Træt af at smide maden ud {{forumTopicSubject}}
Mine katte har altid fået vådfoder morgen og aften og har tørfoder fremme hele dagen. Jeg har altid givet dem meget forskelligt for at de ikke skulle blive kræsne, men på det senest har Gucci og Whiskey kun slikket sovsen i sig og Garfield gider kun en bestemt whiskas menuboks. Vi fik Garfield da han var 1 år gammel og han har altid været kræsen.
Så nu er vådfoderen inddraget og faktisk meget forbavset over at de ikke plager efter vådfoderen, men bare spiser deres tørfoder (2 forskellige slags blandet sammen)
Så nu tror jeg bare de skal have det i engang imellem også kan det være de spiser op. Er sku for dyrt at smide over halvdelen ud hverdag.
Hvordan foder I jeres katte?
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 96
jeg er ikke den store fan af Whiskas, så fodrer aldrig Max med det...tilgengæld får han lidt kogt fisk morgen og aften. Selvfølgelig har han altid tørfoder til at rådighed og fisken er bare lidt ekstra guf!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Tørfoder gider de godt, og har fri adgang til, men vådfoder er stort set kun visse whiskasposer. Når de så bliver forvænte og kun æder geleen, så holder vi lige nogle dages pause med whiskas. Så bliver de glade og spiser op, når de får det igen.
Jeg vil jo gerne have dem til at spise noget vådfoder - og lidt kogt laks eller hønsebryst kan da af og til glide ned.
Hvis der er er noget fisk eller kød, dine katte kan lide (server med kogevand) så giv dem det - det er også sundere end whiskas.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Så det gider jeg ikke mere. Har købt dyrt ØKO foder til dem, de skal jo have det bedste, men nej det gider de ikke. Så nu får de istedet Whiskas Temtation og KitBits som godbidder, men ingen vådfoder.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
De har selvfølgelig fri adgang til min egen blanding af forskellige tørfoder døgnet rundt.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 261
vådkost får han sådan lidt engang imellem, ved særlige lejligheder eller når jeg lige synes han trænger til noget ekstra lækkert.
men ja kan godt se det er en lidt halvdyr fornøgelse hvis de ikke gider spise det op rigtig. så nok meget godt at give dem det lidt sjældnere.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
jeg foder med royal canins young male både som tør og våd..
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
og jeg har intet problem med om bailey vil spise vådfoder jeg tor hvis det stod til ham så sku han kun ha det he he han er et lille madøre
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
feb 2007
Jeg synes så absolut ikke vådfoder er mere appetitligt, det stinker i hele hytten når de får deres Whiskas dåser - bvadr - så det er da kun fordi jeg har hørt det skulle være godt for dem at få vådfoder ind imellem, pga det Krista skriver ovenfor. Derfor synes jeg også det er ærgerligt de ikke gider det..
feb 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
feb 2007
Og til trods for at min svigermor har tilbudt os at vi må få alle de mus de finder på loftet, så tror jeg alligevel vi pænt takker nej
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
De har også adgang til tørfoder hver dag og har aldrig fået vådfoder, men jeg har lige købt noget til dem, som jeg vil prøve at give dem. Det er fra Royal Canin.
Træt af at smide maden ud