{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.872 visninger | Oprettet:

Min kat er hoppet fra 1. sal?! {{forumTopicSubject}}

Hjælp... min kat er lige hoppet end fra 1. sal, vi fandt den udenfor, med en hudafskrabning på næsen, så det ligner den har læbestift på smiley
Ville i mene jeg skal tage til dyrlægen med den, og få tjekket om den har hjernerystelse, i så fald, kan man så gøre noget ved det, for ellers er det jo spild af penge?? Den virker ikke som om der er noget galt med den, ud over at den er i løbetid, hehe.

Hilsen Kara

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er hoppet fra 1. sal?!
  • #1   3. aug 2009 Jeg kan fortælle, hvad jeg ville gøre: Få katten tjekket hos dyrlægen, og samtidig bestille tid til neutralisation, og så gå hjem og sætte et net op for altan/vinduer, så det ikke gentager sig.
    Katten ønskes god bedring.

• #2   3. aug 2009 Hvis den kan gå og løbe normalt, så vil jeg vente og se tiden an.
    Men jeg ved heller ikke om en kat i løbetid reagere på smerte.
    Held og lykke med hende.

• #3   3. aug 2009 Hvis man er i tvivl om ens kat skal til dyrlæge, så ring og snak med dyrlægen smiley

Det koster jo ikke noget bare at ringe, og hvis de så vil have dig afsted, er det bedre at tage afsted en gang for meget end en gang for lidt

• #4   3. aug 2009 Er det spild af penge, at få forsikring om at ens kat er i god behold, efter sådan en tur? Jeg ville uden tvivl tage den til dyrlæge i morgen, så de kan tjekke den.

Og om den har hjernerystelse - tja, jeg ville nok være mere bekymret for om den har brækket kæben, hvilket de nemt kan når de falder langt ned. Og det er noget l*rt hvis den har og det gror forkert sammen. Så få den tjekket..

God bedring til missen.

• #5   3. aug 2009 "Nedfaldskatte" knalder ofte ansigtet i jorden, så jeg ville få undersøgt dens kæbe og tænder grundigt.
    Læg også mærke til, om den har ens størrelse på pupillerne.

Tilslutter mig i øvrigt Tinka D's indlæg.

• #6   4. aug 2009 SPØRGER KUN SPILD AF PENGE !!!! Måske du skulle sætte net for !!

• #7   4. aug 2009 <b>Jeg ville også tage til dyrlæge. katten har en hudafskrabning på næsen hvilket jo kunne tyde på at den har slået hovedet ned i jorden.
    og du kan af gode grunde ikke se ind i katten. og for øvrigt så er katte gode til at skjule smerte.
    så hvis jeg var dig ville jeg tage et smut til dyrlæge. min gamle kat fik en hjernrystelse, og der tog jeg self. til dyrlæge med det samme. og hun fik en sprøjte i nakken. så noget gør dyrlægen ved det hvis hun har hjernrystelse.

også ville jeg for øvrigt få et net op på altanen hvis jeg var dig, og stereliseret katten når den er ude af sin løbetid.

• #8   4. aug 2009 Tusind tak for Jeres svar alle sammen smiley
    Vi ringede til dyrlægen med det samme, og fik at vide hvad vi selv skulle undersøge, vi er pt i så stor penge nød at vi derfor ikke har råd til at give flere tusind kr. væk desværre. Men vi skulle være opmærksomme på om den kunne tykke tørfodder, og det er der heldigvis ingen problemer med, overhovedet. Jeg er igang med at undersøge om jeg kan skaffe penge på nogen måde, for vil selvfølgelig gerne have den tjekket samt neutraliseret, elsker vores mis, og ønsker kun det bedste!

Men jeg tror den er en af de heldige, som ikke har taget andet skade end en lille hudafskrabning, og et kæmpe chok!

Mht. afspærring af vinduer og altaner har vi fundet en rigtig god løsning. Så tusind tak for de mange svar, de har været benyttet de fleste

• #9   4. aug 2009 <b>i kan være heldige at der ikke er sket noget. men i kan også være uheldige at det er en hjernrystelse (som i jo ikke kan se) og der vil dyrlægen give den en sprøjte. og jeg vil mene at risikoen for at den har slået hovedet er rimelig høj når den har en hudafskrabning på næsen.

• #10   5. aug 2009 Jeg giver dig fuldstændigt ret i der kan være en hjernerystelse... Men lægen sagde man skulle lægge mærke til o den gik anderledes, eller lignende. Og det bliver vi nødt til lige nu, ellers så har vi, eller katten, næsten ikke noget at leve for resten af måneden smiley
    Men som sagt, jeg søger i hærdigt efter en måde at få det dækket på... jeg er jo sonm sag bekymret, meget!

• #11   5. aug 2009 Ps, hvor meget betalte du for det, sådan cirkus... hvis du kan huske det?

• #12   5. aug 2009 <b>Jeg skulle afsted en lørdag aften til vagt dyrlæge. og da jeg ringede for at informere dem om at jeg kom sagde de at jeg skulle kunne ligge 1200kr inden de kiggede på katten. men da jeg sagde at jeg kun havde 600kr på mig, og at jeg altså ikke lige sys jeg havde tid til at svinge forbi en bank, sagde hun okay. så jeg lagde 600kr og fik en giro kort med hjem på 500kr ca.

men en alm hverdag, tror jeg bare du skal betale for konsultation, også hvis den skal have en sprøjte. hvis det ikke allerede er for sent. jeg sys måske det er lidt synd hvis den har gået med det i 2 dage nu. mange dyrlæger er altså villige til at lade en afbetale. det er jo ikke kattens skyld at man ikke har penge. sådan noget skal der altså bare være penge til

Kommentér på:
Min kat er hoppet fra 1. sal?!

Annonce