4.497 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

hjælp - drukne killinger/katte?;s hjælp - drukne killinger/katte?;s

Her forleden dag, sagde en fra min klasse, at de havde druknet deres killinger, fordi de ikke gad at have dem mere. jeg syntes faktisk det er utrolig trist at De tænker sådan. Syntes i jeg skal gøre noget ved det de gør? for jeg er virkelig bekymret for de stakkels killinger, og deres andre katte. jeg syntes det er så utrolig synd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp - drukne killinger/katte?;s
  • #1   13. okt 2009 Det er ulovligt at drukne killinger! Sikke da en væmmelig klassekammerat.
    Du går i skole, kan jeg forstå. Hvor gammel er du?

• #2   13. okt 2009 du skal få dine forældre til at melde det til dyrenes beskyttelse - det er nemlig ulovligt....

• #3   13. okt 2009 er 12 år, men bliver 13 den 18/10 09. jeg har bare lyst at pløkke hovedet af sådanne mennesker..:s

• #4   13. okt 2009 Sig det til dine forældre, og få det meldt til dyrenes beskyttelse MED DET SAMME ..
    Det er godt du vil gøre noget ved det..
    Det tager en kat 7 minutter at dø ved druknedød ... 7 minutters lidelse .. det forfærdeligt ,,,

• #5   13. okt 2009 Og det tager længere tid for killinger smiley

Da jeg var et stort barn oplevede jeg, at et par killinger blev druknet.
    De stod i en spand vand hele natten og blev om morgenen smidt på møddingen.
    Ved middagstid begyndte de at pive og kravle omkring.

Det er noget forbasket svineri, de mennesker har gjort, og jeg håber inderligt, at de bliver meldt.

• #6   13. okt 2009 Åh, det er bare SÅ synd! Og dybt uansvarligt, iøvrigt. Hvis man ikke vil tage sig at killinger må man ofre de penge det koster at få steriliseret hunkatten.

Synes det er hårdt for dig at stå i den situation når du er så ung! Det er rigtig godt at du har taget det op herinde så du kan få nogle meninger, og jeg synes også du skal snakke med dine forældre eller en anden voksen du stoler på om det.

Super flot at du håndterer situationen så modent!!

• #7   13. okt 2009 Fra Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr, Kap. 4:

"§13. Slagtning eller aflivning af enhovede dyr og kvæg må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning.

Stk. 2. Aflivning af hunde og katte må kun foretages af de i stk. 1 nævnte personer.

Stk. 3. Stk. 2 gælder ikke aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødslen og ikke senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted. "

Her finder du hele bekendtgørelsen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57860

Fra Dyreværnsloven, kap. 2:
    "§13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted."

Dyreværnsloven kan du finde her: (link fjernet)
    (det er en pdf-fil - hvis du ikke kan åbne den, kan du sikkert finde loven et andet sted på nettet smiley )

De har, som andre siger, overtrådt loven ved at drukne killingerne og kan meldes til politiet.

Print evt. lovteksterne ud og vis dem til din klassekammerat eller få dine forældre til at vise dem til hans/hendes forældre.

• #8   14. okt 2009 Sandra, når du er så ung, så kan du ikke selv melde dem. Og hvis de andre i klassen er ligeglade med dyr, ville det sikkert også bare blive surt for dig at være i den klasse.

Hvis du har en sød lærer så synes jeg, du skal snakke med ham/hende om det. Måske kan du foreslå, at I lærer noget om dyrevelfærd (OG om dyreværnsloven).

Eller snak med dine forældre om det. Måske kan dine forældre også snakke med din lærer.... Du skal i hvert fald ikke selv gå med den bekymring om de væmmelige menneskers katte.

Fortæl os hvordan det kommer til at gå, når du har snakket med nogen om det.

• #9   14. okt 2009 Jeg har fortrudt, at jeg læste Megas indlæg smiley Det er gruopvækkende og til at tude over smiley

• #10   14. okt 2009 Hvordan kan man være så led ovre for små dyr? Jeg synes du skal snakke med dine forældre og din lære for det skal gøres noget. Hvis det er forsent for de små pus skal de stadig have fjernet den anden kat så den kan få et bedre hjem.
    Mange tanker fra Jette

• #11   14. okt 2009 tusind tak for jeg svar, det er dejligt der er nogen der har lyst til at hjælpe, og især når vandet begynder at blive koldt, bliver det jo også være for de stakkels killinger, at blive smidt i.. jeg vil sige det til mine forældre, og så må vi finde ud af hvad der skal ske, men jeg LOVER jeg, de slipper ikke..

• #12   14. okt 2009 God ide sandra .. det er flot du håndterer det som du gør smiley

• #13   14. okt 2009 tak, jeres hjælp betyder meget, min dyrelæge har sagt det tager 20 min. for en killíng at dø.

• #14   14. okt 2009 FLOT Sandra...du gør noget ved dèt...

• #15   14. okt 2009 jeg går meget ind for at rede de stakkels killinger, og også nødstedte vildkatte.

• #16   14. okt 2009 Ser frem til hvis der kommer en opdatering, når du har snakket med dine forældre.. smiley

• #17   14. okt 2009 heej sandre(: syntes det fedt du gør noget ved det selv om du er "ung" nu jeg kun selv 15(: men der så mange der så onde ved dyr forstår ikk de har dyr, en for ca 3 uger siden lørdag gik jeg en tur ved mig selv nede i en mark, så kom der en lille lille killing helt alene uden misse mor eller noger, selvf tog jeg hende med hjem til mig selv hun havede en kæmpe sår på rykken pels pg hud var bidt op man tænker meget over hva der var sket nu der skorpe på og er ved og falde af så den har det godt her, og om søndagen kom der 2 sorte katte killinger på 7 måneder ca, vi tror der nogle der har smidt dem af eller son noget nu boer de her men de 2 sorte ville vi godt af med for vi har så mange katte heh, nogle folk er dumme

• #18   14. okt 2009 frk. nat: har snakket med dem:) de vil lige finde ud af om vi på en måde kan tage billeder, video af dem, imens de gør det,og så aflevere det til dyrenes beskyttelse, og vil de ikke gøre det, går vi til politier med det.

anne-katrine cille S: okay;s stakkels små. du må endelig sige til vis du behøver hjælp med de små:)

ALLE: der vil komme flere opdateringer, når der lige sker noget.

• #19   14. okt 2009 God ide, det er virkelig utrolig flot du tager initiativ og gør noget ved det.. Det er f****** flot, især når man tænker på du ikke er ældre smiley

• #20   14. okt 2009 tusind tak for jeres søde og støttene komentare:)

• #21   28. nov 2009 De har fået en bøde på 300 kr. pr. kat. og må ikke have dyr i 3 år. tak for jeg støtte det er jeg super glad for!;D

• #22   28. nov 2009 Godt nok er det en alt for mild straf i følge min mening, men hvor er det GODT at der bliver gjort noget ved det smiley

SUPER godt Sandra smiley

• #23   28. nov 2009 Sandra, Hvem meldte det så, og ved du, hvad der skete med de andre katte på stedet?

Godt gået min pige smiley

Kommentér på:
hjælp - drukne killinger/katte?;s

Annonce