Hvordan giver i piller. {{forumTopicSubject}}
Silla skal have antibiotika i sølle 5 dage, da hun har fået et bid sår i benet . Hun har fået en sprøjte men de forbaskede piller slås jeg altså lidt med. Efter 4 forsøg med den der pille indgiver som dyrlægen påstod var så nem at bruge fløj pillen hurtigt ud igen. Det har jeg forøvrigt også set en orme pille gøre nede ved dyrlægen 5 gange ,hvor det ikke var mig selv der forsøgte. Er der bare mig der er en klovn. Jeg har jo kun to hænder. Mad er nok udelukket, da hun opdager det med det samme det lille bæst. Ellers må jeg ned og ha givet hende en ekstra sprøjte men går ikke ud fra den kan dække 3 dage. Hvordan gør i . Jeg er nok ikke voldsom erfaren lige med pille indgivning til en kat, da det er over et år sidst . Tror i det er nemmere uden den men bare at bruge en finger. Føler mig lidt som en klovn fordi vi skal bakse sådan med de piller. Har i nogle gode ideer.
apr 2013
Svar: 32
maj 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 36
Så åbner jeg hendes mund ved at løfte overkæben. Jeg putter pillen i munden på hende, lukker hendes mund; og holder hendes hoved opad med den ene hånd, mens jeg med den anden stryger stille ned af hendes hals. Det aktiverer synkerefleksen, hvorfor hun kommer til at synke pillen. Efter 10 sek. med strygning kan jeg give slip, pillen er sunket og godbidder i mængde gives...
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Hun er nemlig også ret svær hvad angår mad. Ved godt denne metode ikke altid virker med mindre katten er rimelig medgørlig. Hvilket min jo så er, for hun er vant til at blive vendt på hovedet, når jeg ellers skal tjekke hende for dit og dat. Har netop sørget for hun var sådan, siden jeg fik hende, i tilfælde af hun skulle blive syg osv. Men det er jo nemt at være bagklog
Har også hørt om de der "pill-pockets". Ved Lis (abyssiner) bruger dem, og ved hvor man kan købe dem
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
-personligt finder jeg noget katten godt kan li, og pakker pillen ind i ( mad )
Sådan giver du. Din kat pille
1) Tag katten op og hold den godt fast med venstre arm, som hvis du holdt et spædbarn. Tag fat med højre pege- og tommelfinger om kattens mund og pres forsigtigt på kinderne, mens du holder pillen i højre hånd. Når katten åbner munden, puttes pillen ind, lad katten lukke munden og synke.
2) Saml pillen op fra gulvet og katten fra bag sofaen. Gentag proceduren.
3) Hent katten i soveværelset og smid den snaskede pille ud.
4) Tag ny pille fra pakken. Hold katten på venstre arm og hold stramt om bagpoterne med venstre hånd. Åbn kattens mund og læg pillen længst tilbage i munden med højre pegefinger. Hold kattens mund lukket, mens du tæller til ti.
5) Saml pillen op fra guldfiskebowlen og katten fra toppen af klædeskabet. Kald din ægtefælle ind fra haven.
6) Læg dig på knæ på gulvet med katten mellem knæene. Hold både for- og bagpoter. Ignorer kattens vedvarende knurren. Lad din ægtefælle holde kattens hoved med den ene hånd, mens han/hun presser en trælineal ind i kattens mund. Drop pillen ned langs linealen og gnub kattens svælg.
7) Tag katten ned fra gardinstangen og tag en ny pille fra pakken. Husk dig selv på, at du skal købe en ny lineal og reparere gardinet. Fjern stumperne af porcelænsfigurerne fra vindueskarmen og læg dem til side til senere limning.
8) Pak katten ind i et stort håndklæde og lad din ægtefælle lægge sig ovenpå, så kun kattens hoved stikker frem. Put pillen i et sugerør og tving kattens mund åben med en blyant, og pust pillen ind vha. sugerøret.
9) Check på pakken, at pillen ikke er farlig for mennesker, og tag et glas vand for at fjerne den grimme smag. Giv din ægtefælle plaster på og fjern blod fra gulvtæppet med koldt vand og sæbe.
10) Hent katten i naboens skur og tag en ny pille. Sæt katten i et skab, så kun hovedet stikker ud. Tving munden åben med en teske. Knips pillen ned med en elastik.
11) Find en skruetrækker i garagen og sæt skabslågen på igen. Læg noget koldt på din kind og tjek datoen for din sidste stivkrampevaccination. Smid din ødelagte t-shirt ud og find en ny.
12) Ring til brandvæsenet og bed dem hente katten ned fra træet på den anden side af vejen. Undskyld overfor naboen, der kørte ind i et hegn, da han skulle undvige katten.
13) Tag den sidste pille fra pakken og bind kattens for- og bagben sammen og fast til bordbenet. Find havehandskerne i garagen og åbn kattens mund med en lille skruenøgle. Tving pillen ind i munden efterfulgt af et stort stykke kød. Hold kattens hoved lodret og sprøjt vand ned i halsen for at skylle pillen ned.
14) Få din ægtefælle til at køre dig til skadestuen. Sid stille mens lægen syr dine fingre og arm og fjerner pillerester fra dit øje. På vejen hjem, ring til møbelhandleren og bestil et nyt spisebord.
15) Arranger med internat at de afhenter katten. Ring til den lokale dyrehandler og spørg om de har nogle hamstere.
Sådan giver du din hund en pille
1) pak den ind i leverpostej.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Det hænder at pillerne bliver spyttet ud igen, men i andet forsøg er pillerne spist.
maj 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 36
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Endte med at knuse pillen i lidt, lidt smør og så blev det hela smort på hans pote. Så kunde han jo ikke have det, så det fik han lappet i sig på to sekunder og den grimme smag virkede ikke til at bekymre ham...
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Pillen skal bare pakkes ind i et eller andet spiseligt så ryger den ned
Leverpostej, en bid fra dåsemad, et stykke fars, en cat-stick kan man også smutte en halv pille ind i
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Jeg kan ikke lide det, men det eneste er at holde hende i spænd, mase pillen så langt ned jeg kan og holde munden lukket til jeg er sikker på hun har slugt (og ikke bare gemmer den i kinden... Den snu satan)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Man er vel ikke madglad for ingenting
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Feline er jordens største kræsenpind, så alt det med mad og guf virker ikke en pind! Hun får dog godbidder, når hun har fået pillen
okt 2014
Følger: 35 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 44
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 111
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg synes bare det er lidt synd for det er jo ikke sjovt at blive slæbt derned selv om det kun tager 20 min. Men jeg tager ikke nogen chancer med de katte bid hvis ikke jeg selv kan få pillerne i hende. Jeg håber det er som Benedikte J siger at det bliver mere nemt når man lige har fået taget på det. Hun havde meget ondt i det ene forben hvilket jo ikke ligefrem gjorde det nemmere at holde hende tæt. Jeg skal lige love for det kan gå stærk med sådan en infektion i et katte bid. Hun har været dygtigt til at blive hjemme uden noget vrøvl og har hvilet sig godt. Så hun halter kun let nu. Jeg synes jo hun er så lille bitte og lavede et hurtigt væddemål med dyrlægen som jeg tabte. Hun havde alligevel sneget sig op over de 5 kilo så han kom nærmest. Min datter har også en kat, hvor det er det rene ingenting at give piller. Han tror nærmest han får godbidder. Og kan endda kan finde på at sidde og tigge bagefter. Nu håber jeg det lykkedes i morgen og siger tusind tak for alle jeres gode råd . Det har været en trøst at se jeg da ikke er den eneste der synes det vildt let. Den der pille indgiver dropper vi i morgen for den kan jeg altså ikke rigtig med.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 111
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hold katten mellem benene medmindre katten er så vant til man kan gøre med den hvad man vil.
Så tager jeg fat i overmunden med 2 fingre, åbner med den anden hånd
Vipper dens hovede tilbage (Ikke alt for meget)
"Plumper" pillen så langt tilbage som overhovedet muligt
Lukker munden og holde den lukket (Ikke alt for stramt) indtil den stikker tungespidsen ud
Så åbner jeg og kigger, hvis pillen stadig er der sørger jeg for den liller rigtigt og lukker igen og fortsætter på den måde indtil den er væk..
Alt dette tager ganske få sekunder
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 12
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg gjorde som Benedikte J og andre anbefalede og uden den pille indgiver gik det jo meget meget bedre. Min søde datter kom og gav en hånd, så jeg lige fik lidt mere øvelse og støtte. Og i dag har jeg sat mig ligesom Beltane foreslår med benene om hende og klarer det selv. Hun stikker af hvis hun kan så jeg er nød til at holde hende fast. Hun er en god mis hun river og bider aldrig. Man kunne se hun fik lidt store pupiller så hun blev nok mere lidt bange og synes det var noget underligt noget at gøre imod hende.. Pillen har været på vej ud af munden en enkelt gang , hvor jeg hurtigt lige fik skubbet den langt tilbage. Jeg har så haft en sprøjte med lidt vand klar, der har fået hende til at synke . Og så er det glemt efter 5 min. Så nu kører det meget bedre. Hun kan ikke lide det og det kan jeg heller ikke men det gik faktisk ret hurtigt. Så hun slap for dyrlægen og jeg er ved at få det lært. Jeg må indrømme det er nemmest med en ekstra hånd . Hun får en masse godbidder bagefter og ros . Nu mangler vi kun i dag og så er det slut. Og det bedste er at hendes ben er blevet meget bedre og hun går uden at halte nu.
dec 2014
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
Hvordan giver i piller.