HJÆLP MIN KAT ER I LØB KONSTANT!!! HJÆLP MIN KAT ER I LØB KONSTANT!!!
Min dejlige lille pige, er desværre i løbetid HELE tiden .
Og hun er virkelig voldsom , hun LARMER .
Det startede med at der gik lidt over en måned mellem hendes løbetid , og hun var kun i larmende løb i ca. 2 dage .
siden hendes første løb, er der gået kortere og kortere tid mellem hendes løb. Nu er vi helt nede på 1 uge ? . dvs. hun er i løb i ca. 4 dage hvor hun virkelig og jeg mener virkelig skråler igennem , så meget at jeg ikke kan sove ordentlig om natten. Så går der kun en uge, så kommer hun *@$&*? i løb IGEN!!!. Jeg er uden tvivl super glad for min elskling. Men hold nu kæft hun driver mig til vanvid!!! .
Kan i hjælpe ? .
Please please please !!!
Er der ikke noget man kan gøre for at få hende til at holde op?
Eller i det mindste bare dæmpe det lidt ?
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 193
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Derudover ender det med, at hun får en underlivsbetændelse, hvis hun fortsat får lov til at gå i den ene løbetid efter den anden. Hun bliver en gladere og mere harmonisk kat, hvis du lader hende sterilisere og du kan få lov til at sove om natten igen. :o)
Jeg ville på ingen måde gide have fertile katte, hvis jeg ikke opdrættede. Det er jo den rene luksus med kastrater, som er nemme og søde, ingen hunkatte med sindssyge løbetider eller hankatte, som råber efter piger.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Så se at få gjort noget ved det, for kattens skyld.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Så er du a med dit larmende problem, og du har samtidig gjort din kat en BJØRNE-tjeneste.
feb 2007
Mener du ikke nærmere at hun gør katten en bjørnetjeneste, ved ikke at neutralisere den..?
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Nej, jeg mener ski ikke at det er kattens bjørnetjeneste at være fertil, hvis den ikke skal bruges til avl.....
Hvis hun ikke skal bruge katten til avl - så gør hun da katten en bjørnetjeneste ved at få den neutraliseret !
Dermed bliver den ikke frustreret over gentagne løbetider.
Hos os er en bjørnetjeneste = en go gerning.
Jeg skrev at hvis hun neutraliserede katten, så var hun selv af med larmen, og hendes kat er ikke frustreret længere.
Forstår du hvad jeg mener nu ?
feb 2007
*Griner* En bjørnetjeneste er altså ikke en god gerning - se indlægget ovenover dit
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Efter La Fontaines fabel om bjørnen der kastede en sten for at jage en flue bort fra sin herres hoved, men knuste hans pande.
Når begrebet pendulord diskuteres, hævdes det til tider at bjørnetjeneste er et sådant, men det er uklart om ordet er ved at skifte betydning (til en meget stor tjeneste) eller om der blot er tale om at udtrykket generelt er ukendt.
Men iflg. Dansk sprognævn opfattes en bjørnetjeneste, der traditionelt betyder 'en velment hjælp der imidlertid gør mere skade end gavn', nu også som 'en stor hjælp eller tjeneste'.
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er smadder-synd for katten, som hun har det nu, og nogle dyrlæger (herunder min egen) mener, at det faktisk er dyrplageri at lade en kat gå sådan.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 53
aug 2008
Skriver kun herinde for at få gode råd , ikke kritik for hvad jeg ikke har gjort osv. men hvad jeg bør gøre .
Så vær venlig at holde det for jer selv hvis i kun har i hovedet at jeg har ladet hende være fertil med vilje . . . For selvfølgelig ønsker jeg da kun at min kat går og har det dårligt og kan risikere at blive syg . hva tror i selv?
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg vil kraftit råde dig til at kontakte din dyrlæge og snakke med personen om det.
få som de andre skriver så er det rigtig syndt for din kat at den skal gå og blive fustreret helle tiden,plus det kan give poblemer sener hen hvis du ikke få det gjordt snart
feks. katte kan blive bims i bolden, få urinvejslidelser,livmorbetennelse
og hun kan af fostrision begynne at strente og det er ikke sådan lige at komme af med når først den er startet.
jeg har lige få nylig haft en venninde der ikke ville høre på mine råd om at få henes hunkat strilliseret, det endte med at henes kan fik livmorbetendelse, hun belv så syg at det var lige før hun godnat få altid
hun røj til dyr læge og fik fjernet det hele fin en masse penselin og en eller to overnatninger ved dr dyr.
grunden til at jeg fortælle dig dette er at der er ingen grundt til at vænte når det kan blvie endnu dyre få dig hvis det går galt
ring til dr dyr og få en snak om afdragsordning
Undskyld det lange indlæg
jul 2008
det håber jeg ikke at det gør få det er kun skrevet af god mening :o)
og selvfølgelig er der ingen der mishandler sin kat med vilje,
jeg syndtes det er rigtig flot at du skriver få at få mere vide :o)
aug 2008
aug 2008
Det var lige præcist den slags råd jeg ledte efter .
Ringer til min dyrlæge imorgen .
feb 2007
Så der har da været rig mulighed for at spare op. Jeg synes det er en utrolig dårlig undskyldning at man ikke har råd. Hvis man ikke har råd til at få sin kat neutraliseret, har man heller ikke råd til at tage den til dyrlæge hvis den bliver syg - Og så har man måske slet ikke pengene til at holde kat, når det kommer til stykket. Det er jo ikke fordi en neutralisering koster mange penge. Det er da til at overkomme.
Men det er bare min holdning. Tror da også du har fået de gode råd der er at give - og det er at få katten fikset snarest muligt. Så ingen grund til at blive fornærmet. Tænker kun på hvad der er bedst for ketten..
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
Så smut smut hurtigt til dyrlægen med din mis
aug 2008
Gider ærlig talt ikke og skal forklare mig overfor dig .
Det kommer slet ikke dig ved .
Du kunne have givet mig et godt råd istedet for alt det andet bavl.
Men du må da virkelig undskylde at det ikke er alle og en hver der ved at ens kat kan blive syg af at være i løbetid ?.
Men kan også være lige meget . Det er slet ikke det dét handler om.
Christina .
Tak for god råd.
Har altid tænkt at det ikke ville betyde noget at hun ikke var steril, da jeg ingen hankat har og at hun er indekat . Men kan da godt se at jeg hellere må få det gjort.
Ang. kattekonto , lyder som en glimrene idè , lige pt. har jeg kun min famillie som har sagt de nok skal lægge ud for dyrlæge regninger hvis hun bliver syg. Og de har også betalt vac osv. indtil vider . Hvor jeg så arbejder det af bagefter ved at gøre rent hos mine forældre og nogle gange komme hjem og lave mad ved dem.
Det er hårdt kun at få 5 tusind om måneden
jul 2008
jeg ved fra de dyrlæger jeg har brugt igennem årene
har været villig til at lave en afdrags ordning, altså dele regningen over i en eller flere bider.
jeg krydser finge få et du har hel ved din dyrlæge i morgen når du ringe og høre om det :o)
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Hvorfor ikke bare stille og rolig forklare tingene, istedet for at hoppe i hovedet på spørgeren, om hvor ond hun egentlig er mod sin kat, når hun 'virkelig slet ikke har fået neutralisseret sin kat for laang tid siden'.... Tag det lige roligt, det er ikke alle der kan være ligeså kloge, som nogle mener de selv er. Giv lige andre en chance, og læs så at Bella Mis, jo gerne vil gøre noget ved det.
Bella Mis - Nu har du nok fået det bedste svar på dit spørgsmål, og ved hvad du skal gøre, jeg håber at det løser dine problemer, og du får en mindre frustreret kat
Mille - Nu ved jeg ikke hvad din indkomst er, det er også ligemeget, men det er individuelt hvad folk synes er dyrt/billigt... Og et eller andet sted kommenterer vi alle i kattens bedste interesse, men der er jo flere måder at fortælle udtrykke sig på!
feb 2007
Jeg ved ikke lige, hvor du synes du skal irettesætte mig. Jeg har ikke været uforskammet eller brugt grimt sprog. Jeg har, som så mange andre fortalt, at det faktisk er meget synd og opslidende for katten at være i løbetid konstant. At nogle folk bliver fornærmet over at få det at vide, det kan jeg da ikke tage mig af. Trådstarter bad om råd og det har hun også fået. Og jeg er da kun glad for at høre at hun nu vil få katten neutraliseret. Så kan da ikke lige se, hvorfor du skal blande dig i, hvad jeg har skrevet.
aug 2008
Ellers må jeg have fat i MOOAAR igen . hehe'
Hun vil nok gerne hjælpe sit barnebarn .
Bettina
Tak for opbakningen .
Ja, det er da lige før man ikke tør spørge om noget ogen herinde.
Men sådan er katteverden nu engang desværre.
Men ja , det er rigtigt . Det er jo ikke alle der er lige så erfarne .
dec 2006
Ingen har skrevet at Bella Mis er ond ved sin kat.
Ingen grund til at blive fornærmet over, at man får relevante svar på det man selv spørger om.
Ingen grund til at blive fornærmet over, at nogen udtrykker deres medlidenhed med katten eller undren over, at trådstarter ikke har tænkt på neutralistation noget før.
Men godt, at nogen har formået at skrive på den helt rigtige måde, hvad der skal gøres, for nu bliver det så gjort
aug 2008
Det er fuldstændig ligegyldigt nu.
Der blev skrevet "Hva havde du regnet med" , "Stakkels kat" og "alt andet er synd for den" .
Det var lidt hårdt at få afvide at det virkelig var så slemt at jeg ikke havde fået gjort det noget før, og derfor ser jeg det med det sammen at i har sat jer sort på mig. For det er jo ikke min meningen at sætte min lille pige til at være den "stakkels kat" . For det ønsker jeg jo ikke.
Selvfølgelig må man undre sig .
Men hvorfor så ikke bare spørge hvorfor jeg ikke havde tænkt på det ?
istedet for hva jeg havde regnet med . ? .
et relevant svar ville være et direkte råd uden evt. stødende kommentarer.
dec 2006
Ja, du har da ret i, at det er ligegydigt nu, for nu vil katten jo snart blive neutraliseret, og når hun er kommet over det, er hun ikke stakkels mere
maj 2007
Min dyrlæge har indført en slags kontosystem, hvor man fast hver måned kan indsætte f.eks. 300 kr. (så bliver man ikke fristet til at "låne" af opsparingen). Står man så og har brug for penge til en større operation, er der noget på kontoen + man uden problemer får restbeløbet på kredit.
(Smart for begge parter, for dyrlægen holder jo også på sin kunde.)
Det forudsætter selvfølgelig, at man har en dygtig dyrlæge, man har 100 tillid til, og at han virkelig kan sit kram.
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 33 Svar: 95
Mille var i løb 1 gang om ugen, og hende fik jeg på p-piller.. Det fungere perfekt for os
Men som er det bedste råd - snak med in dyrelæge!
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
En kat kan sagtens klare sig på p-piller i et stykke tid, dog max 1 år, da der er stor risiko for kræft osv.
maj 2007
Det kan jeg love dig for hun gør! Selvfølgelig ikke med smerter, men noget nær det samme, som hvis du var afsindig tørstig og ikke kunne få noget at drikke.
jan 2006
Og jo, trådstarter bad om råd, det har hun fået. Men jeg pointerede blot at der er måder at give råd på.. Ikke hvad rådet i sidste ende er, men hvordan man udtrykker og kommenterer det... Men nu har vi hørt vores meninger om denne debat
aug 2008
Ej for det var da overhovedet ikke særlig flabet det du skrev der ?.
Vær venlig at holde dine barnlige kommentarer for dig selv.
Hvis du ikke har noget mere fornuftigt at komme ud med.
dec 2006
jan 2006
Og det hele er blot ord, hvor vi ikke kan udtrykke os med ordlyden og kropsproget..... "Ordet leverer kun 7 %, når man opfatter et budskab – stemmen 38 % og kropssproget 55 %." - har jeg læst mig til
aug 2008
HJÆLP MIN KAT ER I LØB KONSTANT!!!