1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Vådfoder? Vådfoder?

Jeg gir Kenzo lidt vådfoder hver dag, men skal vådfoder egentlig være specielt kvalitet ligesom tørfoder, eller må det godt være det billige fra Netto? Af tørfoder får han Rocal Canin Kitten .. Indtil videre har han fået det vådfoder fra Netto som kun koster 3kr for 100gr og det er han helt vild med .

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder?
  • #1   11. sep 2009 3 kr. for 100g er faktisk dyrt, set i forhold til, at du kan få et lødigt produkt til samme pris eller endda billigere.

Men når hans tørfoder er optimalt, sker der ikke så meget ved, at han får lidt junkfood af og til.
    Har du prøvet at give ham f.eks. noget kogt fisk eller kylling. Det vil han trods alt have bedre af.

• #2   11. sep 2009 Er det det ? , hvor meget skal han egentlig have om dagen? Jeg giver ham en pakke på de 100gr én gang om dagen nu.

Han får os rigtig tit kylling , og andet kød smiley

• #3   12. sep 2009 Hej Sanja. Jo du kan roligt give ham 1/4-1/2 ds. kattemad, morgen og aften, sålænge du giver ham det gode lødige tørfoder, som han kan ha' stående konstant. Men er han blevet et år, så skal han ikke ha' killingetørfoder længere, men skifte til voksenfoder, ellers blir' han hurtigt for tyk, da det er utroligt næringsrigt, det killingefoder. Det allermeste dåsefoder, du kan købe idag, indeholder som regel altsammen de næringsstoffer det skal, for at være et fuldfoder, så du kan rolig købe det billige, særlig når han er glad for det. Ofte bliver katte jo så kræsne, at de kun vil ha' noget bestemt. Men det er jo tit ejerens egen skyld. Prøv også at købe et svinehjerte og skær det i smalle strimler, så skal du se en kat gå amok i det, de elsker det og det er ekstremt godt for tænderne, da der virkelig skal tygges på det. Hakket torskerogn er som regel også et hit. Prøv dig frem, katte er lige så glade for variation, som os andre. Held og lykke med ham. Stor høj herfra Odin og Freja.

• #4   12. sep 2009 Tun, kylling eller torskerogn er meget sundere for dem hvis du vil variere i kost. Dåsemad er 90% vand, og der er næsten ingen næring i. Men som et tilskud ved siden af tørfoderet ser jeg ikke noget problem i det

• #5   12. sep 2009 Tina - Det lyder godt. Jeg skifter også til voksenfoder ligeså snart han bliver 12 mdr gammel smiley Jeg vil meget gerne give ham råt kød, men på det punkt er han meget kræsen. Der vil han kun have kylling kød .. Så det får han hver gang vi tilbereder kylling til aftensmad smiley Men er der ikke noget med at de ikke må få rå svinekød ?

Pernille - Men var der ikke noget i tun som deres mave ikk kan nedbryde ? Har hørt man kun skal give tun et par gange om måneden . Men er det sådan med alt fisk , eller ?

• #6   12. sep 2009 Hej igen Sanja.
    Altså, jeg kan ikke sige andet end de avlere (abyssiniere) jeg har aftaget katte fra, har givet mig det råd at prøve med et svinehjerte i tynde strimler,da, da det er mægtigt godt både for tænder og alt andet. Du skal nok bare sørge for at det er dansk kød. Og dette har jeg altså gjort gennem 35 år. Lige i starten er det herrekomisk at se dem prikke til det der "ulækre" kød, men efter at ha' kastet rundt med det i et stykke tid, så kan du tro at de vil elske det. Selv min gamle huskat Tom på 13 år og næsten tandløs, han er stadig vild med det.
    Ang. tun på dåse, så kan grunden til at du har hørt at de ikke må få det så ofte være, at tun er enormt proteinholdigt, hvilket kan være skadeligt for nyrene, i for store mængder. Men af og til må de da godt få lidt. Som regel elsker de det jo. Jeg havde en aby- kat som fik dårlige nyrer som 8- årig, den måtte jeg slet ikke gi' tun pga det meget høj proteinindhold. Det var nu ikke tunens skyld at den fik dårlige nyrer. Det er der desvære mange midaldrende katte der får, særlit abyer er disponeret for det. Tina

• #7   12. sep 2009 Tina - aaah oke , jamen så vil jeg da prøve smiley Han er nemlig meget kræsen ang. råt kød , men jeg vil da prøve smiley .. Hvor tit må man så give dem tun ? , For kenzo eeeeeeelsker tun ..

• #8   12. sep 2009 Hej Tina. Hvordan kan det være at katte får dårlige nyrer af for meget protein? De er jo immervæk obligat carnivore smiley

Jeg undrer mig også lidt over Pernille's udsagn om at der ikke er meget næring i vådfoder - jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om alt vådfoder, men det jeg bruger her, er der altså næring i (og nok til at kantten kan leve af det) smiley Er det et lødigt mærke kan man sagtens give det regelmæssigt eller udelukkende vådt, til sin kat.

Udover det, ville jeg ikke købe foder i Netto smiley

• #9   13. sep 2009 Hello Rilou.
    Nej, jeg siger ikke at de ligefrem får dårlige nyrer af for meget protein, men har de begyndende nyre problemer, fik jeg i hvert tilfælde besked på at holde inde med tun, da det er så rigt på protein. Abyssinierkatte, som jeg har, er desværre disponeret for en nyrelidelse der kaldes RA, det fik min dejlige Louie og måtte aflives. Men de fleste gamle katte har mere eller mindre nedsat nyrefunktion, det er bare sjældent noget man opdager. Jo dåsemad består rigtigt nok af meget væske, derfor godt ,da katte ikke altid er så flinke til at drkke. Bør ha' vandskåle stående mere end et sted. Men som udgangspunkt, bør der altid stå en skål god tørfoder, som jo er mægtigt godt for tænderne og indeholder alt hvad katten har brug for, men hvilken kat synes ikke det er lækkert også at få tilbudt lidt god dåsemad (Nettos kan sagtens bruges). Jo dåsemad er sandeligt også et fuldfoder, det er bare ikke noget som renser tænderne og kan i længden fede lidt for meget.. Vh. Tina.

• #10   13. sep 2009 Lige kort til Sanja.
    Jeg ville ikke være bange for at kræse lidt for mine katte, med lidt tun, en gang om ugen, feks. om Fredagen, hvor vi andre også hygger os med lidt godt.
    Jeg plejede også at give dem rejer en gang om ugen, men det fik jeg også besked på at drosle ned på, da min kat fik dårlige nyrer.
    Noget der er virkeligt godt, er de frosne sejfiletter, du kan få i supermarkeder (ell. torsk, men sej er billigere). Kog det og bland evt lidt kogt ris i, et rent hit hos de fleste katte, ja de vil nok helst ha' det uden risene hæ. Vh. Tina

• #11   13. sep 2009 Tina - hehe det lyder godt . Nu ska Kenzo rigtig forkæles med fisk smiley

• #12   13. sep 2009 Husk også at giv dem det vand, fisken er kogt i. Det indeholder både smag og en del næringsstoffer fra fisken, og kattene elsker det.

• #13   13. sep 2009 Tun og torskerogn er ikke særlig sundt. Aldi har et udemærket våd foder uden korn og sukker der hedder Lux - tror også det fås i små foliebakker.

Nyrene - ja, den store synder tror jeg på er panleukopenia (katteyge) vaccinen ved overdreven vaccinering - overdreven er årrligt år efter år.

Kommentér på:
Vådfoder?

Annonce