norske skovkat og deres mentalitet er bare lige mig. Mine to er bare så kælne og sover med mig hver nat og de har en del hundeadfjærd og særheder som jeg bare elsker. og ja jeg elsker også deres udseende, bare smukke.

  • #3   17. okt 2008 Jeg er faldet pladask for main coon katten. Men har også en blanding og en manx kat.

  • #4   17. okt 2008 Jeg har også haft en blandning før og hun var også bare skøn.

  • #5   17. okt 2008 mine svigerforældre købte en hellig birma, og min kæreste og jeg faldt bare for ham med det samme.

    Jeg gik igang med at læse og undersøge en hel masse om racen, og jeg blev mere og mere forelsket. Et par besøg på udstillinger, og jeg var helt sikker! Måtte have en bimse. Men jeg gik og legede med tanken om opdræt, men vi var enige om at starte med en kælekat. Så vi købte Leo, og jeg reserverede Queenie til avl, og begyndte at gå til foredrag osv så jeg kunne lære omkring fødsler, sygdomme osv. Ja, sådan startede det.


  • #6   17. okt 2008 tja.. Rottweiler fik jeg foræret, Kisser fulgte med da jeg kom sammen med kæresten (begge huskatte)

    Foxy nåede jeg ikke at få hjem, men kendte hende godt.. hun var blanding af huskat og norsk skovkat.. rigtig dejlig misser, som desværre slap ud og blev kørt ned før hun kom hjem..

    Ellers overvejer jeg en europé fordi de ligner huskatte, men så har tavle, og så vil jeg udstille, så jeg kan prøve det med tavle og ikke kun uden, som jeg skal imorgen med Rottweiler smiley


  • #7   17. okt 2008 Jeg valgte main coon katten efter dens personlighed.

  • #8   17. okt 2008 Lis D - jeg er ikke helt så meget inde i det der endnu, men det er en italiener kvinde der skal dømme HUS 6, og en tjekkisk mand der skal dømme HUS 5..

    Men kan ikke helt finde ud af hvad ROttweiler hører under smiley

    Plus jeg havde håbet på en dansk dommer nu det var vores første gang *g*


  • #9   17. okt 2008 Jamen personlighedsmæssigt passer birmaen perfekt på mig.
    En meget social kat som følger mig i tykt og tyndt -ikke at andre racer ikke gør det.
    dejligt at komme hjem til en hel flok velkomsthilsner.
    -Og så synes jeg Birmaen er SÅ smukke, den æggeskalsfarvede pels, og de dybblå øjne. Wauw.

    Synes Aby'en er noget af det smukkeste også. Har længe drømt om en majestætisk Abyssiner. En kælekat evt. med henblik på udstilling. Har nok i at avle mine birmaer, og jeg vil hellere koncentrere mig 100% og følge med i én race, en 50% på to racer eller flere. Men jeg har simpelthen ikke sat mig nok ind i Aby'ens temperament til jeg ville gå ud og købe én, skal ikke have en kat, som jeg er 100 % sikker på jeg har lyst til at leve sammen med de næste 15 år. Det skal nok komme en dag, for nu, kan jeg bare gå og savle over dem på udstillinger, og hjemmesider smiley


  • #10   17. okt 2008 T.J. Det skal nok gå. Hvis du har svært ved at forstå engelsk, så prøv at find en anden udstiller, som vil gå med dig i dommerringen, og som kan hjælpe med at oversætte.

  • #11   17. okt 2008 Jeg er ikke inde på katte udtryk på engelsk, så jeg vil da lige spørge om der er nogle der vil derhen sammen med mig imorgen når jeg kommer derhen smiley

  • #12   17. okt 2008 Huskatte her, og det er tilfældigt, for det startede med at jeg passede dem og så blev de - heldigvis - hængende. Samme og lignende historier med de andre katte, jeg har haft - alle var huskatte.
    IMO er der ikke nogen anden race, der overgår huskatten, og så er der så mange i overskud. Så hvis jeg engang, når Bruno og Bjarne ikke er mere, skal have katte igen, så bliver det huskatte...... (medmindre der skulle ske det, at jeg passer nogle race- eller blandings-katte, der bliver hængende).
    Der findes alle typer personligheder og temperamenter indenfor huskatteracen, så jeg er sikker på, at jeg nok kan finde nogle huskatte, der passer til mig og det katteliv, jeg kan tilbyde.



  • #13   17. okt 2008 Jeg har haft 2 huskatte, den ene med det skønneste sind, men blev desvæære nødt til at aflive hende for to år siden.
    Den anden har jeg stadigvæk, han skulle forestille sig at være halv norsk skovkat, men han er et håbløst tilfælde af en kat...(grin) vi har haft ham i 6 år, men han har aldrig været vores kat, kun sin egen... så jeg fik lyst til at få en kat igen som ville deltage i vores familie istedet for at gå sin vej hele tiden... jeg ledte på nettet for at finde den race hvis sind og temperament passede til os, da jeg fandt mainecoonen var jeg solgt...
    jeg købte en killing og den er bare så skøn, men kunne hurtigt mærke at der var brug for en legekammerat, så 3 uger senere købte jeg også hans broder.... og hvor er de bare skønne.


  • #14   17. okt 2008 Jeg har haft huskatte siden jeg var 12 år og min mor en morgen kom og lagde lille Pjevs på min mave... siden fik jeg en blanding mellem en perser og en græsk kat... gudesmuk tøs, der mest af alt lignede en brite... blev lidt fascineret af hendes temperament og da min mor samtidig købte en perser, blev det dem, jeg tabte mit hjerte til... elsker deres laid-back-temperament... så fik jeg for 3 år siden Kaninskind ved lidt af et tilfælde.. havde helt glemt hvordan en "rigtig# kat er... men skøn det er hun jo. I foråret fik jeg 2 exo´er og de er jo lisså skønne og dejlige i temperament som perserne... de passer til mig... hvad jeg ikke når idag, når jeg nok i morgen.... eller i overmorgen... he he---

  • #15   18. okt 2008 Altsaa, min interesse for Cornish Rex startede rent faktisk ved de praktiske egenskaber der er ved en kat uden daekhaar. Cornish Rex'en har jo kun sin super bloede underuld. Udseendemaessigt synes jeg egentlig, at der er et overtal af knapt saa paene CR'ere.
    Men med en kaereste, der slet ikke kan taale tanken om haar alle steder, saa blev Cornish Rex'en lige pludselig en mulighed for et kompromis. Jeg har altid haft kat hjemme, og nu fik jeg endelig muligheden for at have een, der hvor jeg bor nu.
    Jeg laeste en del om racen. Baade myter og fakta vedr. deres pels. Og lige saa meget omkring deres intelligens og personlighed, som alle CR-ejere enstemmigt synes er helt speciel og fantastisk. Og da jeg fandt billeder af Lillepigen hos en avler paa Lolland (jeg bor selv i Nordsjaelland), saa maatte jeg jo hurtigst muligt finde et tidspunkt at tage derned paa, saa jeg kunne se dem selv.
    Resultatet blev, at jeg var SOLGT. Aldrig har jeg oplevet saa dejlige og deltagende katte. De skal simpelthen vaere med i alt! Saa jeg reserverede Lillepigen efter besoeget og hentede hende nogle uger efter, da hun var klar til det.
    Aldrig har jeg brugt saa mange penge saa godt. Jeg holder uendeligt meget af min lille, efter min mening, smukke prinsesse med de store oere og lange hale. Hendes slanke og feminine udseende tiltaler mig. Men mest af alt elsker jeg, at hun altid skal rende efter os, putte hos os, kravle paa os, sove ved os osv.
    Og kaeresten kan selvfoelgelig lige saa lidt lade hende vaere, som jeg selv smiley Selv sengen har hun faaet OK for at vaere i.


Kommentér på:
Hvorfor lige den Race??

Annonce