Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenføring
  • #1   13. dec 2008 Luk dem sammen og hold øje..
    Bryd kun ind hvis det går for hårdt til den..
    De plejer selv at finde ud af det..;)

• #2   13. dec 2008 jeg satte ham ind i stuen i transportkassen. de snusede lidt og efter ca 20 min. åbnede jeg lågen. der gik en time før han sneg sig ud og ind under sengen. de store var meget opmærksomme på ham..men vi slap heldigvis uden aggression, kun med lidt hvæsen.

Idag to uger efter sover han i ske med Gwen om natten og leger vilde lege, og bliver kærligt vasket af Balder..så her gik det nemt. du skal bare holde øje med om totterne ligefrem flyver...ellers klarer de det selv.

• #3   13. dec 2008 Vi må prøve igen så og håbe det bedste.!

• #4   13. dec 2008 Hvordan har de fa reageret siden du skriver igen?

• #5   13. dec 2008 da*

• #6   13. dec 2008 Du bkian også tage den nye med i seng - så får den en masse kendte dufte. Dine andre kate reagerer på den dufter forkert.
    Katte reagerer mere på duft end hvad de ser - isæt med killinger

• #7   13. dec 2008 jamen den lille vi har gemmer sig og de to andre er bare sure.. Men vi lader den gå sammen til vi går i seng også tager vi den nye med i seng så må vi se hvad der sker.

• #8   13. dec 2008 De andre vil altid være sure. de vil også hvæse nok.. og evt daffe lidt til den nye, de skal lige finde ud af hvem der skal betsemme osv.. Så længe de ikke direkte angriber, er der intet at sige til det..

Der gik en lille uge før vores 2 katte var gode venner..

• #9   13. dec 2008 så er der jo ingen agression og det er rigtig godt..de skal bare have lov at lære hinanden a kende i deres eget tempo.

god ie med kendte lugte, prøv også at gnide de store på kinderne og overføre duften til den nye kat ved at nusse den. det er også velkendt duft

• #10   14. dec 2008 Personligt synes jeg også at det er bedst at lade kattene selv klare det mht sammeføring, men nogen mener at man skal afgrænse de gamle kattes område til f.eks soveværelset og den nye kat på badeværelset...jo mindre plads den nye kat har jo mindre stress vil den få...

Jeg førte mine misser sammen med vores store labradorblandning, ved at stille et stort hundebur med misserne i, midt i stuen og lod dem tage det i deres eget tempo...de var under sofaen de første par dage og jeg valgte også at sove i stuen, så jeg kunne sørge for at de fik mad og drikke og blev nusset :o)

Nu er der gået 3 mdr og hund og kat sover sammen - dejligt! :o)

Ved godt at hund og katte sammenføring ikke er det samme som kat/kat sammenføring :o)

• #11   14. dec 2008 Min mening til sammenførsel er man skal tage sig mest af de katte man har - den nye skal ingen fortrin have. Den ved den er på fremmed territorie og agerer derefter.
    De "gamle" kan slet ikke se formmålet med den nye - det gik jo lige så godt. Man skal adrig stille dem dårligere den før den ny kom - så deres plads skal ikke begrænses,

Men som tidligere nævnt er det god at sove med en ny så den får en genkendelig lugt

For mt eget vedkommende bliver alle nye dyr isoleret, isoleret kan være sammen med en anden kat. Jeg vil og tør ikke udsætte nogen af parterne for det stress kan få til at blusse ud med. Både mine katte og den nye ser friske og fine ud - det er ingen garanti. Derudover møder den nye en ny bakterieflora den ikke kender - hvert hjem har sin.

• #12   14. dec 2008 Jeg har bare læst på samtlige sider på internettet at i følge de kloge skal man begrænse området for katten....

Kan desværre ikke linke her...

• #13   14. dec 2008 Man skal ikke begrænse pladsen for de katte der bor der.

Isolation af den nye er jo lige præcis at begrænse - men det er så negativt et ord i manges øjne. Det har noget a gøre med følelser har større kraft end fornuft.

Jeg ved godt der ikke er mange der praktiserer det - en del ville ønske de hvade gjort det. Køber man uvaccinerede killinger BØR man gøre det.

• #14   14. dec 2008 Men det kommer jo an på hvem du spørger omkring det....

Jeg synes selv at man skal tage sig meget af de gamle når der komme en ny til hjemmet, men man skal jo også sørge for at den nye føler sig tryg....hvis vi fik en ny kat hertil og den så skulle sove sammen med os, hvilket den meget gerne måtte, så ville den ligge sammen med de gamle katte, for de har jo altid lagt i sengen....

• #15   14. dec 2008 Problemet er Jeantte, jeg spørger ikke - dertil har jeg læst, hørt og været til for mange foredrag:-))

Kan du modevise det, fra seriøs kilde, så tager jeg det gerne til mig:-))

Hver især kan introducere som det passer dem - det er deres ansvar. Tager man et nyt dyr ind har det i en periode nogle omkostninger for ALLE i huset.

• #16   14. dec 2008 Altså vi er jo ikke uenige om sammenførsel af katte...

Jeg siger bare at der er forskellige meninger omkring det - så det kommer an på hvem man spørger om det.

De fleste er vel seriøse omkring det.

• #17   14. dec 2008 Vi har fundet ud af at det ikke hjælper at holde den lille inde.. For når den kommer ud er det jo stadig noget nyt og fremmed som "skræmmer" de gamle.. De væser stadig af den nye og han ligger da stadig under sofaen som de andre også har gjort og dem har vi bare lukket sammen med det samme.. Grunden til at jeg søgte nye metoder denne gang var for at lette stressen omkring det.. Vi har den lille med os i seng et par dage da de andre godt kunne finde på at rotte sig sammen mod ham. På den måde har de gamle deres nat alene som de plejer og de kan kører racerløb gennem hele huset uden at blive forstyrret og den nye får en tryk nat....

• #18   15. dec 2008 ja ja der er ingen problem overhovedet

Kommentér på:
Sammenføring

Annonce