414 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kat nr. 2 ? (jeg er gravid) Kat nr. 2 ? (jeg er gravid)

Vi har en lille missepige på omkring et halvt år.. Jeg er meget i tvivl om vi skal anskaffe os en mere, da jeg altid har gået rundt med den holdning at jeg synes det er bedst for en kat at være sammen med andre katte.. Hun mangler ingenting, vi bor på 120 kvm. (hun er dog udelukkende indendørs) og har legetøj og klatremiljø osv..
Hun er flasket op, så hun er utrolig kontaktsøgende - nærmest hele tiden og ville egentlig helst bare siddes med eller bæres rundt på hele tiden. Hun får så meget opmærksomhed som hun vil have, men det er altså en del og jeg står og skal føde til Januar, så til den tid vil jeg højst sandsynlig ikke kunne give hende så meget opmærksomhed som hun får nu.. Omvendt tænker jeg så også på om det er dumt at få en mere, når jeg nu ved vi får en lille til Januar... Hvad synes I ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat nr. 2 ? (jeg er gravid)
  • Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #1   12. okt 2009 Ja jeg villle helt sikkert få mig en mere smiley Jeg har selv to små børn på 2 år og en på 1/2 - og 4 katte smiley men det er jo en smagssag. Jeg tror det vil være godt for den, når du får hænderne fulde med baby, så kan den få katte selskab smiley

Men jeg er så dyreglad at jeg slet ikke kan få nok af hverken katte, hunde, fugle og hvad ved jeg smiley og mine unger er meget glade for dyrene - også ham på 1/2 år, kan nyder at de kattene lege smiley

Held og lykke med det hele smiley

• #2   12. okt 2009 jeg syns du skulle få dig en kat mere... netop når du selv siger i nok ikke får så meget tid til at give hende al den opmærksomhed hun er vantil.... men det er jo op til jer i sidste ende smiley

• #3   12. okt 2009 Ja, giv hende en jævnaldrende legekammerat, men når hun er så ung, gør det nok heller ikke noget med en 12-ugers killing smiley

Så kan det være at hun finder ud af at et katte-liv er meget mere spændende end at hænge på madmor hele tiden smiley
    For der er nu ikke nogen andre end en anden kat der kan vaske en så godt i øret smiley

• #4   12. okt 2009 Tak for svar :o)

Lotte - Det var det jeg tænkte, hun har aldrig gået i længere tid med katte på hendes egen alder - kun voksne katte og det interesserede hende bestemt ikke..

Skal vi vælge en killing (vil jeg dog helst) eller en på samme alder som hun? De skulle jo helst få mest mulig glæde af hinanden.. Hun leger flere timer hver aften

• #5   12. okt 2009 Mette - Netop, hun har aldrig gået med andre killinger og de andre katte hun var med da hun var lille interesserede hende ikke overhovedet... Hun vil allerhelst være i nærheden af mig hele tiden og skal helst være med i alt hvad jeg laver og så er det lige meget om jeg vasker op, går på toilet, i bad eller lignende..

• #6   12. okt 2009 jeg vil også sige at du skal tænke dig om, og HVIS du skál have en kat mere, skal det være nu, det er ikke længe hun er omstillingsklar nok til en kat mere.

HVIS du vælger kat nr 2, så få en killing på 14-17 uger, som er vaccineret og har lidt mere selvtillid end en 12 ugers killing, så den kan tåle en sur tante smiley hehe... og så brug laaang tid på at vænne dem til hinanden, det kan tage mdr. så hav masser af tålmodighed, og du skal vide at der kan komme, hvæsen, tjatten til hinanden, meget voldsomme reaktioner, men for det meste, vil de lære det med tiden, og blive ret glade for hinanden. Hun skal bare lige vænne sig til den anden, og vide ´hvad det er for én, og at den ikke gør hende noget eller tager hendes plads hos dig.
    Jeg ville aldrig vælge en kat på hendes egen alder, for den er voksen og "farlig", da den ligepludselig kommer ind på hendes territorium, hvor en lille killing ikke er så farlig i hendes øjne.

• #7   12. okt 2009 vi har 3 katte...de er IKKE Perlevenner...nogle af dem...HVER PASSER SIT...kommer en af dem For tæt på den anden..kommer der et lille advarselshvæs....så de har hver deres kamp om at komme først op i sofaen når jeg sidder der..Smill

Kommentér på:
Kat nr. 2 ? (jeg er gravid)

Annonce