Aldrig mere frontline! {{forumTopicSubject}}
Købte for en måneds tid siden frontline..mest fordi det var det de gav mig på apoteket imod lopper...sådan et "vidundermiddel" der jo overhovedet ikke virkede. Men det var jo det min mor altid har brugt på deres kat.
Så gik i god tro hjem til min kat, sprøjtede det i nakken men dyren blev skuda ved med at klø sig...4 uger senere køede sig stadig.."det var da lige godt som s...." og jeg stod i den situation at jeg skulle til at have en killing mere. Så gav den endnu en portion, i god tro om at nu måtte det da virke...Niks, den store blev ved med at klø sig. Samme gjorde den lille da hun trådte ind at døren.
Fik så at vide af hende jeg købte den lille nye hos at Frontline ikke længere virker. Samme sagde de hos dyrlægen (hvilket var grunden til de havde taget det ud af sortimentet). I stedet fik en "Advantage" med hjem. Og nu her efter et par timer kan jeg gå og plukke halvsløve lopper ud af kattenes pels og tæpper hvor de har lagt, som var jeg på indkøb i netto.
Hos apoteket var det eneste de kunne sige "Vi har godt nok fået et par klager, men vi kan jo ikke bare stoppe med at sælge det" - det skal også siges at dyrlægen også havde fortalt dem at det ikke længere var effektivt imod lopper..."men jeg vil sige det videre".
Hvorfor de ikke lige giver én muligheden for flere forskellige produkter dernede kan man så undre sig over. Specielt at de lige glemmer at fortælle én at de har fået nogle klager vedr frontline.
Nu kan jeg da i det mindste endelige nyde de to små ikke klø sig, og skulle da heller ikke gerne vågne i morgen tidlig med endnu flere røde knupper på benene
Så ved jeg også hvad jeg skal lave i morgen..hovedrengøring.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Det er desværre helt almindeligt at de midler man har brugt meget oparbejdes der resistens imod - så det kan vel ikke komme bag på dem.
Uffff - for det første kom I ikke af med lopperne - og ja, s¨ved de hvad de vil ha' for det.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Så der er blevet gjort hovedrent op til flere gange, men kunne bare ikke komme bæsterne til livs. Og i de tilfælde hvor midlet rent faktisk virker vil lopper ikke kunne leve i særlig lang tid, hvis man ikke har fanget dem i rengøringen. De kan ikke leve af menneskeblod og hvis de bider katten dør de. Ligeledes vil æg ikke kunne klækkes.
Jeg ved at dengang frontline var det helt nye på markedet oplevede man da også døde lopper hvor kattene ophold sig/sov. Det har jeg bare ikke oplevet denne her gang, og det virker da noget mistænktsom at efter 1 måned har katten kun fået flere og flere lopper.
Med advantage har jeg allerede indsamlet +30 lopper bare et par timer efter de har fået det i nakken.
jul 2008
Følger: 96 Følgere: 96 Katte: 8 Emner: 18 Svar: 191
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 171
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 377
Dyrlægen sagde også til mig - er der ingen virkning første gang jeg bruger det - så skulle jeg kontakte ham, for så måtte der være noget galt :o)
jun 2007
Følger: 1 Katte: 8 Svar: 16
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
så anviste hende til min dyrlæge, og sagde hun skulle spørge om hun kunne få noget Advantage (man skal have det på recept her i byen for, at købe det på apoteket).
det hjalp os da hun fik det, og har ikke hørt hun har haft problemer siden, men tror det handler om hvor genstridige de kryp er.
Aldrig mere frontline!