{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Døv ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget i tvivl, om Mitti er ved at miste hørelsen? Han er blevet meget højlydt det sidste ca halve år, jeg troede først det var fordi jeg har fået nye høreapparat, jeg er døv på det ene og tunghør på det andet øre, og det plejer at være kattene, som gør mig opmærksom på lyde inde og ude fra, feks. At der kommer gæster, det sker ikke ret tit mere, men de er jo også snart 9 og 10 år.
Mitti skal nok sørge for at være der, når det er mad tid, og når gerne at tigge længe før smiley så om han høre, lugter eller går efter tid, det ved jeg ikke.
Han løfter hovedet hvis Røde kommer ind fra den anden del af lejligheden, men måske er det lugt han reagere på?
Men nu har jeg fået at vide af resten af familien, at de også syntes han snakker meget højere end tidligere og lige nu sover han på mit skød, han reagere ikke på de larmende steder i filmen, ikke et øre som vipper, heller ikke når jeg laver kalde lyd, kalder hans navn, eller knipser med fingrene.
Han har ikke problemer med ørevoks, og lugter heller ikke i ørene, og gik gennem helbreds tjek i december, og der var alt ok med ørene.
Jeg tror jeg skal have et nyt besøg af dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld smiley smiley
Er der nogen som har erfaring på området? Jeg har læst mig til, at det er svært at stille diagnosen, med mindre de bliver testet ved en dyrlæge som også kan teste hvide killinger, og spørgsmålet er om det er nødvendigt, for de kan jo ikke give ham høreapparater smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døv ?
  • #1   11. jan 2022 Jeg har og har haft mere ældre katte som er blevet mere eller mindre døve med alderen
    Man kan ikke gøre noget ved det andet end man lige skal lærer at gøre mere opmærksomhed på sig selv på andre måder end brug af stemmen
    Hos mig er det lidt forskelligt afhænger af hvor katten er. Men puster på ham hvis han ligger oppe på noget. Mens man tramper i gulvet hvis han er der nede.
    Katten lærer det også efterhånden hvad det er man mener
    Har også haft en yngre kat som blev døv i en tidlig alder.


  • #2   11. jan 2022 Ja trampen i gulvet og gå til en døv, dårligt hørende for fra, og ikke tage fat i dem bag fra, det virker helt klart smiley nu og da bliver jeg også i tvivl, for når han er vågen, er det umuligt at lyd teste ham, for enten er han klods op af mig og kikker på mig, ellers finder han et sted hvor han er tryk og lidt gemt, eller ligger sammen med Røde, og så reagere han jo lige så hurtigt som Røde.
    Nej der er ikke noget der kan ændres, hvis der ikke er problemer med ørene, det havde Birk jo tit og så kunne man mærke det på ham smiley
    Og når han råber for højt, kan jeg jo tage høreapparatet af smiley så bare naboerne ikke kan høre ham for meget, men det er sjældent om natten han er højlydt, det tager Røde sig af smiley han leger og snakker med sine katnip poser og går rundt med dem.


  • #3   12. jan 2022 Din dyrlæge kan lave en høretest. Ikke en super udførlig en, ikke en der kan sige, hvor meget han kan høre, men mere OM han kan høre. En bear-test laves oftest kun på avlskatte, da den ikke er billig. smiley

  • #4   12. jan 2022 Ja men tror ikke min udkørende dyrlæge har udstyret? Og ja det er mere et enten eller resultat, så det bliver ikke nu, jeg tror han høre noget, men ikke alt, så dyrlæge vil mere være for at tjekke ørene, det får jeg gjort på et tidspunkt om ikke for langt tid, for han har jo lige fået dem tjekket, og der er intet at bemærke smiley

  • #5   12. jan 2022 Vores Sambo var døv, det sidste halve år, før han sov ind, som over de 16 år.
    Han kom altid springende, når man raslede med "katteslikkeposen". Men den sidste tid kom han ikke også selv om man kaldte på ham.
    En tyrkisk angora går ikke glib af mad. smiley


    profilbillede
  • #6   12. jan 2022 Jeg er stadig i tvivl, for Røde kommer jo også, og enten følges Mitti med ham, når det er spisetid, eller han har tigget længe før spisetid, og er der når der fodres, godbidder får de ikke, og kød kan de begge lugte, næsten før det ligger på skærebrættet smiley
    Han er jo som sig selv, og kun det højere stemmeleje har givet mig mistanke, og så mine små forsøg med lyde, ser han på mig, reagere han hurtigt, men lydene følges jo også med tegn og bevægelse.
    Han er jo som en beskrivelse af er Ragdoll og virker ikke så nervøs når der foregår noget her hjemme, selv støvsugeren har han det bedre med, måske er det hørelsen eller den nye støvsuger? Han kommer endda oftere frem når der er gæster, men forsvinder hurtigt igen, hvis det er omkringfarende børnebørn, og jeg nyder når han hænger i mine arme, som en slap dukke smiley før smuttede han så snart jeg sad uroligt, nu løfter jeg ham bare op og sætter ham i stolen, når jeg lige skal noget, og samler ham op, når jeg vil sidde i stolen igen, så jeg har næsten altid en varm kat hos mig smiley


  • #7   17. jan 2022 Alle dyrlæger kan lave en simpel høretest.

Kommentér på:
Døv ?

Annonce