{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Hvad pokker gør man? (veninde vil aflive hendes killinger) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde, hvis hun kat fik killinger.. jeg har en annonce herinde på killingerne, og andre steder.. nu nærmer de sig 12 uger, og nu bliver de aflivet, metoden bør ikke omtales på et forum hvor vi alle elsker katte...
oven i det hele har hun nu fundet ud af at beholde en han killing, for mormis kan " åbenbart ikke holde benene samlet" NEJ hallo, det er en kat vi snakker om.. Så nu er det også mor mis tur.. enten skal hun gives væk ellers får hun samme tur...
Jeg bliver så ked af det, kan ikke snakke hende til fornuft, hun spurgte om jeg ville have dem, inden deres tid render ud, men for pokker jeg har allerede 5 som andre ikke ville have, jeg kan jo ikk blive ved...

kender du en som kunne tænke sig en mormis på ca 2-3 år, eller en af de skønne killinger jeg har oprettet annonce på ? Så RING ....

Har sagt hun burde sterelisere mormissen, men det koster jo penge kan i nok forstå........ Agh.... visse folk !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad pokker gør man? (veninde vil aflive hendes killinger)
  • #1   12. nov 2008 Puha, du står godt nok i en svær situation.

    Ja, ved godt nok ikke lige hvad jeg selv ville gøre.
    -Hun vil aflive en kat fordi den bliver ved med at blive drægtig? Undskyld hvad havde hun regnet med, og hvorfor har hun overhovedet anskaffet sig en kat?
    Og hun vil aflive alle killingerne? Hmm....

    Beholde en hankat? Af hunkattens egne sønner? Hmm.... Det skal nok være med til at gøre alt godt for katteliv på denne jord.


  • #2   12. nov 2008 ja, for den han killing kommer jo ikke hjem med killinger....
    jeg KAN ikke tage 4 killinger og en voksen kat til mig lige nu... men burde jo, men kan jo ikke bare aflive dem fordi der ikke er plads til dem... hvis det så var ved en dyrlæge kunne jeg måske forstå det lidt, der er nok bedre der hvor de så kommer hen, end bare at leve et kummerligt liv, men ....... ved det ikke....
    Hjemme aflivning kan ikke være okay - aldrig !!!!!


  • #3   12. nov 2008
    Betina **Hjemme aflivning kan ikke være okay - aldrig !!!!!**

    Og det er også ULOVLIGT!
    Stakkels dig, at du er blevet rodet ind i det. Det er ikke din pligt at tage de katte til dig. Men eftersom du har kendskab til, hvad hun vil gøre, så synes jeg, at du har en moralsk pligt til at forsøge at forhindre, at de bliver aflivet på en måde, der er i strid med dyreværnsloven.
    Når hun er så hinsides rækkevidde, så meld hende!!! Ring til KV eller en DB-kredsformand fortæl dem det, som det er, og bed dem om at tage forbi hende og tale hende til fornuft. Konen må IKKE selv aflive de katte! Hvis de skal aflives, må dyrlægen gøre det!


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   12. nov 2008 hej dit lille problem kenner jeg ikk noget til behold en han kat den kan jo finde en og pare med


  • #5   12. nov 2008 helle p - hvad i alverden mener du ?

  • #6   12. nov 2008 øvøvø Betina, sikke en møgveninde, er det hende du har skrevte om før(synes jeg kan huske en debat, eller husker jeg forkert, min er hjerne er ikke altid lige samarbejdsvillig hihihihi )

    for den er svær, men tænk at være så ligeglad med andre levenden væsner, hun burde ikke selv beholde nogen dyr!

    hmmm jeg tænker og tænker.... ville ønske jeg kunne tage dem, men jeg nå ikke få flere katte siger kæresten øvøv smiley
    jeg håber du finder en løsning, og hvis du evt er på facebook så skrive det i din status opdatering, måske er der nogele af dine venner der vil have en skøn misling :O)



  • #7   12. nov 2008 frk1980 - nej det er ikke den veninde, desværre, det er frygteligt der er flere af den slags..
    er desværre ikke på facebook..


  • #8   12. nov 2008 Hej Betina...............Det kan godt være at det ikke er dette svar du øbsker at høre...........men hvordan kan du være veninde med sådan en dyreplager...............og oven i købet være vidner til hendes sindsyge tanker med hendes katte...........meld hende og drop det unde menneske..........du kan ikke frelse og hun fatter åbenbart ikke skid af hvordan man burde passe på sine katte inden hun kommer i sådan en situation............Hun er kun trach (affald).........

  • #9   12. nov 2008 ja det er sgu frygtlig, min louie er jo også fra en veninde, der ikke magtede at have dyr :O(

    jeg skriver lige på min facebook, om nogen kender nogle nær dig som kunne være intresseret, jeg bor godt nok i kbh, men har et par enkelte veninder fra det mørkejylland hihi og en del familie

    hvis det altså er okay jeg prøver at hjælpe den vej????

    kan bare ikke klare de skal aflives


  • #10   12. nov 2008 Æv æv æv Betina.. jeg kan godt gætte hvem du hentyder til. Hun burde meldes men det er jo svært at bevise hun agter at aflive killingerne selv desværre.

    Jeg kan desværre ikke tage flere katte men hvis der er en mulighed for at sende katten + killinger på internat vil jeg gerne være med til at betale hvad det koster at anbringe den der. Måske flere vil give en skærv til et godt formål.. blot en tanke jeg fik?


  • #11   12. nov 2008 jeg smider også gerne en 100 i bøssen

  • #12   13. nov 2008 Betina, Kan du da ikke kontakte DB eller KV omkring det her?! Du kunne da forsøge at tale med dem. Et eller andet må de da kunne gøre - om ikke andet give rabat ved aflivning hos dyrlæge eller noget ...


  • #13   13. nov 2008 Årh... Jeg må indrømme at jeg synes du står i en LORTE situation!!!
    Jeg smider også gerne lidt i puljen til at kattene får et bedre liv. Desværre kan jeg ikke tage dem ind.

    ja, for den han killing kommer jo ikke hjem med killinger....
    -Nej, meget muligt, men den parrer så samtlige andre fertile hunkatte, plus den overpisser hendes hjem! hehe.... Held og lykke med det.


  • #14   13. nov 2008 hvor er det dejligt i vil prøve at hjælpe... på alle måder, at prøve at skaffe dem hjem, ja, alt er bedre end aflivning... ved ikke hvorfor jeg tiltrækker de der veninder, nok fordi jeg er for nem at læsse det hele på... smiley

  • #15   13. nov 2008 Betina, det er bestemt ikke dit ansvar, og at køre på din samvittighed overfor kattene, det er bare IKKE fair, og slet slet ikke okay.

    Det er ikke dit ansvar at din venindes katte lever et sobert liv, og det er ikke dit ansvar at hendes katte kommer til gode hjem. Det er UDELUKKENDE hendes eget.
    At man hjælper med at finde gode hjem og giver råd osv, det er fair nok, men det er ikke dit ansvar. At du skal se til at hendes katte lever som de gør er ikke fair, og jeg synes faktisk du skal gøre op med dig selv, om du vil stå model til det.


  • #16   13. nov 2008 Nej nej nej nej nej og atter NEJ, hvordan FANDEN kan hun finde på at gøre sådan mod sine "børn" ???

    12 uger gamle også AFLIVE dem???? ER HUN SINDSSYG ELLER HVA????

    Undskyld mig, men for pokker hvor kan jeg blive harm over sådan noget.... Du må godt nok have et STORT hjerte siden du kan rumme at have sådan en veninde der er så grov mod sine dyr....

    Jeg ville ønske at jeg kunne tage nogle af dem til mig, men det går bare ikke når jeg har Walther og Carlo ... Det ville være synd at få flere katte...


  • #17   13. nov 2008 Jeg synes så ikke, at *alt er bedre end aflivning*. Det ser man desværre ofte eksempler på, det ikke er smiley Og jeg mener selvfølgelig aflivning hos DYRLÆGE!

  • #18   13. nov 2008 Tinka, det var det jeg mente, alt er bedre end en spade i nakken ...
    Havde jeg råd til at få dem alle aflivet, så gjorde jeg det, frem for de selv gør det...

    Måske er det ikke min pligt at søege for hendes katte, men moralsk og følelses mæssigt er det .....


  • #19   13. nov 2008 Betina mit tilbud står stadig ved magt... jeg vil gerne give et pænt bidrag hvad enten det er til human aflivning eller aflevering på et katteinternat... skriv blot en pb hvis du finder ud af noget .. nej det er ikke dit ansvar det er rigtigt... men det er sq svært når man er født med et blødt hjerte.

  • #20   14. nov 2008 Jeg mener heller ikke jeg selv ville kunne undgå at blande mig, også derfor jeg skriver at det bare ikke er okay, at køre på dine følelser, for det er da et eller andet sted, det hun gør. Ubevidst eller bevidst. De små er en byrde for hende, og det er nemt at smide skraldet over til dig, så skal du nok på en eller anden måde sørge for at løse hendes "problem".
    -Hvis ikke, så får de en spade i nakken!

    FØJ FOR FANDEN!!!!!! Hvordan kan NOGEN gøre sådan noget???

    Jeg giver også stadig gerne et bidrag.


  • #21   14. nov 2008 Vil i hjælpe mig ?
    Vil i gøre alt hvad i kan for at skaffe en af de små, eller mor missen et hjem ?
    Dyrlægen vil have 640 kr for at aflive dem,og de penge prøver jeg at samle sammen og så i weekenden må de være ved mig...
    men ring hvis i kender nogen der vil have en killing, eller mormis, som nok er sværest at finde hjem til..
    hilsen betina


  • #22   14. nov 2008 mit tilbud gælder også stadige :O) bare send en pb med konto nr osv

Kommentér på:
Hvad pokker gør man? (veninde vil aflive hendes killinger)

Annonce