Sjov adfærd ved kæleri.. {{forumTopicSubject}}
Min mco på ligegodt 5 mdr har fået en lidt irreterende adfærd når vi hyggekæler. Han har jo den vane at når vi går i seng, skal han op og ligge hos os og så skal der bare kæles igennem i en ½ times tid, med højlydt spinden, hovedgnubberi osv. Og det er da noget vi alle nyder meget.
Nu er han så blevet så "mor"-glad at han helst vil ligge hos mig og ofte også lige vækker mig i løbet af natten, for vi skal da kæle og nusse - men, han er begyndt at bide! ikke agressivt eller som andre katte, hvor det er som om at kæleriet bliver for meget og de "angriber" (i ved nok, hvad jeg mener). når jeg nusser ham i hovedet eller bag ørene, tager han min finger i munden og leger at den er et gnaveben - av!
Det er så hvad det er, når det sker tager jeg min hånd til mig siger nej, og gider ikke kæle ham mere. Men nogengange mens jeg sover vågner jeg ved en meget spindende mis, der er igang med at bide i mine fingre, arme, ja næsten, hvad han kan komme til.. ikke videre behageligt.
Nogen forslag til hvordan jeg kan vænne ham af med at "spise" mig? Er det fordi at han skal til og skifte tænder og det klør i munden på ham eller hvad?
Ser frem til at høre jeres mening om det. Den anden mis ligger bare og sover, så ham mærker vi ikke meget til..
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Han stiller sig ved siden af mig og skubber så til den nærmeste bare plet hud, indtil jeg klør ham. jeg er så bare begyndt at vende ryggen til ham og trække dynen til så han ikke kan komme til og så bliver han godt nok siddende og ser fornærmet på mig, men det kan jeg godt sove fra.
om han holder op ved jeg ikke, det er begyndt efter at jeg har aflivet hans søster så jeg antager at det er tryghed han søger. Hvad der er underliggende hos din kat ved jeg ikke, måske har han bare opdaget et det VIRKER, du vågner jo og har måske kløet ham for at få ham til at holde op med at bide og så har han opdaget at det virker.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 25
Og det med at katte har skøre ideer - ja det er kan alle vist være enige om
Sjov adfærd ved kæleri..