819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Bo K
Bo K
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 154

Min kat er helt gal på den Min kat er helt gal på den

jeg har haft en kat i 2 år.. og den er sød osv overfor mig.. men overfor stort set alle andre ... er den ond og de må slet ikke komme i nærheden af den..

i denne uge har jeg så været nødtil at få den passet et sted og den har været totalt umulig.. pisser på gulvet skider og brækker sig. og angriber hende som passer den ( lige meget hvem kommer i nærheden af den )

mig er den slet ikke sådan overfor ?? hvad kan der være gået galt i hovedet på den.. den har været sådan det sidste års tid.. og der har ikke været nogle ændringer i dens liv

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er helt gal på den
  • #1   8. dec 2009 jeg kan ik forstå hvad den skulle være angst overfor.. den angriber også mine venner som kommer her ofte i min lejlighed .. hvor den burde føle sig tryg ihvertfald

• #2   8. dec 2009 tjoh men .. forstår bare ikke hvad der har gjort udslaget... eller .. det startede sådan set med engang at den ikke måtte ligge på mit bord fordi min kammerat havde sin computer med hjem til mig en weekend og siden har den været sur på de fleste gæster selv gæster som den kender

• #4   8. dec 2009 sådan en må jeg vel prøve.

men bare lidt mærkeligt hvorfor den er sådan.. især fordi det er en indekat .så den burde have et ekstra behov for opmærksomhed og den ligger da også meget hos mig ved computeren.

men hvis nu ikke feliway virker.. kan der så være andre ting ? skal jeg gå så vidt at aflive den ? fordi det er jo ik rart at den skal føle sig truet hver eneste gang jeg får besøg

• #5   8. dec 2009 felis det har den ikke nej. det kunne være jeg skulle få det gjort

• #6   8. dec 2009 den er lidt over 2 år gammel en hun kat ikke neutraliseret

• #7   8. dec 2009 syntes du skal undersøge den ved dyrelægen og snakke med ham enden du bare overvejer at avlive den

• #8   8. dec 2009 klart klar en aflivning er altid sidste udvej .. det er nu også kun hvis den begynder at være mærkelig overfor mig

• #9   8. dec 2009 IKKE neutraliseret - Det kan måske (sikkert) være forklaringen, både hvis hun får p-piller eller har gentagne løbetider uden parring.

Hvad er tilfældet med hende? (så kan jeg senere give dig et mere uddybende svar).

• #10   8. dec 2009 hun får ingen piller af nogen art hun kommer i løbetid ca hver anden måned vist ..

regner med at tage hende til dyrelæge snart

• #11   8. dec 2009 Jeg syns først og fremmest du skal prøve med en neutraliserring, det kan være meget stressende for en kat at være i løb for ofte.

Ellers ved jeg ikk hvad det kunne være.

• #12   8. dec 2009 "... hun kommer i løbetid ca hver anden måned vist .. "
    Du skriver også i din profil, at hun nogen gange er "lidt for kælen", og det kan meget vel være de gange, hun er i løbetid.

Nogle hunkatte larmer og tér sig så markant, at man slet ikke er i tvivl, om den er i løbetid eller ej. Andre er den mere stille type, men for begge typer gælder det, at kommer de i løbetid igen og igen uden parring, bliver der kortere og kortere intervaller mellem løbetiderne, og til sidst kan katten være i en kronisk tilstand af løbetid.

Det er både risikabelt rent fysisk for katten, men også - og især mentalt.
    Hun har kun "bindinger" til dig, ligesom hun ubevidst overfører sin "længsel" efter parring til dig.

Andre tager hun afstand fra, hvilket du jo gang på gang også må konstatere, og er hun alene-kat og bor i lejlighed, er denne adfærd mere markant.

Når hun så tilmed bliver anbragt i pleje uden for hjemmet, "går hendes verden" i stykker. Hun har simpelthen været SÅ bange og frustreret, og hun har protesteret/reageret, som katte ofte gør i en sådan situation.

For kattens skyld, og også for din, ville jeg ret hurtigt få hende neutraliseret. Hvis ikke du vil det, er en aflivning det mest humane.

Held og lykke!

PS: Husk øremærkning og registrering ved samme lejlighed.
    Det er faktisk meget vigtigt, især for indekatte. Smutter de ud, kender de ikke området og kan ikke finde hjem igen, og at få hende tilbage uden mærkning er meget svært.

• #13   8. dec 2009 Min moster havde en gang en kat, som hun holdt som indendørskat - og den var lige præcis aådan. Den var sød ved min moster, men alle andre rev han, hvis de kom for tæt på - det blev så galt at han sprang på gæsterne uden grund - så han måtte aflives.

Men grunden til at han blev sådan var at han ikke trivedes i lejlighed som værende indekat, han manglede aktivering og ude tid. Måske det kan være problemet for din kat også? Har den været udekat som killing? Eller på andre tidspunkter?

• #14   8. dec 2009
    Jeanette E < ja den var udekat som helt lille,

må prøve at være lidt mere aktiv og lege endnu mere med den så : )

• #15   8. dec 2009 Det kan godt være det ikke er løsningen - men kan være smiley Men få den alligevel tjekket - for en sikkerheds skyld smiley Held og lykke med hende, håber at det går over smiley

• #16   8. dec 2009 Neutralisering ;o)

Kommentér på:
Min kat er helt gal på den

Annonce