957 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Indekatte skal være udekatte Indekatte skal være udekatte
Hejsa,
Mine to dejlige katte har altid været indekatte, men da min kæreste og jeg har købt hus med en KÆMPE have til, så vil vi gerne have vores katte ud og lege lidt.
Jeg har talt med dyrelægen mht. øremærkning, vaccinationer og sterilisering af Mille.
Han anbefaler så at vi holder kattene inde i 2-3 uger når vi flytter, det er jeg med på det hele, men er der andre gode råd i kan give mig?
For eksempel er det bedst at gå en tur ud med dem i snor de første gange? Eller skal man åbne døren og selv lade dem udforske det? Hvad vil i gøre?
På forhånd tak.
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Starter du med at bære dem ud, risikerer du, de går i panik, for der er jo pludselig MEGET højt til loftet.
Personligt ville jeg vente til foråret, når det er lunt i vejret, og man alligevel har en dår stående åben.
Jeg har indhegnet min have, da jeg ellers ikke ville have et roligt øjeblik ved tanken om trafik, løsgående hunde og især ondskabsfulde personer.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
- Ellers er jeg meget enig med *Mega*
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
hold dem inde til de har vænnet sig til huset, også gå en tur med dem ud i haven de første gange,, det gjorde jeg med mine og de ved godt hvor de bor
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 73
Jeg bliver helt ked af det indvendigt og panisk ved tanken om at de skal ud, jeg er så bange for at de skal komme noget til. Men det er en MEGET stille villa vej vi skal bo på, uden nogle store veje lige i nærheden, der er massere af grønne arealer rundt omring, så jeg håber de holder sig dertil og så i haven!
Men det giver meget god mening det i siger med at man ikke skal bærer dem ud, det finder de jo ikke hjem af. Men var det en ide det med at sprede lidt kattegrus så??
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg har brugt delfinhegn på 170 cm med strømtråd nær toppen og købt et stødhegn beregnet til smådyr som hunde og katte. Det kan evt. ses under min profil og fotoalbum
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
Hun har aldrig været væk eller noget:D
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
ja det der nogen der mener at man skal lægge brugt kattegrus ud.. det brugte jeg os da mine skulle ud i haven, også lagde jeg kattepiller ved døren, også hjalp det at banke på en dåse katte mad med skeen for at få dem ind igen
mine misser gik jeg os tur med, dog uden snor og de render stortset kun i det område vi har gået ture i..
Indekatte skal være udekatte