{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

Spg. til jer med maine coon bamser. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min man vil rigtig gerne have en kat mere og vi er helt vilde med Maine Coon rasen. denn gang vil vi gerne have en ægter maine coon.

men hvad skal vi være særlig opmærksom på når vi køber denne race. vi vil gerne have en bamse som bliver stor. hehe

men denne rase har jo også fejl og sygdomme som vi skal være opmærksom på. men hvad er det.

derfor vil vi gerne høre jeres erfaringer, både fra jer opdrætter og heldige ejer af disse kæmpe bamser :0)

vi har dog en kat som er der maine coon i. men ægte er hun ikke. men en dejlig kat skal jeg skylde mig at sige :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spg. til jer med maine coon bamser.
  • #1   26. dec 2009 Det vigtiske er at seom de katte der er i katteriet ser sunde og raske ud..

Deter svært det med størrelsen, men de fleste kommer op på et sted mellem 6 og 8 kg for hankatte

• #2   26. dec 2009 ja det skal bare være den rigtig opdrægter . min han misser er 1 år og vejer er 9.5kg

• #3   26. dec 2009 ja, der er heldigvis mange reg opdrætter der tester for div arvlige sygdomme

HCM og HD.. og div andre

• #4   26. dec 2009 Lilje.. tester du for dem du skriver

• #5   26. dec 2009 Lilje *
    nej du er IKKE opdrætter,du er BYB'er

• #6   26. dec 2009 Jeg har selv en Main Coon med stamtavle - og han er da en dejlig, reserveret og bestemt ung herre. Jeg avler dog ikke selv - det lader jeg folk, der virkelig brænder for katten og den racestandard, så hvilke sygdomme du skal være opmærksom på, vil jeg lade opdrætterne herinde om at fortælle om.

Derimod kan jeg fortælle lidt om det "skræmmende møde med en opdrætter". smiley Det er nu slet ikke så slemt, men husk at det er OK at sætte krav til opdrætteren. Jeg fik at vide herinde, at det var en god ting at tænke om man selv ville være kat hos opdrætteren, hvis nej - så lad være med at købe en kat. Besøg endelig flere opdrættere inden du bestemmer dig og stil dem spørgsmål - selv de mest dumme spørgsmål for at få det hele på plads.

En stor del af opdrætterne udøver nærmest livslang service på deres katte, og det er en rar ting. Med livslang service mener jeg at skulle du komme i tvivl om noget eller mangle hjælp til katten, jamen så kan man kontakte opdrætteren og få et råd med på vejen. Ellers synes jeg ikke man skal være bange for at kontakte andre opdrættere, hvis den går helt galt. De fleste Main Coon-opdrættere er søde og rare mennesker - dette er heldigvis også tilfældet med opdrættere af andre racekatte. Man kan sgu altid få en sludder med dem.

• #7   26. dec 2009 nej det gør det ikke. men du bragte det selv på banen.
    og det understreger bare yderligere vigtigheden i at finde den rigtige opdrætter

• #8   26. dec 2009 Kunne julefreden ikke finde vej til KG også?

At der er forskellig måde at opdrætte på er ingen hemmelighed - med at smide med negativt ladet ord som BYB er det nødvendigt?

Der er registerede opdrættere = stamtavler og regler der skal overholdes og der findes et klagenævn

Der er ikke registerede opdrættere = ingen stamtavler, ingen klagenævn - reglerne kan man selv sætte

At jeg selv er registreret opdrætter (og det er en selvfølge for mig) gør ikke jeg kalder dem der ikke er registreret for BYB - som er et amerikansk ord for Back Yard Breeder, nogen lægger så en masse mere (og negativt) i det end det faktisk betyder.

• #9   26. dec 2009 syns da det er en vigtig del at får med, når der er en der spørger om råd. så skal vedkommende da vide at der er den slags "opdrættere" derude også, og at der ingen garanti er for noget der. det er ligesom at spille lotto.

• #10   26. dec 2009 Selvfølgelig er det en vigtig del at fortælle at der findes både registrerede og ikke registrede opdrættere - og forskellen.

Men at kalde nogen BYB - det er under lavmålet.

• #11   26. dec 2009 Lilje *
    du har da et på er det ikke korrekt

• #12   26. dec 2009 Lilje *
    jeg spurgte bare,for det har jeg hørt,men nu spørge jeg jo dig selv og kan få det rigtige svar eller nowt

• #13   26. dec 2009 du har da et på vej er det ikke korrekt.
    skulle der stå.sorry lilje

• #14   26. dec 2009 okay. og i sidste uge skrev du til mig at du ikke havde killinger i tankerne foreløbigt
    så nu er jeg lidt forvirret

• #15   26. dec 2009 men never mind,det skal vi ikke tage i denne tråd
    sorry trådstarter

• #16   26. dec 2009 Jeg synes at du skal se på nogle maine coon hjemmesider, det kan fx gøres på www.killingelisten.dk ta en snak med opdrætteren. ta du og kik , gerne flere forskellige steder... vælg ikke efter billigeste sted... som med alt andet følger pris og kvalitet gerne ad.

At have opdræt er for de fleste en hobby, og kan lide og snakke med folk om deres katte / Race..

Mange Miau
    Lonnie

• #17   26. dec 2009 Lonnie..god pointe

puha, jeg elsker at tale om mine katte..

Elsker når jeg høre fra køber. Der er ikke nogetbeder end, når de skriver til en, om hvordan det går..

En god ting, er at hvis man ikke følger sig hjemme,der hvor man kikker på kat, så er det ikke der man skal købe..

• #18   26. dec 2009 Alting kan jo "snyde" Ingenting er jo 100 % sikker....sådan er livet jo...håber du finder en dejlig misser

• #19   26. dec 2009 Jeg har lige hørt fra en opdrætter, at der er ved at blive forsket i poly-cooner, fordi de vist ikke har de sædvanlige arvelige maine coon sygdomme/ hofteproblemer/ hjerteproblemer/ nyrer osv.... bla. vist nok fordi, at deres knoglestruktur er kraftigere ( hvordan det så påvirker organerne, det ved jeg ikke)!

Er der nogle, som har hørt om det??

• #20   26. dec 2009 vi har altid købt kat hos kattensværn for at støtte en god dag og de 3 katte vi har købt der har ikke haft andet end problemer. den sorte vi havde hun døede desværre. og vores røde hankat har mange mave problemer og de kan ikke finde ud af hvad han fejler. så næste gang han bliver syg så skal han desværre af lives. den bette lang hårede vi har hun har hud problemer og er på speciel kost. så vi vil gerne have en race ren kat og være sikker på vi ikke får en mis som er syg.

så er kun glad for at høre jeres mening og erfaring og hvad man skal holde øje med

• #21   27. dec 2009 i har da vist været meget UHELDIGE !!!! ang.katte fra internat,det er da trist

• #22   27. dec 2009 Rille L

da det nå man sige. det er også derfor vi ikke vil have en kat mere der fra. da vi købte den bette lanhårede kat efter vi havde mistet den sorte sagde hun til os, ja den røde kat skulle ha været aflivet på grund af hans mave.

så siger man også bare tak for informatationen den gang. nu kan vi jo ikke undvære nogen af dem.

• #23   27. dec 2009 Sandra L

Nej, det tror jeg ikke er rigtigt.
    Desuden parres poly coon med ikke poly - så der blandes generne, hvis det skulle forholde sig som du siger.
    Polycoons skal også tjekkes for de sygdomme andre MCO skal.

• #24   27. dec 2009 ^^*Poly-Cats*^^ reg opdræt med tavler .

Tak for dit svar :o)
    Det jeg hørte, var også, at de der arvelige sygdomme aldrig var blevet set hos testede katte..... Jeg ved så ikke, hvor mange ikke-testede polykatte, som findes med tegn på de arvelige sygdomme!

Men under alle omstændigheder, så kunne jeg rigtig godt tænke mig en poly-kat, en dag ;o) Så det var da rart, hvis påstanden havde noget på sig...
    Jeg vil mene, at en poly-opdrætter burde være opdateret, med sådan noget, så jeg er glad for at du svarede :o) Tak!

Kommentér på:
Spg. til jer med maine coon bamser.

Annonce