{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Katten vil af med veninde {{forumTopicSubject}}

Kokos prøver med vold og magt, at få min veninde til, at gå væk. I hvertfald fra sofaen. Hun ligger aldrig selv i den. Jeg gør hellere ikke.

Hun når lige, at sætte sig, så kommer Kokos med det samme og hopper op, begynder både, at bruge tænder og kløer på lår og balle. Hun har cowboybukser på. Det er anden gang i Kokos’ liv, at hun gør det. Da hun var lille var hun ligeglad men hun var under 1 år, da hun gjorde det første gang overfor min søster. Hun er ellers vild med gæster og vil nusses bigtime.

Ingen tvivl om, at Kokos vil have hende af sofaen. Men vil hun helst helt af med hende? Når vi sidder ved spisebordet, kan katten ikke rigtig gøre noget.

Hvad kan jeg gøre og hvad skal veninden gøre? Det skal sige, at hun ikke er efter min psykoterapeut, der kommer ca 1 gang hver måned.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten vil af med veninde
  • #1   27. mar 2022 Prøv om det er galt når hun sidder et andet sted.
    Har veninden dyr der hjemme. Eller en kraftigt duftende parfume ? Sæbe eller andet som kan virke generende for katten.
    Prøv at hun sidder et andet sted, måske skal i prøve flere gange, at hun ikke sidder i sofaen.
    Hvis hun kan forsøge med mere neutrale dufte, hvis hun ellers har en kraftig duft ( ikke dårlig) jeg syntes lidt det lyder som mine katte, når der er ny katnip i huset, det bliver overstimuleret og lidt voldsomme, og jeg skal ikke tage deres katnip fra dem smiley
    Jeg tror i kan arbejde på det, måske skal hun hver gang have noget godt med til din kat, så hun forbinder hende med denne særlige lækre ting, altså noget positivt.


  • #2   27. mar 2022 Altså... jeg bliver nødt til at sige, at dyr (også katte) kan fornemme ting vi andre ikke kan. Jeg ville umiddelbart tro, at der er en grund til, at din kat ikke kan lide din veninde. Hvad grunden er, er svært at sige, men hvis mit dyr ikke kan lide en bestemt person, så er den person en, som jeg næppe vil omgåes ret meget. For dyr kan fornemme ting, som vi ikke kan.

    Hvem ved... måske din veninde har været "hård" ved din kat, mens du ikke har været i rummet, været på toilettet eller noget i den stil? Jeg tænker i hvert fald, at man altid kan stole på dyr, når det kommer til bedømmelse af karakter.


  • #3   27. mar 2022 tænker også om veninden har dyr hjemme eller er i kontakt med nogen som gør at hendes tøj virker på katten på den måde
    der må være noget som tiltrækker katten på den måde

    hvordan reagere katten? halen/ører mm? Er hun arrig eller mere oppe og kører?


  • #4   28. mar 2022 Jette. Altså sidder vi i køkkenet sker der umiddelbart ikke noget, men der kan hun hellere ikke hoppe op ved siden af. Hun har ikke dyr hjemme og hellere ikke stærk duft på. Men hun holder efterhånden meget øje med katten, da det skræmmer hende. Det hjælper nok ikke positivt på seancen.

    Hippie. Altså nu skal mine dyr ikke diktere hvem jeg skal omgås. Eneste grund skulle være, hvis vedkommende havde været ond overfor dyret. Men så var vedkommende også ude af mit liv for altid.

    anja N. Jeg har siddet med siden til og ikke set forspillet før katten har siddet der. For ikke at virke som en overvåger, har jeg ved ikke, at glo på dem, ville holde en afslappende stemning. Men måden veninden takler det er forståelig men i mine øjne ikke god. Hun skubber til hende og trækker så hurtigt hånden til sig, hvilket logisk nok, får katten til, at fare frem igen. Jeg beder hende ignorere katten, hvilket jeg dog godt kan forstå er svært. Jeg beder derefter katten hoppe ned og så stopper hun også. Men ærgerligt er det.

    Det skal siges, at hun pt er den eneste der er her i længere tid og fast hver fredag, da vi X Factor hygger. Så hun er samtidig eneste offer.

    Selv tænker jeg, at det ikke kun kan være hende. Da Kokos var 1 år fik min søster samme tur. Det var første gang de to mødtes. Derfor er jeg mere til, at Kokos føler de masser sig ind på vores territorie.

    På fredag må jeg sætte mig sådan, at jeg kan se katten inden den hopper i sofaen. Jeg kan desværre ikke sætte mig der selv, for så ville det nok være en anden historie


  • #5   28. mar 2022 Bed din veninde om ikke at se på katten, det er super vigtigt, at hun udfordre katten, hvis hun ser den i øjnene, og kommer hun til, at møde dens øjne, så skal hun blinke langsomt.
    Jeg ville nok bruge køkkenet så meget som muligt, men det er jo nok ikke der i hygger ????
    Har du noget som kan virke afslappende på katten. Og så det med at hun giver noget godt til katten, det ville jeg prøve.
    Jeg tror du har ret, at din veninde er en stor del af problemet, men måske hjælper det også hende, at få nogle positive oplevelser med din kat smiley


  • #6   28. mar 2022 er hun bange for katte normalt?
    for det lyder som om at det er det som er galt, at hun måske i forvejen ikke er helt til katte
    og det kan katte mærke
    det værste er det at de kigger på katten for at se hvornår de kommer hen til en

    har du mulighed at finde noget som katten er helt vild med til på fredag?
    noget som først kommer frem når din veninde ind af døren En papkasse, noget specialt legetøj eller noget mad? bedst noget som katten kan bruge noget tid på
    stil/sæt det i stuen et stykke væk fra sofaen, sådan at I kan holde øje med hende, uden at katten uvente lige kan overfalde din veninde
    godbidder er også en god ting, som din veninde kan tage med til katten. Og det er kun hende som må give dem - bare på gulvet sådan at hun ikke lige behøver at få hende tæt på
    du kan også prøve at finde en drillepind til hende sådan at hun kan prøve at lege med hende, uden at være for tæt på
    Der skal være noget positivt ved din veninde som gør at katten acceptere hende i din sofa

    nogle katte har det med at blive mere voldlige overfor folk som viser at de er bange for dem. Har mødt nogle stykker.


  • #7   29. mar 2022 Sådan en kat havde jeg lukket væk, når jeg fik gæster. Det ville jeg simpelthen hverken udsætte gæst eller kat for.

  • #8   29. mar 2022 Ja Susanne, Mitti sørger selv for at gå væk, her er det jo børnebørnene som kan give problemer, 2 med autisme og ADHD, og Mitti vil kun være på værelset, men er der ro på, kikker han frem, og han skal helt klart dele seng med mig og ungerne ?? så anden dag er bedre end første.
    Børnene har kun adgang til værelset når der skal soves!


  • #9   29. mar 2022 Jeg har selv haft en, der ikke brød sig om gæster. Så jeg kender problemet fra før. Hun slog dem, hvis de kom for tæt på hende. Dog gik hun ikke til angreb. Men de kunne godt blive ret overraskede, hvis de gik forbi en stol, hvor hun lå. For så fik de en klo.

Kommentér på:
Katten vil af med veninde

Annonce