{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Nanna M
Nanna M
Tilmeldt:
7. jun 2022
Emner: 1

Kat til gene for nabo {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en problematik med en nabo, og jeg kan simpelthen ikke se mig ud af den.
Jeg har haft en kat hvor jeg bor nu i et år. For et halvt år siden fik min nabo også en, som min kat så er begyndt at jagte og være aggressiv overfor. Dette finder jeg ud af, ved at jeg har en nabo der står og skælder mig ud, over at katten går ind i hendes have.
Efter få dage, og mange forsøg på at få styr på situationen, ender det ud med at jeg holder katten inde. Jeg har forsøgt at have en god dialog med min nabo, men bliver mødt af ubehageligheder, når jeg prøver at komme med løsninger.
Nu hvor det så er blevet sommer, har mit kat selv fundet ud at åbne vinduet nok til, at den selv kan hoppe ud. Hun har været hoppet ud et par gange, og her den anden dag kom jeg faktisk op og skændes med naboen, da hun kommer for at skælde mig ud, over at katten er stukket af.
Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med min kat, og der var først et problem da naboen selv fik en udekat. Jeg er der, hvor jeg mest af alt vil aflevere den på et internat, eller selv finde et nyt sted at bo.
Jeg syntes ærlig talt min nabo har en voldsom reaktion, og har derfor svært ved at bedømme hvor slem situationen virkelig er.
Jeg ved der er en kattelov, der hedder sig at man skal holde husdyr på egen matrikel, men ved i hvor grænsen går?
Mvh. Trist katteejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat til gene for nabo
  • #1   7. jun 2022 Hvis du kan, så hegn haven ind.
    Hvis naboen også har en fritløber - ja så kan jeg ikke se problemet, for så er kattene vel lige gode om det.

    Jeg ville ikke vælge et internat - jeg ville flytte.


  • #2   7. jun 2022 Hegn haven ind eller flyt. Det havde jeg gjort smiley

    Og HUSK at brokke dig over, når hendes egen fritløber løber ind i din have. Når hun skal skabe sig, så må du også smiley


  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   8. jun 2022 nu ved jeg ikke om du har et skur / udhus men hvis du har så du jo bygge en løbegård på skurets / udhusets ene side søg for at katten kan komme ind i tørvejr i skuret / udhuset via en kattelem og ligeledes at toppen af selve løbegården er dækket med hønsenet en låge / dør ind til selv løbegården er en god ide hvis katten er ude når du kommer for at hente den ind.

  • #4   2. jul 2022 Ville som de andre siger også prøve og hegne din have ind eller lave en voliere.

    Er din kat fertil?
    Hvis det er en fertil kat kan de nemt godt være grund til aggressivitet hos katten.

    Tænker også det naboen brokker sig over er at din kat angriber hendes i hendes have. Tænker det ville være noget andet hvis din kat ikke var agressiv, så man kan jo godt forstå naboen. Jeg ville da også blive sur hvis naboens kat kom ind på min grund og angreb min kat


Kommentér på:
Kat til gene for nabo

Annonce