{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Hvilken fordomme har i?? (Katte racer) {{forumTopicSubject}}

Jeg håber vi alle kan være ærlige og snakke som voksen mennesker.. og dette er ikke for at støde nogle eller noget, og bliver tonen ikke holdt så sletter jeg indlæget..

Okay jeg kunne godt tænke mig og høre om i har nogle fordomme i mod en eller flere katte racer og hvilken nogle det er og hvorfor??

jeg har ingen selv da jeg er ret ny stadig inden for katte verden og stadig er ved at lære om de mange racer der er...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken fordomme har i?? (Katte racer)
  • #1   9. feb 2009 Jeg har ikke nogle fordomme imod andre racer, men ved at der er mange som har fordomme imod den race jeg har.

• #4   9. feb 2009 Hehe, ja jeg har også mange andre racer jeg er vild med. Er i hvert fald sikker på jeg en dag skal prøve at have en Norsk Skovkat og en Somali smiley

• #5   9. feb 2009 jeg har ingen fordomme på den måde. Racerne er jo meget forskellige, men kattene er jo også forskellige indenfor racen, dog burde man jo kunne finde en nogenlunde standard smiley

Alle katte er forskellige, og det er ikke alle katte jeg ville have eller passe sammen med i temperament, men derfor er der jo nok andre som kan, synes ikke dårligere om katten af den grund, den falder måske bare ikke lige i min smag.

Jeg er selv et birma-menneske, men jeg synes bestemt også om mange andre racer, både af udseende og temperament.

• #6   9. feb 2009 ingen fordomme..... alle katte er da dejlige

• #7   9. feb 2009 jeg bliver nok også altid en bengaler menneske..

men jeg kunne da også også tænke og ha en siameser eller en Hellig Birma en dag..

• #9   9. feb 2009 Hmmm.. Fordomme... Jeg har ikke nogen fordomme for nogen katte racer, jeg synes alle er skønne på hver deres måder, men self er der da nogen racer jeg ikke selv vil eje, men derfor er de da dejlige alligevel... Eks hårløse katte.. Jeg synes de er enormt dejlige, skønne og utroligt charmerende, men jeg vil ikke selv have sådan en.... Og perser feks er os ufattelig dejlige og jeg har haft en dejlig pige, men det er bare ikke lige en race for mig, så det er heller ikke lige en jeg skal eje igen....

Men sådan vil folk jo os sige om Siamesere fordi de er så enormt krævende tidsmæssigt, men ikke pleje mæssigt.. Men det er endnu engang den race jeg har forelsket mig totalt i...

• #11   9. feb 2009 Jeg synes alle katte er dejlige. Men jeg bryder mig ikke så meget om Munchkin-katten, fordi den er avlet til at ha alt for korte ben. Men det kan katten jo ikke gøre for:)

• #12   9. feb 2009 Jeg har heller ikke nogen fordomme mod nogen racer.. de er hver især skønne på hver deres måde smiley
    Men må da indrømme at min favoritter er British shorthair og Hellig Birma;-)

• #13   9. feb 2009 Hvordan skal jeg kunne vide, at det er en fordom jeg har?

• #14   9. feb 2009 Jeg har den fordom, at persere er mere sløve end Maine Coons - og derfor vil en perser helt sikkert passe bedre til mit dovne temperament hehe.
    Men jeg ææælsker bare Maine Coons. Måske burde jeg få både en maine coon og en perser når jeg engang skal have katte igen?!? Det må da være det perfekte mix smiley

Ej hatten af og alvoren på bordet: jeg har ikke fordomme som sådan overfor de forskellige katteracer.
    Der er nogen jeg holder mere af end andre, men det skyldes garanteret, at jeg endnu ikke har mødt alle race- eller huskatte i denne verden. De er jo forskellige allesammen, uanset racen smiley

• #15   9. feb 2009 okay grunden til jeg enlig spørg er fordi var jo til udstilling igår og her hørte jeg så en fortælle om bengaleren, sankket så med hende og hun havede godt nok en meget stor fordom mod bengaler det indrømmet hun så også selv..

det var sådan lidt der for jeg enlig spurgte kunne godt være der var andre som havede, eller om der var andre racer..

• #16   9. feb 2009 Jeg har en fordom imod Sphynx..Synes den er grim..Beklager,men sådan er det bare.Har set den igår,og den er absolut ikke pæn..

Beklager hvis jeg tråder nogen over tæerne.

• #17   9. feb 2009 Missemor: du har ganske ret, de er bare for sjove persere, har godt nok os haft mange grin med min pige jeg havde helt sikkert... Hun var forfærdelig prinsesse, det var helt vildt.. Tænk hvis der kom noget i hendes pels, det var forfærdeligt, og når hun hoppede ned fra noget lavede hun altid et lille extra hop, bare fordi?? Og så lagde hun altid med benene over kors... Ihh.. Så forfinet hun var... tsk tsk... Og da hun blev gravid ved et uheld var hun så flov fordi når hun lagde ned så stak hendes bagben ud til hver sin side fordi hun var så tyk, og hun kunne ikke selv hoppe op i sofaen så hun stod med forbenene oppe i sofaen og stirrede på mig indtil jeg hjalp hende op... Sikke en dame.. Det siger jeg dig bare...

• #18   9. feb 2009 Thomas: bare fordi de er grimme betyder det ikke de er utrolig dejlige alligevel, har du prøvet og snakke med sådan en... De er vidunderlige det lover jeg dig... Og slet ikke ulækre eller noget..

Så bare fordi du synes den er grim er det da ikke en fordom... Kom da lige ind i kampen..

• #19   9. feb 2009 Jeg har tit hørt den med, at persere ikke selv kan trække vejret.. Kan så fortælle at mine lige nu løber rundt i hele lejligheden og leger "fangeleg", så det tyder ikke ligefrem på respirationskollaps for nogen af dem.. Og de er heller ikke tilsluttet noget iltapperat..

Har også hørt at nogen tror de ikke kan spise selv.

Den opdrætter jeg har købt min ene kat fra, havde en perserkat på 17 år. Det er da rimelig godt gået, af en kat der hverken kan spise eller trække vejret selv smiley

Og ja, selvfølgelig er de fremavlet til at se sådan ud, ligesom alle andre katteracer er.

• #21   9. feb 2009 Ha ha Mille.....

Har godt nok heller ikke lige oplevet nogen komme slæbende med ilt apparater til deres persere eller tvangs fodrings slanger mv... Men jo nogle persere snorker, men det kan mine siamer altså også engang imellem...

• #22   9. feb 2009 Hehe, det er der også nogle mennesker der gør smiley

• #24   9. feb 2009 Tør man være helt ærlig..

jeg har ingen fordomme i mod en enste race overhovedet ikke..

jeg har fordomme imod de mennesker der bevist arbejde for at udvikle div racer og derved nedsætte kattens imunforsvar..

Hehe, så er der dem der har fordomme i mod dem der ikke kan stave..

• #26   9. feb 2009 Korthår det er mig, også hvad angår katte. De har den personlighed der passer mig bedst, og virker mest naturskabte på mig.
    Alle katte er superskønne - men når man nu kan vælge vælger man selfølgelig den kat der fryder ens øje og sjæl mest

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #27   9. feb 2009 Ingen fordomme mod katteracer men har da mine præferencer:)
    Mine persere har hverken iltapperat eller mavesonder smiley
    De trækker selv vejret og spiser glad og gerne alt osse tørfoder smiley

Mine fordomme går mere på nogle katteejere, som jeg nogen gange bare synes er FOR meget.
    Specielt i konkurrence øjemed.

• #28   9. feb 2009 Sanni.. HØRT HØRT!!!!!

• #29   9. feb 2009 At fladsnudet perser er fremavlet af folks preferencer (måske et forkert ord at bruge) og ikke ud fra kattens velfærd.
    Men det er nok fordi jeg ikke er fan af den fladsnudet race, men synes til gengæld at den gammeldags perser ser herlig ud.

• #30   9. feb 2009 Ingen fordomme her... jeg syns alle katte er dejlige, men må indrømme jeg er mest til de fladsnudede på grund af deres superskønne temperament... der er stor forskel på mine fladsnuder og Kaninskind...

• #31   9. feb 2009 Britta K- Der har jeg det så lige omvendt, synes Munchkin-katten er en rigtig flot og lidt anderledes kat, var helt vildt med at sgu have sådan en i sin tid, men ku bare ikkke finde nogle steder hvor de ku købes. men sådan er vi jo forskellige smiley

Jeg bryder mig så personligt ikke så meget om persere, og hårløse katte, men er på ingen måder i tvivl om de garanteret er nogle fantastiske katte i de fleste tilfælle. Udsenne er bare ik lige noget der falder så meget i min smag. Men er da nogle hvor jeg alligevel synes de er utrolige flotte.

Til gengæld er jeg helt vildt med, Norsk skovkat, Main coon, Hellig Birma og Ragdoll.

Ellers har jeg heller ikke nogle fordomme, som mange andre også siger så er alle katte jo dejlige på hver deres måde.

• #32   10. feb 2009 Hvis ordet "fordom" skal bruges, så har jeg fordomme mod, at man bevidst avler på invaliderende egenskaber, som det f.eks. gøres med Manx-katten og Munchkin-katten.
    Scottish Fold og American Curl bryder jeg mig heller ikke om.

• #33   10. feb 2009 PS: Hvad angår Perserkatten, var jeg for mange, mange år siden på en udstilling, hvor en perseropdrætter nærmest pralede af, at hendes persere var så typede, at de små killinger ikke kunne die hos deres mor, men måtte sondefodres, til de kunne spise selv.

Og så siger jeg: Fy for pokker!

• #34   10. feb 2009 Anne R: **Hvordan skal jeg kunne vide, at det er en fordom jeg har?**

Ja det tænkte jeg også lige. For hmm ... fordomme om katte .... ??
    Men jeg får helt ondt i maven, når jeg ser en Munchkin - men det har ikke med fordomme at gøre.
    Men folk må da gerne kalde det en fordom, at jeg synes det er synd for de overtypede perserkatte. Jeg synes stadig, det er synd smiley Og Megas eksempel med perserkillingerne, der ikke selv kan die, gør mig virkelig forarget smiley

• #35   10. feb 2009 Dårlige oplevelser hænger længe ved en race. Hånden på hjertet var temperamentet på Bengaleren ikke noget at skrive hjem om for år tilbage, ikke så mange endda. De var var både højrøstede og agressive.

Selektiv avl har gjort meget for Bengalerens temperament - eller det at man er kommet flere generationer væk fra vildkattene - eller en kombination

• #36   10. feb 2009 Lis: sådan var det jo os ved siameseren.. De var vist os nogle værre nogle engang, men det har de fået avlet væk fra dem...

• #37   10. feb 2009 lis: ja det har du ret i. men hende her havede godt nok nogle extrame holdninger og ren faktisk nogle ret grimme historier..

men hun kom da også lige ned og hilste på bailey og der indrømte hun da også han han så noget så fredligt ud..

men som jeg også sagde til hende at en bengaler ikker er til alle det er en meget krevene kat og det er mange gange der det gå galt fordi folk ikke ved hvad de gå ind til.. De tag dem bare for deres smukke yder, men er ikke klar over hvor meget den kræver.. men sådan er det jo generalt med alle racer på hver deres måde. ligesom med hund..

folk tænker sig simpelhen bare ikke om..

• #38   10. feb 2009 Julie,

Det er helt rigtigt at alt for mange lad sig forblnde af et ydre og tænker ikke så meget på hvor krævende en kat kan være eller hvor meget pelspleje den skal have, eller den ikke trives alene, eller .....

Sørgeligt men sandt

• #39   10. feb 2009 Ingen fordomme...Meen der er nogle racer som jeg ikke vil anskaffe mig...

• #40   10. feb 2009 jeg vil så gerne aflive en fordom, fordi efter weekendens show har jeg igen fået de samme spørgsmål om min smukke kat.

en sphynx fryser ikke uden sin pels
    fordi dens stofskifte er højere end normalt, de kan blive solskoldede lige som vi andre.

Manglen på knurhår.
    de er født uden og ved altså ikke at de mangler dem.

de er grimme.
    det kommer an på øjnene der ser, der findes også grimme mennesker.

de er ulækre at rører ved
    ja ligeså meget som en nyfødt baby.

de er genmanipuleret af mennesker for udseendet skyld
    NEEJJ det er en naturlig mutation der er sket i 60 i canada.

Jeg elsker min kat og synes det er den smukkeste race i hele verden, brug 5 min på at lære polka og kende og han kan vende det meste had til kærlighed

• #41   10. feb 2009 jeg elsker alle katte - om de er korthåret eller langhåret. eller slet ingen hår har :o)))
    min datter er dybt forelsket i sådan en som du har christina - og ved du hvad ? jeg forstår hende godt :o)

• #42   10. feb 2009 Christina: du har ganske ret, de hårløse katte er helt igen nogle total lækre og dejlige katte, det er helt sikker.. Har mødt nogle stykker der har kravlet helt ind under huden på mig og de er fantastiske...

• #43   10. feb 2009 uhh christina...jeg tror vi havde bur overfor Polka i søndags. åhh han er for dejlig..snakker med en og vil så gerne kæle, ville ikke pille ved ham når du ikke var der, men han nussede bare med buret istedet. Min kæreste der synes de er de grimmeste katte, måtte endna indrømme at polka var skøn *G*

• #44   10. feb 2009 ja jeg vi havede også bur ved polka og man må sige han var en kæle pot var også lige over og se på ham..

• #45   10. feb 2009 Polkas moster her.. er ABSOLUT stor fan, han er fantastisk :), den bedste nevø man kan ønske sig..

• #46   10. feb 2009 jeg havde en fordom overfor spynks, inden jeg mødte Rynke, men jeg måtte overgive mig....lille Rynke tog mit hjerte med storm, så meget at jeg måtte give hende en "kube"....og jeg har siden hørt at hun er meget glad for den og det er hendes "søskende" også....

hvis i vil se en "kube" så skriv det, så opretter jeg et album

• #47   11. feb 2009 Der er ingen katteracer jeg ikke bryder mig om, men der er bestemt nogle jeg bedre kan lide end andre. Jeg er ikke så meget til de hårløse katte, mere fordi jeg helst vil have katte med pels hehe

Jeg er vild med mange racer bla. Hellig Birma, Ragdoll og British Shorthair....og ja, så "stødte" jeg lige på en "ny" kat ( i hvert fald for mig) og det er Pixie Bob... den er også skøn, men ved ikke så meget om racen.

• #48   11. feb 2009 Mine favoritter er skovkatte, bengalerer, safari, savannah og ragdolls smiley

Personlig er jeg heller ik så meget for de Heeeelt korthåret, nærmet skaldet katte (fx sphynx) .. Men det jo mere bar smag og behag ..

- Har ikke desideret fordomme overfor katteracer, men sys det er herre synt for American curl og dem med de korte ben (Nu ka jeg ik li huske hva de hedder :/)

• #49   15. feb 2009 Tinka D

Du har helt ret i dine antagelser *S*

Og gu har jeg da også fordomme mht. de forskellige racer.....eller er det fordomme....???

Orientalerene er "friske", Pereren har øjenproblemer samt kæmper med underuld, dårlige nyrer/hjerte. Mco og NFO ligner ik det de var, NFO har ændret "profil" mest.. Ragdollen skal pludselig ligne en Birma....Birmaen skal ha en floffy fels......elllers får de en påtale på udstillingen....

Fordomme???

Kommentér på:
Hvilken fordomme har i?? (Katte racer)

Annonce