{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Hvad pokker gør man - fremlysning... {{forumTopicSubject}}

Min mor har fundet en hun kat udenfor, som er kommet jævnligt gennem 1 måned ca - den skraber på døren, og "bor" ellers under hækken...
Problemet er bare at den er MEGET drægtig, og ingen lader til at kende den (er bange for den er blevet smidt ud pga. den voksende mave)
Så nu er den taget ind - ikke om hun skal ligge derude i hækken og føde...

Hun er tam, bruger katte bakke osv.
Men hjælp er der ingen steder at hente, har kontaktet to af de store dyreværn, men de kan ikke hjælpe, den ene mener vi bare skal sætte hende ud, og vende ryggen til, det er folks eget problem de ikke har øremærket den ..
Den anden mener min mor kan lade katten føde her, sørge for hjem til killingerne når de bliver store, og så sætte moren på internat...
ALTSÅ - det er jo ikke hjælp.......

Vi foreslog om man ikke kunne sterelisere hende nu, og ha hende som en kat man er fodervært for, men ingen tilskud til det, om man så kunne la hende føde dem, ta de flestetil dyrlægen hvor de bliver aflivet, og lader hendebeholde 1 - men hva så om 12 uger...

Hvad ville i gøre ? Er der andre steder man kan søge økonomisk hjælp til sådan nogle misser ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad pokker gør man - fremlysning...
  • #1   11. sep 2009 Jeg ville først og fremmest sætte nogle løbe sedler op - samt efterlyse den lille på nettet. ( Det kan jo være at det ikke er en koldhjertet der har smidt hende ud, men hun måske bare er løbet væk og ikke kan finde hjem )

    Ved ikke om man kan få noget kattetilskud - idéen er god nok, men tror desværre ikke så meget på det. smiley

    Held og lykke med hende .. (:


  • #2   11. sep 2009 det er svært at stå i den situation.
    men har i ringet til dvs intanater.
    (link fjernet)


  • #4   11. sep 2009 ja, det er jo altsammen rigtigt, men har ringet til internater - har fremlyst hende på dyrenes beskyttelse hjemmeside.. har haft sedler i brugsen...
    Har ikke råd til at sterelisere hende nu, min egen har lige været afsted, og jeg har i forvejen en hitte mis med killinger + 2 helt små killinger jeg sørger for, og min mor er pensionist...

    Det var kattens værn der foreslog vi opfodstrede de killinger, og så afleverede moren på internat, men så har man jo bare 5-6 problemer frem for et ?

    Dyrenes beskyttelse, det var dem der sagde man bare skulle sætte hende ud og vende ryggen til, på trods af, han lige var blevet fortalt hun er meget drægtig... (gad vide hvem der har givet dem navnet - dyrenes beskyttelse)
    Og så betaler man endda til dem .........

    Så vi er lidt frustreret, men håber selvfølgelig sedler og fremlysning giver pote smiley


  • #5   11. sep 2009 Jeg fandt for et par år siden en tilløber i kælderen der havde født 4 killinger... der var ikke mulighed for at få hende på internat før 2 måneder senere (tidligst). men fik så buddet at jeg kunne finde hjem til killingerne og få hende ind under inges kattehjems genudsætter projekt hvor hun bliver steriliseret, øremærket og man tager ansvaret for den har mad og vand adgang. Det var måske et forsøg værd hvis alt andet fejler. jeg betalte ikke en krone udover foder, orme og loppekur sterilationen og øremærkning betalte inges kattehjem og missemor lever nu som staldkat i en hestestald hvor hun lever livet godt. og alle killingerne fik gode trygge hjem. selvom der var meget arbejde i dem, da de var begyndt at gå rundt da vi opdagede dem.

  • #6   11. sep 2009 Ja jeg tænkte også på Inges kattehjem, de
    er super hjælpsomme, og dygtige rådgivere.
    Held og lykke med hende .


Kommentér på:
Hvad pokker gør man - fremlysning...

Annonce