{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Ny kat på sigt?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo sagt godnat til Gwennie i fredags. Hun døde formodentlig af FIP eller kræft. Det betyder jo at der er en vis risiko for at hun har haft corona-virus. Det samme vil begge mine drenge jo så have.

Jeg blev så igår spurgt om jeg skulle have en kat mere ¨å jeg igen er oppe på 3.

Det kunne jeg på sigt godt tænke mig, da jeg synes to er en ustabil flok. havde jeg ikke fået chester ved jeg slet ikke hvad Balder ville have gjort nu hvor hans søster er aflivet. Jeg vil derfor gerne om 6 mdr.s tid, have en mis mere.

MEN, corona er jo smitsomt, og hvis drengene har det så vil de vel smitte en evt. ny misling.
Spørgsmålet er så om det er forsvarligt at bringe en kat mere ind i husstanden, når der er risiko for smitte?

tanken om en ny kat er ikke noget jeg vil føre ud i livet lige nu, jeg skal lige komme mig over tabet af min lille tøs. men en dag vil jeg nok ønske mig en ny og jeg vil helst ikke udsætte en ny kat for noget unødigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat på sigt??
  • #1   20. jul 2009 Jeg tror de fleste katte på et eller andet tidspunkt har været udsat for coronavirus. Mange allerede før de kommer hjemmefra som killinger.
    Coronavirus er jo uskadeligt i sig selv - det er når det muterer det bliver FIP

• #2   20. jul 2009 Langt de fleste katte har Corona i sig.
    Så du vil få svært ved at finde en der ik har *S*

• #3   20. jul 2009 Stakkels dig, det er så sørgeligt at skulle sige farvel...

Jeg har indenfor de sidste knap 2 måneder fået 2 nye killinger, efter at have måttet sige farvel til min sidste gamle kat på 16 år (dårlige nyrer).
    Begge mine killinger er blevet testet (negative heldigvis) for FIP, FIV & FeLV.
    FIP er som andre har skrevet et corona virus, men det er ikke fordi det muterer, prøv evt at læse mere her:
    (link fjernet)

Måske det var en idé at få testet dine katte inden du får endnu en. Hvis du ikke ved præcist hvad katten døde af (FIP eller kræft) kan det vel også have været noget andet, fx FIV eller FeLV.
    Og så ville jeg også få den eventuelle nye testet.
    Held og lykke med alle
    Pia

• #4   20. jul 2009 Corona-virus er i sig selv ret harmløs, og det er først, når den muterer INDE I DEN ENKELTE KAT, den bliver farlig.
    Det muterede virus smitter ikke til andre katte.

• #5   20. jul 2009 det er også umiddelbart det jeg har læst mig frem til. Ville bare høre jer erfarne rotter om nogen havde erfaringer der modsagde at jeg kunne få en ny mis en dag. tak for jeres svar.

• #6   20. jul 2009 Nina,, prøv at går ind på min side og læs under projekt. der står mine erfaginger med corrona og Fip

• #7   20. jul 2009 Til orientering:

FECV = alm. coronavirus, som kan mutere til FIPV inde i den enkelte kat, og som ikke smitter.

Læs her:

(link fjernet)

Fra linket: (husk, parent corona virus = FECV)
    og jeg har tilladt mig at fremhæve

<b>Read this next paragraph very carefully:</b>
    Only the PARENT corona virus is spread via faeces! A cat with FIP in outbreak is <b>not</b> contageous! The parent virus may still be shed in its faeces, but will be harmless - it is the mutated form of the virus that will kill the cat. HOWEVER - the mutated form of the virus connects to the macrophages. This is a special type of white blood cells - these are <b>not</b> shed from the body!
    Therefor a cat with clinical FIP is NOT contageous. Remember this - it may take away the edge of panic attacks, when you first encounter FIP!

• #9   20. jul 2009 Pia D. Hvad koster det at teste for FIP, FIV & FeLV ?

• #10   20. jul 2009 Hovsa - Jeg glemte at skrive, at I i linket skal trykke på FIP FAQ eller i stedet bruge dette link:
    (link fjernet)

Ann N - 80-90% af katte vil være positive for coronavirus (FECV), og du kan IKKE bruge et forhøjet titer-tal til en hylende *dyt*, med mindre katten samtidig udviser KLINISKE tegn på FIP.

Jeg kender ikke prisen på test for FIV og FELV. Det kommer både an på, hvilken testform, der benyttes, og dyrlægen.

• #12   20. jul 2009 Hej Ann N.
    Lidt afhængig af hvor det bliver gjort men omkring 1000-1200 for alle 3 tests (FIP, FIV, FeLV).

• #13   20. jul 2009 Okay....det er da værd at ofre..... Er det de tre sygdomme, man almindeligvis tester sine avlskatte for, eller er der flere ?

• #14   20. jul 2009 Har også lige et spøgsmål, hvis man tester for de 3 ting og de er negative, kan man så ikke vaccinere katten og være sikker på man ikke får en syg kat

• #15   20. jul 2009 Hvis man vil have et tal på om katten "muligvis" har fip, er det som Mega skriver ikke nok med et titter tal.. der skal osse tages et AGP tal og dersefter hvis disse 2 tal er høje, titter over tja.. 800 og AGP over 1300 ca, tages der en anden prøve hvor man lægge sammen og lave en udregning og kikker på det tal.. og stadig kan man ikke være sikker på at det er FIp, det kan lige så vel være noget med kattens lever..

alt dette står på dansk inden på min side

• #16   20. jul 2009 Maria.. her hjemme kan man ikke vaccinere for coronna virus

Kommentér på:
Ny kat på sigt??

Annonce