{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Øretatovering og chip {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Vores skønne killing er chippet. Nu skal hun neutraliseres her d. 17 og i den forbindelse snakkede vi om også at få hende øretatoveret- men dette er jo ikke så kønt. (Synes jeg)
Min gamle kat var både chippet og tatoveret. Mit spørgsmål går på om nogle af jeg andre har fået tatoveret et eller andet tegn for chip? Som ikke fylder hele øret? Så andre kan se at hun altså ejes af nogle.
Det ender nok med jeg får hende tatoveret, men ville lige høre hvilke overvejelser i andre har gjort jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øretatovering og chip
  • #1   9. okt 2022 Du kan få et C i begge ører ja smiley

  • #2   9. okt 2022 Mine har altid været indekatte og kun chippet, men jeg ved, at min datters har begge dele, men han er mørk, så det ses næsten ikke.
    Hvis katten er en huskat, og eventuelt kommer ud ( måske bare ved et uheld) så ville jeg få lavet en tatoo, det er nemmere, hvis den bliver fundet af nogen, særligt hvis du sørger for, at den altid kan findes i registret, med dine oplysninger.
    Mine er race katte, og den ene gang en smuttede, blev den opdaget henne om hjørnet ( den vej vi gik tur) og en nabo kom straks til min dør ?? det er straks værre med alle de huskatte som bliver væk hjemmefra, her er mange sort/ hvide katte, og så var folk som er i tvivl om det er deres som er fundet smiley


  • #3   9. okt 2022 Tinka har chip + har tatoveret et C (for chip) i begge ører.

  • #4   9. okt 2022 Hvis man overhovedet ikke vil have numre i sin kats ører, så er et C i hvert øre da bedre end intet C.

    Man kan blive usikker på, om en kat i ens område er bortløbet eller bare på almindelig spadseretur, og så er det altså bare træls at man skal til at overveje, om man skal indfange katten og afsted til dyreklinik i taxa for at få tjekket for chip .... især hvis der så ikke engang ER en chip.

    Bedste mulighed for at få sin kat hjem hvis uheldet er ude, OG bedste service til evt. kattefinder er, som Jette nævner:
    "Hvis katten er en huskat, og eventuelt kommer ud ( måske bare ved et uheld) så ville jeg få lavet en tatoo, det er nemmere, hvis den bliver fundet af nogen, særligt hvis du sørger for, at den altid kan findes i registret, med dine oplysninger."

    Og bedst: med synlige ejer-oplysninger i katteregister.
    Og oprettelse begge registre er en rigtig god ide.


  • #5   9. okt 2022 mine coon er chippet og har C i ørene. De to yngste er med røde ører og derfor ses mærket tydeligt
    huskattene er øremærket

    i min optik så bør katten aldrig kun være chippet. helt almindelig mennesker har ingen mulighed for at se om en kat er chippet, men alle vil kunne se et øremærke, om det så kun er et C eller et helt øremærke


  • #6   9. okt 2022 Sådan ser Bølle C ud

    profilbillede
  • #7   10. okt 2022 Hvis jeg har en køber til katten, inden den skal neutraliseres, får køber altid valget mellem et C, ordet chip eller en egentlig øretattovering.

    Min huskat er indekat men er både tatoveret og chippet. Han har mørke ører, så hans tatovering er svær at læse.


  • #8   10. okt 2022 Tak for input allesammen.. så ender det nok med at hun får et C i øret - istedet for det lange nr. Så kan folk se at hun er chippet og tilhører nogen!

  • #9   10. okt 2022 Det er muligt det er grimt, men de færreste har en chipscanner, så hvis katten løber ud, skal finder først finde en der har sådan en..

    Måske katten bliver kørt til et internat og du skal måske betale for "pasning" i den tid den er der..

    Øremærke kan alle og enhver slå op på en computer, og katten kommer hurtigere hjem og slipper muligvis for en tur på internat.


  • #10   10. okt 2022 Min dyrlæge har døgnvagt og flere scannere. Det burde de fleste dyrlæger have. Så jeg kan ikke se problemet, så længe man sørger for, at chippen er registreret korrekt.

  • #11   10. okt 2022 Beltane, nu og da, faktisk tit, kan en tatovering ikke læses, så begge dele er bedst til udekatte.
    Min datters ene kat var øremærket, men det kunne ikke læses, så den blev chippet da hun fik den smiley


  • #12   10. okt 2022 Jette - Hmm, ja de gamle tatoveringer foretaget med tang, kunne ofte være ulæselige smiley De rigtige håndlavede tatoveringer, jeg har set, er meget tydelige og letlæselige. Mon ikke alle dyrlæger nu om dage bruger denne teknik? ( det burde de, men jeg ved det ikke)...

    Jeg kiggede lige lidt på nyere gallerifotos, og fandt denne. Sådan en øretatovering har jeg aldrig set før.
    https://www.kattegalleri.dk/galleri/101025-huskat_gismo


  • #13   10. okt 2022 på internatet fik vi jo en del katte ind som var øremærket, og som bare skulle hjem igen. Men hos nogen af dem var det virkelig en kamp for at finde det rigtige mærke. Ikke alle dyrlæger er lige gode til at få det lavet,
    registering er et andet stort problem. flere dyrlæger er ikke gode nok. Og så ender man med en kat som ikke er registeret nogen steder....
    har mødt flere sjove måder at lave øremærker på. de kan sidde meget forskelligt


    så chippen, hvis den er registeret er noget nemmere for den sidder et sted, og så er det bare at scanne katten


  • #14   10. okt 2022 Kida fik tato sit øremærke. Det ses fint

    profilbillede
  • #15   10. okt 2022 Mine, der jo generelt også bruges til udstilling, undgår jeg helst øretattovering. En emsig dommer kan lade det trække ned i bedømmelsen.

  • #16   11. okt 2022 #12 - Den er skrevet i hånden

    susanne - Det har min dyrlæge ikke, de fleste nat-dyrlæger tager også penge for at tage ud og scanne


  • #17   11. okt 2022 Min dyrlæge er så sød at tage katten ind om det skulle være. Og ja skal hun køre ud, så koster det selvfølgelig. Tager jeg de to minutter med til dyrlægen, hvis hun er der i forvejen, er det gratis.

  • #18   13. okt 2022 Når min dyrlæge kan så ikke lave et C! De har simpelthen ikke til det. Så enten skal hun øretatoveres, eller slet ikke. Hvor irriterende !

  • #19   13. okt 2022 Øhhhh, hvis din dyrlæge ikke kan tatovere et C, må det være fordi h*n bruger tang, og så kan h*n nok heller ikke lave langtidsholdbare øretatoveringer smiley

    Du kan overveje at finde en anden dyrlæge.


  • #20   13. okt 2022 Ja hun bruger vidst nok tang. Men det holdt nu meget godt på min gamle kat.
    Ja det kan kunne jeg men hun skal neutraliseres på mandag, så ville gøre det der så ikke hun skulle to gange i narkose ! smiley


  • #21   13. okt 2022 Andre dyrlæger kan neutralisere OG tatovere ordentligt. smiley

    Hvis du ikke vælger en anden dyrlæge, så vælg da en øretatovering.... og håb den holder. Øretatoveringer er ikke lavet for at pynte (jeg synes dog, det ser smart ud smiley ) men for at forebygge eventuelle katastrofer.


  • #22   13. okt 2022 Ja det kan en anden dyrlæge smiley men har tid mandag, og tvivler på en anden dyrlæge har tid allerede der:) det passer nemlig med at vi har ferie der og kan passe på hende en hel uge efter hun ee blevet neutraliseret smiley
    Som sagt brugte jeg denne klinik til min gamle kat for 14 år siden og den holdt nu meget fint den tatovering. Det er bare mig der ikke synes det er så pænt smiley så ville bare have haft et enkelt c, for at fortælle at hun er chippet smiley


  • #23   13. okt 2022 Men nu får hun en tatovering, selvom manden ikke synes om det!!??

Kommentér på:
Øretatovering og chip

Annonce