957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Indekatte skal være udekatte Indekatte skal være udekatte

Hejsa,

Mine to dejlige katte har altid været indekatte, men da min kæreste og jeg har købt hus med en KÆMPE have til, så vil vi gerne have vores katte ud og lege lidt.

Jeg har talt med dyrelægen mht. øremærkning, vaccinationer og sterilisering af Mille.
Han anbefaler så at vi holder kattene inde i 2-3 uger når vi flytter, det er jeg med på det hele, men er der andre gode råd i kan give mig?

For eksempel er det bedst at gå en tur ud med dem i snor de første gange? Eller skal man åbne døren og selv lade dem udforske det? Hvad vil i gøre?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekatte skal være udekatte
  • #1   14. jan 2009 Syntes det var en bedre ide at indhegne haven smiley Så kan de komme ud og så er de i sikkerhed smiley Men det bestemmer du selvfølgelig selv smiley

• #2   14. jan 2009 Jeg vil råde dig til at holde kattene inde i 3-4 uger EFTER, de er neutraliserede, og så IKKE bære dem udenfor, men selv lade dem gå ud gradvist i deres eget tempo. Så kender de også tilbagevejen.
    Starter du med at bære dem ud, risikerer du, de går i panik, for der er jo pludselig MEGET højt til loftet.

Personligt ville jeg vente til foråret, når det er lunt i vejret, og man alligevel har en dår stående åben.

Jeg har indhegnet min have, da jeg ellers ikke ville have et roligt øjeblik ved tanken om trafik, løsgående hunde og især ondskabsfulde personer.

• #4   14. jan 2009 Jeg vil nok også anbefale dig at hegne haven ind - ikke kun for dine kattes skyld men også dine naboer.

- Ellers er jeg meget enig med *Mega*

• #5   14. jan 2009 skal da være et højt hegn for at holde kattene inde?

hold dem inde til de har vænnet sig til huset, også gå en tur med dem ud i haven de første gange,, det gjorde jeg med mine og de ved godt hvor de bor smiley

• #6   14. jan 2009 Mange tak for de fine svar.

Jeg bliver helt ked af det indvendigt og panisk ved tanken om at de skal ud, jeg er så bange for at de skal komme noget til. Men det er en MEGET stille villa vej vi skal bo på, uden nogle store veje lige i nærheden, der er massere af grønne arealer rundt omring, så jeg håber de holder sig dertil og så i haven!

Men det giver meget god mening det i siger med at man ikke skal bærer dem ud, det finder de jo ikke hjem af. Men var det en ide det med at sprede lidt kattegrus så??

• #7   14. jan 2009 Jeg ville også hegne inde, det har jeg mine efter den ene af mine blev ramt af en bil men heldigvis overlevede. De penge jeg ofrede i dyrlægeregninger på at få ham lappet sammen var mere end jeg har givet for at hegne min ca. 1000m2 baghave ind.

Jeg har brugt delfinhegn på 170 cm med strømtråd nær toppen og købt et stødhegn beregnet til smådyr som hunde og katte. Det kan evt. ses under min profil og fotoalbum

• #8   14. jan 2009 Da vi med Mille vurderede at hun var gammel nok til at komme ud, gik jeg rigtig mange ture med hende i det omkringliggende område, og lærte hende at finde hjem fra alle mulige mærkelige steder, da jeg ville være sikker på at hvis hun var ude at "lege" og blev skræmt og løb langt væk, ville hun kunne finde tilbage igen. Inden jeg gik ture med hende, var hun i snor i haven, så hun langsomt og sikkert blev vænnet til det:)
    Hun har aldrig været væk eller noget:D

• #9   14. jan 2009 Anette

ja det der nogen der mener at man skal lægge brugt kattegrus ud.. det brugte jeg os da mine skulle ud i haven, også lagde jeg kattepiller ved døren, også hjalp det at banke på en dåse katte mad med skeen for at få dem ind igen smiley

mine misser gik jeg os tur med, dog uden snor og de render stortset kun i det område vi har gået ture i..

Kommentér på:
Indekatte skal være udekatte

Annonce