{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Lopper på trods af loppekur {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hunkat på 1 år, der er næsten alm str - hun vokser endnu. Hende og vores andre katte fik lopper pga en vildkat, så de har alle fået en frontline pipette. Den har virket på alle på nær på hende. og nu har hun også fået lidt udslæt ligende.. nogle, der har nogle gode råd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper på trods af loppekur
  • #1   21. okt 2009 Katten med udslet har nok loppeallergi.
    Prøv Advantage i stedet (og evt. Capstar - snak med dyrlægen). Alle kattene skal have Advantage, for lopperne/pupper/æg sidder i omgivelserne. Støvsug grundigt og vask alle tekstiler (dyner, puder osv)

    Der er MANGE der har oplevet, at Frontline ikke længere virker, jeg synes det snart er på tide at det udgår.


  • #2   21. okt 2009 Ok der kan man bare se, har prøvet det nogle gange, men har virket fint hver gang - osse på hende. Har været i gang med den store vask osv smiley

  • #3   22. okt 2009 Husk nu bare, at der skal være min. 4 uger mellem loppebehandlingerne, også når du skifter mærke.

    Husk også at kassere støvsugerposen efter brug eller spray den indvendigt med loppemiddel, da den ellers virker som rugekasse for de æg og larver, der suges op.
    Hvis man stadig kan få loppehalsbånd, kan du også klippe en bid af og lægge ind i posen.


  • #4   22. okt 2009 Der er rigtig mange lopper der er blevet imune overfor frontline, så prøv et andet mærke

  • #5   22. okt 2009 Tak for de forskellige råd, jeg ringer til dyrlægen i dag og fortæller situationen, og nævner de mærker I har anbefalet.
    Turde netop ikke bare give hende en kur da, da der står noget med de 3 mdr.


  • #6   22. okt 2009 Har været rigtig plaget af lopper selvom jeg brugte Frontline Combo.
    I samråd med min dyrlæge er jeg gået over til StrongHold og har nu været loppefri i de sidste 10 mdr.
    StrongHold er på recept, da det også virker mod orm.


  • #7   22. okt 2009 Jeg har brugt Advantage de sidste gange.. syns det er rigtig godt.. syns ikke frontline er så godt.. har ikke rigtig virkning.. hvis det er loppeallergi kan du snakke med dyrlægen og få noget mod det smiley

Kommentér på:
Lopper på trods af loppekur

Annonce