{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Susanne
Susanne
Tilmeldt:
15. okt 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Min Ragdoll vækker os om natten {{forumTopicSubject}}

Er der mon nogle kloge kattedamer herinde der kan hjælpe os?? Min kat er begyndt at vække os klokken 4-5 stykker om natten/morgenen. Det foregår ved at han sniger sig op og spinder højt - først ved mit øre og hvis det ikke virker, min mands. Han kan udvide repertoiret med at gå rundt oven på os eller mjave højt, som han gjorde i nat. Han løber hen til madskålen når projektet er lykkedes for at få vådfoder ?? han vil angiveligt have mad og selskab. Eller kun selskab? For han har fri adgang til tørfoder. Jeg kan simpelt hen ikke vurdere hvad vi skal gøre - ignorere ham virker bare ikke, han er SÅ stædig. Han er indekat med adgang til altan og have i sommerhus - måske keder han sig? Han gør det ikke altid, men i perioder. Pt er vi meget hjemme. Håber I har erfaringer????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Ragdoll vækker os om natten
  • #1   3. feb 2023 Joeh, erfaring har jeg da, dog ikke med løsninger. smiley https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/151278-kaerlig_morgenvaekning_

    Måske give ham en stor skål vådfoder som det sidste inden sengetid...
    Det bedste råd er nok, at I viser jer endnu stædigere end han er, ved simpelthen at blive liggende indtil normal menneske-stå-op-tid, om det så skal stå på i måneder.
    Hvis det bliver helt galt med jeres søvn, må han vel lukkes fra soveværelse og soveværelsesdør ... i en periode.


  • #2   3. feb 2023 Ingen vådfoder om morgenen.

    Han plager meget tydeligt.


  • #3   3. feb 2023 Det er en selskabelig race. En katteven?

  • #4   3. feb 2023 Det er det store katteproblem i hele verden
    faktisk er det så almindeligt at Jacksom fra My cat from Hell har brugt rigtig mange afsnit på dette problem
    Ifølge ham så er det international- katten står op tidspunkt i hele verden

    han giver følgende råd
    leg med katten i min 30 min inden sengetid, Den skal være godt kørt trælt, og så skal den have lov til at fange legetøjet og så er det spisetid - god portion vådfoder, Og så er det sengetid

    hunt, kill eat
    er hans motto til denne type katteproblemer

    og så er det vigtigt at man ikke springer ud af sengen når de begynder





  • #5   4. feb 2023 Mine katte er 11 og knapt 10 år, og de forsøger nu og da endnu, særligt når jeg har været tidligt oppe flere dage i træk, og pludseligt sover jeg til normal tid eller længere smiley men jeg kender kun et råd, reagere ikke, selv om du vågner, så vend dig om på den anden side, ingen nus ingen mad, selv hvis du står op og går på wc, så er det på hovedet i seng igen, ingen nåde.
    Jeg løfter så lige dynen, når Mitti vil under den, men så sover han også længe.
    Mine får så vådkost både morgen og aften, men ikke lige når jeg står op, men i mit tempo.
    Jeg går så langt som, at hvis jeg vågner ( de ved godt når jeg er vågen) så bliver jeg liggende, til jeg er klar, og så siger jeg god morgen og de får nussetur, før jeg står ud af sengen.
    Det kræver tid, tålmodighed og jern vilje, men har tidligere haft en kat ( den sidste af 3) og da han blev alene blev det e uvane, at han skulle nusse 1000 gange hver nat, og jeg var så træt som om jeg havde en baby, der kom en ny kat, og jeg blev fast i mine rutiner, tidligere havde jeg ikke katte på soveværelset, da den ene åd alt den kunne gnaske i stykker, så de ting var på soveværelset.


  • #6   4. feb 2023 Skal lige sige at jeg har 12 i alderen 11 mdr til 18 år
    Og vi står ikke op før af den grund. De ved godt at det ikke hjælper noget her
    Bliver dog vækket af flere som liiige skal under dynen


  • #7   4. feb 2023 Lad vær med at give vådfoder om morgenen, og hiv jeres indre stædighed frem smiley

  • #8   6. feb 2023 Vores får først vådfoder, når vi har fået morgenmad. De er faktisk ret dygtige til ikke at tigge vådfoder, men de får også en stor portion inden sengetid, og igen når vi har spist morgenmad.

    Jeg vil tro, at en katteven ville hjælpe en del på at få sovet.


  • #9   22. feb 2023 Jeg tænker at han keder sig bla. Indekatte skal man huske, at lege mere med og gerne træne. Der er en god bog på biblioteket, der hedder træn din kat. Det er træning med klikker, som mange dyr responderer rigtig godt på.

    Det kræver tålmodighed og en enkelt trick mm. kan tage lang tid, at lære.

    Men katte er også rigtig gode til, at træne os mennesker. Hold jer til en fast mad rutine og hvis i så føler, at i har aktiveret ham nok, kælet nok med ham mm. så vil jeg sige, at i skal ignorere ham med god samvittighed. Det tager igen tid, før end det accepteres.


Kommentér på:
Min Ragdoll vækker os om natten

Annonce