{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Slankekur og vådfoder! {{forumTopicSubject}}


Freddie vokser og vokser og det øger jo behov for Metacam og kiropraktik, så nu skal han på kur - er der altså en dyrlæge der siger!!!

Men:
Elvis kan ikke tåle at tabe sig og slankefoder er ikke en løsning.

Freddies problematikker:
HD
Forhøjet nyretal
Fedme og dovenskab.

Af foder får han:
RC Renal tørkost og en pose / ca. 100 g. dåsefoder spædet op med vand.
Ved siden af, spiser han gerne Elvis' tørkost som er RC Fit.
Står der noget vådfoder fra de andre, spiser han også gerne dette men sjældent det hele.

Nu har jeg så fået at vide, at vådfoder er snack!!! I min verden feder det ikke, men nu skal det fratages ham - men dyrlæge 2 (som varetager nyreproblemerne) siger at han skal have masser af vådkost!
Han skal også have Pronefra som indeholder 75 % fedt....

Hvad pokker gør jeg?
Han gider ikke at bevæge sig og nu er vægten på 9,7!

Aftalen er, at de skal faste om natten.............
Ingen vådfoder
Pronefra og Metacam.

Han er 12 år.

Hvad er jeres holdning?

Inderst inde er min, at han er 12 år og skal have et godt liv!
Derfor Metacam og Pronefra (det gør også at det ikke er så farligt at spise af de andres mad)
Hvis han kan smertedækkes, så laver han også mere.

Jeg ved ikke hvad jeg skal forholde mig til!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankekur og vådfoder!
  • #1   11. jan 2023 Hvis ellers jeg forstår dit indlæg ret, så forstår jeg ikke, at du kan være i tvivl.

  • #2   11. jan 2023 Masser af vådfoder selvfølgelig. Ellers risikerer du akut nyresvigt, og det er ikke sjovt. Det har vi prøvet. smiley

  • #3   11. jan 2023 Tinka
    Det er jo en stor forvirring når den ene siger det ene og den andet det andet og det er jo rigtigt at han er for tyk. Derfor er jeg i tvivl.


  • #4   11. jan 2023 En seniorkat, der er glad for vådfoder, og tilmed har dårlige nyrer, skal selvfølgelig blive ved med at have sit vådfoder, som han i øvrigt næppe bliver tykkere af.
    Hvis der skal skæres ned på mængden/kalorieindtag, så bland evt. (gradvis mere) vand i vådfoderet.

    Har Freddie forresten fået tjekket sit stofskifte?


  • #5   11. jan 2023 Røde har også tendens til noget ekstra på sidebenene, så snart han får noget med ekstra kulhydrater, ikke kun korn, men også kartoffelmel som er i noget kornfrit foder, så svulmer han op smiley så jer bruger Orijen og vådfoder, og hvid jeg kunne nøjes med vådfoder og havde pengene, ja så fik de det.
    Mitti vil helt klart helst have råt og vådt, hvor Røde kan gå fra vådfodret, for at spise tørkosten, og hvem er tynd? Mitti og Røde må stadig gerne tabe sig.
    De er 11 og snart 10, og jeg kunne ikke drømme om at ændre på deres mad, de bruger så foderforvirring smiley faktisk en der skulle få en hund til, at spise langsom, for den er i keramik, og alle dem i plastik eller cilikone giver Røde kattebumser.
    Det er svært at gå mod en dyrlæge, som man ellers stoler på, men det gjore jeg, da det galt vaccination hvert år, og jeg fik dem så testet for dækningen i flere år, blodprøverne fra mine katte, blev sendt til en dyreklinik i Skjern, hvor de laver testen og sender svaret til min dyrlæge, før corona var de oppe på 4 år hvor de var dækket, de blev vaccineret under corona, men kun fordi der kom en ny kat i området, som var i kontakt med mine katte gennem hegnet, og jeg forventer det er sidste gang de bliver vaccineret, men selvfølgelig får de deres helbredstjek hvert år.


  • #6   11. jan 2023 mine får4 x vådfoder hver dag
    nogen får ekstra i løbet af eftermiddagen
    så er selv fortaler for vådfoder i større mængder

    så hvis det var mig ville jeg nok sætte ham op i 3-400 g vådfoder om dagen
    Det fylder mere end det federe.
    Og jeg har kun haft gode resultater at bruge vådfoder som slankekur. katten er ikke sulten hvis maven er fyldt. jeg kan tydelig mærke på mit tørfoder at de får mere vådfoder.


  • #7   12. jan 2023 Godt!
    Så beholder han sin Renal tørfoder, Pronefra så det ikke er en katastrofe at spise andet og vådfoder om aftenen.

    Så må vi se om han bliver mere aktiv efter opstart af Metacam, nu er det nemlig galt i begge hofter.


  • #8   13. jan 2023 Ja Manne blev jo også ret rund, da han havde ondt i hofterne, ikke fordi han spiste mere, men fordi han rørte sig mindre, så er det jo svært, også selvom ekstra vægt giver flere smerter i hofterne, men ja, skal man sulte katten? Fordi den har ondt! Du kan jo ikke forklare den hvorfor.
    Og den kur jeg kender for overvægt, til katte, er ikke forenlig med hans andre problemer, det er ziwi peak, da mine katte fik det, både som vådt og tørt, var min dyrlæge vildt tilfreds med kattene ( tidligere katte) men det er altså hunde dyrt, det er jo tørbarf, og der skulle så ikke meget til, så var de mætte, jeg syntes Orijen er dyrt nok, og den pris skal ca ganges med 2….. jeg har overvejet det igen, og bruger det som blanding, men ikke alene.


Kommentér på:
Slankekur og vådfoder!

Annonce