{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Træt af at smide maden ud {{forumTopicSubject}}

Mine katte har altid fået vådfoder morgen og aften og har tørfoder fremme hele dagen. Jeg har altid givet dem meget forskelligt for at de ikke skulle blive kræsne, men på det senest har Gucci og Whiskey kun slikket sovsen i sig og Garfield gider kun en bestemt whiskas menuboks. Vi fik Garfield da han var 1 år gammel og han har altid været kræsen.

Så nu er vådfoderen inddraget og faktisk meget forbavset over at de ikke plager efter vådfoderen, men bare spiser deres tørfoder (2 forskellige slags blandet sammen)

Så nu tror jeg bare de skal have det i engang imellem også kan det være de spiser op. Er sku for dyrt at smide over halvdelen ud hverdag.

Hvordan foder I jeres katte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af at smide maden ud
  • #1   30. jan 2009 Det er sjældent at jeg fodre med vådfoder, mine spiser tørkost

• #2   30. jan 2009 Hey Iben,
    jeg er ikke den store fan af Whiskas, så fodrer aldrig Max med det...tilgengæld får han lidt kogt fisk morgen og aften. Selvfølgelig har han altid tørfoder til at rådighed og fisken er bare lidt ekstra guf! smiley

• #4   30. jan 2009 Jeg bor også sammen med kræsenkatte. Og ja, det er træls at smide mad ud.
    Tørfoder gider de godt, og har fri adgang til, men vådfoder er stort set kun visse whiskasposer. Når de så bliver forvænte og kun æder geleen, så holder vi lige nogle dages pause med whiskas. Så bliver de glade og spiser op, når de får det igen.
    Jeg vil jo gerne have dem til at spise noget vådfoder - og lidt kogt laks eller hønsebryst kan da af og til glide ned.
    Hvis der er er noget fisk eller kød, dine katte kan lide (server med kogevand) så giv dem det - det er også sundere end whiskas.

• #5   30. jan 2009 Mine får næsten kun tørfoder. Jeg var så startet med at give dem lidt vådfoder en gang imellem, som hyggemad og fordi det skulle være godt at få lidt våd ind imellem har jeg hørt. Men jeg har samme problem som dig. De står og miaver og tigger når jeg åbner dåsen, men så går de bare hen og slikker sovsen af og lader kødet være. Jeg har smidt meget mad ud, fordi det bare står, det er kun spændende de første 5 minutter..

Så det gider jeg ikke mere. Har købt dyrt ØKO foder til dem, de skal jo have det bedste, men nej det gider de ikke. Så nu får de istedet Whiskas Temtation og KitBits som godbidder, men ingen vådfoder.

• #7   30. jan 2009 Mine får vådfoder hver dag, flere gange om dagen. Her er favoritten kitekat (især den pink/lilla farvede fra Maxi zoo), men de får også whiskas, sheba, sjældnere hills og andre mærker af vådfoder. Desuden får de kogt fisk, kylling, oksekød osv.

De har selvfølgelig fri adgang til min egen blanding af forskellige tørfoder døgnet rundt.

• #8   30. jan 2009 min han har tørfoder ståne fremme hele tiden (hills)
    vådkost får han sådan lidt engang imellem, ved særlige lejligheder eller når jeg lige synes han trænger til noget ekstra lækkert.

men ja kan godt se det er en lidt halvdyr fornøgelse hvis de ikke gider spise det op rigtig. så nok meget godt at give dem det lidt sjældnere.

• #10   30. jan 2009 lie da jeg fik bailey fik han også vådfoder morgen og aften men det var sku lidt dyrt i længen så nu får han kun aften men ik hver dag ellers så har han tørfoder stående fremme hele dagen..

jeg foder med royal canins young male både som tør og våd..

• #11   30. jan 2009 ja også får han så kogt lever,kylling også fisk en gang i mellem..

og jeg har intet problem med om bailey vil spise vådfoder jeg tor hvis det stod til ham så sku han kun ha det he he han er et lille madøre

• #12   31. jan 2009 Når mine får vådfoder, moser jeg det altid og dermed undgår jeg at de slikke sovsen af. samtidig kommer jeg gerne lidt havregryn i, da det er rig på vitaminer og mineraler.

• #14   31. jan 2009 Mette S
    Jeg synes så absolut ikke vådfoder er mere appetitligt, det stinker i hele hytten når de får deres Whiskas dåser - bvadr - så det er da kun fordi jeg har hørt det skulle være godt for dem at få vådfoder ind imellem, pga det Krista skriver ovenfor. Derfor synes jeg også det er ærgerligt de ikke gider det..

• #15   31. jan 2009 Nej, jeg ved heller ikke om det passer at det er "usundt" hvis de kun får tørfoder. Det har jeg bare hørt. Mine vil helst have det, og man skulle jo også synes de kunne finde ud af at drikke mere vand, når de ikke får vand i maden.

• #16   31. jan 2009 Mange katte er altså nogle fjolser til at få drukket nok. Heldigvis drikker mine tørfodergnaskende katte meget vand, så jeg satser på, at de ikke tager skade af alt det tørfoder. Men ville da ønske, at jeg kunne få dem til at æde mere vådfoder/kød/fisk vil. Kød og fisk må være mere naturlig føde for katte end tørre piller.

• #17   31. jan 2009 Jamen mine gider heller ikke at spise fisk eller kylling. Det har jeg også prøvet. De sværger til Royal Canin, det er det eneste de gider æde.

Og til trods for at min svigermor har tilbudt os at vi må få alle de mus de finder på loftet, så tror jeg alligevel vi pænt takker nej smiley Hader mus, de er så klamme, hehe.

• #18   15. mar 2009 Findus og Perle er staldkatte og de kommer med rigtig mange mus. Der er/har været mus i det rum i stuehuset hvor der er rideudstyr, de blev taget med derind, men dem gad de ikke. De kiggede bare på dem.

De har også adgang til tørfoder hver dag og har aldrig fået vådfoder, men jeg har lige købt noget til dem, som jeg vil prøve at give dem. Det er fra Royal Canin.

Kommentér på:
Træt af at smide maden ud

Annonce