Fuldstændig væk efter operation {{forumTopicSubject}}
Hej, KatteGalleri !
Jeg har en bekymring, jeg gerne vil dele med jer. Sagen er den, at mine katte, Cheyenne og Ace, netop har været ved dyrlægen i dag, og er blevet kastereret og steriliseret. Vi kom hjem med de to igen ved ca. 14.30-tiden, og dér var min hunkat, Cheyenne, vågen, og vaklede lidt tåget rundt (forståeligt nok).
Hun væltede dog hurtigt omkuld, og har sovet lige siden. Og hun er fuldstændig væk, ikke til at få vækket liv i. Og det bekymrer mig afsindig meget.
Vi har kontaktet en dyrlæge, og han fortalte at det var meget normalt; hvis bare de trak vejret regelmæssigt. Og det gør hun heldigvis også, men jeg synes det er foruroligende, at hun er SÅ langt væk, når Ace er lysvågen, og pølser rundt uden problemer, selvom man selvfølgelig ikke kan sammenligne en kastration med sterilisation, der jo er et mere kompliceret indgreb.
Mit spørgsmål er bare, om jeg behøver at være ængstelig ? Findes der virkelig katte, der påvirkes så stærkt af narkosen ? Og har I selv oplevet det ?
God Weekend til jer alle !
Kit Daugaard
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Min hunkat sov også hele dagen da hun var blevet steriliseret.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 23
Vi har oplevet det samme med Gucci. Sidst han var bedøvet, var han "væk" i næsten 6 timer og jeg var også meget bekymret. Så håber du snart får lidt liv i den igen - ellers skal det nok komme ;O)
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
giv kun mad og vand under opsyn, og kun i små portioner.....da katten pludselig kan falde i søvn....
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 34
Jeg er nok bare en hønemor af høj rang, hvad angår de små kræ (:
Haneben - Det gør vi skam også (: Hun ligger på et lammeskindstæppe ved siden af radiatoren. Vi retter også lidt på hendes stilling, så ikke hun ligger i den samme hele tiden.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Min egen dyrlæge var (følte jeg lidt dengang) temmlig hysterisk med det. Amira var den første den dag, der blev opereret, og alligevel fik jeg ikke lov at hente før efter kl. 16, simpelthen fordi at hun sov, og de ville helst ikke vække hende.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
men min galme kat som var en hunkat da hun blev steriliseret sov hun også bare og ville ikke noget så ja det er meget normalt..
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 34
Det er rart at vide, at andre har haft samme erfaringer, og at det er forholdsvis normalt. Men fyføj, hvor jeg alligevel synes det er ubehageligt at se hende på den måde !
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
Da mille og minni blev steriliseret. Var de også Meget Påvirket...
Du kan læse Hvordan inde på min profil i mit Fotoalbum.. Jeg blandede noget sukker i noget vand... Og gav dem det Og det hjalp på mine...
Men Hold øje med dem.. Held og lykke..
Knus fra mig..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 42
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
Fuldstændig væk efter operation