{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Hjælp! Opdragelse af hunkat. {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteejere.

Jeg har brug for jeres hjælp til lidt opdragelse af min hunkat. Jeg aner snart ikke mine levende råd. Min hunkat har altid været meget doven, hvor min hankat har været ballademageren. Hun plejer at ligge og sove om morgenen, og der har aldrig været noget med hende. Sådan er det ikke længere... Vi flyttede i stort hus i oktober, og siden da har hun været en pestilens om morgenen. Fra kl. 06 morgen og fremefter begynder hun at stå og kradse i gulvtæppet, på skabsdøre og mjave helt vildt. Jeg siger nej til hende, men 5 min efter starter hun igen. Så kan jeg rejse mig efter hende, hvor hun så render ind under sengen, så jeg ikke kan nå hende, så hun ved udemærket godt at hun gør noget forkert. Jeg plejer at fange hende og smide hende ud af soveværelset imens jeg siger nej, men 5 min efter står hun der igen.

Jeg er af den overbevisning, at hun vækker os for at få mad og for at vi lukker hende udenfor, men hun har aldrig opført sig sådan før, og jeg vil ikke lade hende bestemme hvornår vi skal stå op og lukke hende ud i weekenderne. Imorges startede hun kl. 05.30. Jeg troede blot at det var en overgang, men nu har det stået på i 4 mdr. Hun er 1 år gammel og steriliseret.

Er der nogen der har nogle gode råd, indne jeg bliver tosset? smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Opdragelse af hunkat.
  • #1   1. feb 2010 Hvor gammel er hun og er hun sterilliseret?

• #2   1. feb 2010 Citat fra oprindelige indlæg:
    " Hun er 1 år gammel og steriliseret."

• #3   1. feb 2010 bliv ved bliv ved bliv ved....
    og det hjælper ikke en sk**...
    jeg har samme problem her hjemme, hver dag lige når min mand er taget på job, vågner Missen og laver alt det han ikke må, og han bliver ved til jeg står op, når jeg så er stået op ligger han sig til at sove...
    jeg har prøvet alt og intet virkede, så selvom jeg går sygmeldt og først falder i søvn mellem 2-4 står jeg op kl 7....
    men jeg ville da lige følge med for at se om der skulle komme et råd jeg ikke har prøvet og som måske ville virke.

• #4   1. feb 2010 Hej Lonnie,

Det er træls at høre at du også har problemet, for for satan hvor er det bare skide irriterende! Og jeg vil sgu ikke bukke under for hende, for så ved hun at hun de næste 10 år kan stille sig sådan og så står vi op, - fanme nej smiley

Men ja lad os håbe at der kommer et godt rå, for min kæreste truer med at sætte hende under bruseren (får han selvfølgelig ikke lov til)

• #5   1. feb 2010 Kan "trøste" dig med at vores skovkat Totte, havde en periode hvor han gjorde det samme... I starten sagde vi også et bestemt "NEJ" og han stoppede, for at igen at gøre det lidt efter... Til sidst lod vi som ingenting, så han fik ikke opmærksomhed når han gjorde det... Samtidig satte vi et kredsebræt op hvor vi kom nogle dråber af Baldrian på.
    (for at sætte hans fokus et andet sted end skabsdøren og tæppet)

Og han gør det ikke mere og har ikke gjort det i ½år nu... Men vi bliver dog stadig vækket ;o) Han kommer ligeså stille op i sengen, og napper os i albuen... Når vi så vågner bliver han siddende i sengen, til vi står op... Så jeg er ikke i tvivl om at det er fordi han vil ha' at vi skal stå op...

Så jeg ved ikke om man kan gøre så meget, hvis det er fordi man ikke vil vækkes... Men Totte kredser så ikke i tæppet eller på døren mere..

• #6   1. feb 2010 har samme problem med 2 af mine katte men det er kun periodevis og den ene er neutraliseret og den anden er kun et ½ år og skal neutraliseret når der lige bliver råd men jeg lader dem stå og skabe sig så holder de som regel op efter 15 min

• #8   1. feb 2010 hvis mine miaver om morgnen er det som regel pga opmærksomhed, så jeg kalder bare, katten kommer op i sengen, og så putter vi og sover da bare videre.

• #9   1. feb 2010 Jeg har samme problem med mine katte...
    Jeg har en foldedør ind til mit soveværelse, som jeg lukker når jeg går i seng.. Og de gør alt for at bryde igennem...
    - men jeg vil ikke have dem derind, for en af dem tisser på min dobbelt dyne og ved ikke hvem af dem det er... Og det er kun den dyne, ikke andre dyner..
    Jeg vil da gerne have kattene ind i min seng, men ikke når de tisser på dobbelt dynen... Godt råd?

• #10   1. feb 2010 Jeg havde det samme problem med Kenzo for et par mdr. siden . Han vækkede mig hver morgen ved 5-6 tiden .. Han blev ved med det ligeså længe han blev ved med at få den opmærksomhed som han ville have . Men da jeg begyndte at ignorere ham og lade som om jeg sover , så begyndte han at gøre det mindre og mindre . Han er nu stoppet heldigvis smiley

• #11   1. feb 2010 Nøj hvor jeg er glad for min kat efter jeg har læst dette smiley
    Hehe , Asti har aldrig lavet de ting , om natten sover hun hos os , helst oppe ved min pude (Mors dengse ;)) og når min kæreste tager på arbejde klokken halv 7 smutter hun lige så diskret ind og lægger sig hos mig igen smiley Det er super skønt , elsker at ligge og sove med hende (: Da hun var killing lavede hun mange ulykker , væltede ting ned og alt andet hun ikk måtte , men efter nogen tid med et bestemt nej og en sur mor som ikk ville snakke med hende gik det over smiley hehe ..

• #12   2. feb 2010 Stolt Mor, har en god pointe.

Hver gang katten gør noget den ikke må og du kvitterer med et "Nej!" har den fået det den gerne ville have. Katte er fantastisk dygtige til at opdrage på deres ejere og det kunne godt lyde som om din kat har fået opdraget dig til at rejse sig/anerkende at den larmer selvom den ikke må.

Negativ opmærksomhed er bedre end ingen.

I med ørepropperne og brug en uges tid på at ignorere morgen-helvedet helt og aldeles. Når du så står op, så sørg for at gøre det mens katten IKKE siger en lyd. Derefter går du ind og snakker med katten og roser den alt hvad du kan. Så skal du se den hurtigt opdager at det bedre kan betale sig at flette næbbet og vente til mor står op =)

Kommentér på:
Hjælp! Opdragelse af hunkat.

Annonce