Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan giver i en kat piller ?
  • #1   6. nov 2008 Putter pillen i en klump leverpostej smiley Salli vil heller ikke tage piller, kun når den er gemt i leverpostej smiley

• #2   6. nov 2008 ja, nu kommer smøren altså lige smiley

Hvorfor p-piller? Hvis den ikke skal bruges i avl, er det langt bedre for katten at blive steriliseret.
    Hvis den skal bruges i avl, hvorfor så give den p-piller istedet for at blive parret?

P-piller er ret så usundt for katten.

Jeg har en veninde som giver p-piller engang imellem, hun tager og vikler et håndklæde om katten, så den ligger behageligt, men fast så den ikke umiddelbart kan komme fri. Åbner munden på katten, ligger pillen ned, lukker munden på katten, og "klør" den under hagen. du kan mærke pillen, så age den i bevægelser ned mod halsen, så du tilsidst kan mærke at den synker pillen. Sådan har hun gjort det. Har prøvet at hjælpe hende en enkelt gang, da hendes kat IKKE er glad for pillen heller.

• #3   6. nov 2008 Det er en neutraliseret hankat smiley

Jeg er selv imod avl !!

Det er en antibiotika-pille smiley

• #4   6. nov 2008 Vi er også stoppet med at give hende p-piller, hun fik dem i 3 mdr og hun blev virkelig deprimeret af dem, så ALDRIG mere p-piller til vores katte smiley så hellere ligge søvnløs pga. løbetiden...

• #5   7. nov 2008 Lige for en sikkerheds skyld: Hvis pillen er i kapsel, må du IKKE lukke den op.

Hvis det er en stor pille, kan du brække den over og skjule den i noget stærkt-lugtende guf, katte godt kan lide, måske makrel i tomat.
    Start med at lægge en lille bid guf UDEN pille, så katten ikke lugter lunten.

Ellers prøv at lukke kattens mund op fra den ene side med din langemand og put pillen ind med pegefingeren. Hav en engangssprøjte med noget vand parat og giv den det LIGE efter. Så synker katten, og pillen sidder ikke fast i spiserøret og laver evt. ætsningsskader.

• #6   7. nov 2008 PS: Prøv at gøre det så udramatisk som muligt og vælg et tidspunkt, hvor katten er søvnig.

• #7   7. nov 2008 Mega - alt dette er prøvet ! Han er ALT for snu ! Når vi får presset pillen ind og lukket munden på ham ! Så venter vi og regner med den er væk, men nååh nej ! Han har gemt den i kinden !

• #8   7. nov 2008 Jeg pakker pillen ind i en lille klump leverpostej eller torskerogn, men kun så pillen lige er dækker.. Så åbner jeg munden på missen og ligger klumpen ind.. Da det der er rundt om smager meget godt plejer de at synke klumpen med det samme eller tabe den på gulvet og derefter samle den op og spise den...

• #9   7. nov 2008 Den pipette kan virkelig anbefales! Min gråmis er en stædig lille dame hvad piller angår. Da jeg var til dyrlæge med Freya (se ham i min profil) fik jeg sådan en med... Og det har aldrig nogensinde været lettere at give en kat piller... Så kæmpe anbefaling herfra...

• #10   7. nov 2008 Tusind tak, tror jeg må have en anskaffet i dag så, for ALT er prøvet ! Han vejer så også godt over 6kg men det er ikke det ! Han er SÅ snu smiley

• #11   7. nov 2008 Jeg gør det at jeg sidder i sofaen med katten, hvor den sidder i et hjørne så den ikke kan bakke væk, tager fat rundt om snuden for at åbne munden, vender hovedet lidt opad, og ligger pillen så langt ind jeg kan nå. Og så masserer jeg på halsen, samtidig med jeg siger hvor dyyyyygtig den er.. Og så er det som regel det. Nogengange bliver den spyttet ud, og så må man bare prøve igen. Jeg har også sådan en pilleindgiver, men jeg synes den er mere besværlig.

• #12   7. nov 2008 De fleste gange hvor jeg har skulle give mine katte penicillin har jeg knust pillen og opløst den i lidt saft fra en dåse tun. Saften kan gemmes i køleskab i et glas og holde sig nogen dage.

Jeg spørger altid min dyrlæge om pillen må knuses for nogle piller kan være direkte livsfarlige at knuse men er beregnet til at blive opløst langsomt i maven.

Ellers kan man (hvis katten river) vikle den ind i et håndklæde og åbne munden og proppe pillen så langt ned i halsen man kan nå (de får ofte brækfornemmelser) så er det næsten umuligt for dem at få den op igen.

• #13   7. nov 2008 Du kan købe indforingsprøjter til piller hos din dyrlæge og den sprøjter pillen direkte ind i svælget med det samme.........ofte skal katte jo kun have halve piller.........af gangen og det er nemmere for dig end at kæmpe en kamp............eller brug noget blødt kost og gem pillen i det.......mine erfaringer er ofte at de lugter lunten og slikker uden om............hos mig bliver deres mund åbnet og jeg føre pillen så langt ind i munden som muligt så de ikke undgå andet end at synke den selv.......og så massere jeg lige halsen lidt og roser katten...........held og lykke

Kommentér på:
hvordan giver i en kat piller ?

Annonce