Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lopper og hvidløg?
  • #2   24. feb 2010 Hvidløg er giftigt for katte, se mit indlæg lige under dit ;o)

• #3   24. feb 2010 Hmmm jeg synes ellers jeg så det i et ugeblad, hvor dyrlægen synes dét var en go ide... Ih altså!!
    Synes også jeg har hørt om noget olie...

Kattene får selvfølgelig frontline pipetter alle tre imorgen når jeg får købt nogle, og møblerne blir sprøjtet med loppemiddel, men hvis der nu var en måde man ku forebygge det uden alt de gift noget, så var det da værd at prøve. men hvidløg er så ikke lige løsningen smiley

• #4   24. feb 2010 Som dyrekinesiolog får du en klar advarsel om at bruge hvidløg til katte, det er fy fy for os, så ugeblad eller ej, jeg ville ikke turde give det til mine katte.

• #5   24. feb 2010 Hvad er dyrekinesiolog?

• #6   24. feb 2010 Christina det er alternativ behandler til dyr, er det nu også til mennesker men har speciale i dyr. Det er bla. akupunktur, akupressur, urter, homeopati, blomster medicin, meridian terapi m.m.

• #7   25. feb 2010 Jep, det skal man... Jeg må nok indrømme at jeg kun giver dem det når jeg finder lopper på en af dem...

• #10   25. feb 2010 Teatree oil og hvidløg er hammer giftigt for katte - søg der har været masser af tråde om det, jeg orker ikke at fidne linkene frem igem
    Alle former for løg er giftige og ophobes i kroppen.
    Selv via otagelse gennem huden er Teatree oil giftig

• #13   25. feb 2010 Felis: Det er jo derfor at alle møbler, tæpper og andet bliver sprøjtet med loppegift!

Det er 5-6 måneder siden jeg sidst har fundet lopper på dem...

• #14   28. feb 2010 Katte tåler meget meget mindre end feks. hunde gør, og det er rigtigt at mange har brugt hvidløg igennem tiderne, men der er også fundet mange forgiftninger af katte, fordi ejeren tror at de kan tåle det samme som hunde eller os mennersker. Derfor skal man være ekstra påpasselig med at give katte noget som helst. Katte har et super højt stofskifte og blodomløb generelt, og derfor tåler de ikke det samme som hunde. Feks. kan hunde tåle en lille dosis af børnemagnyl, hvor enhver dosis af samme stof vil slå en kat ihjel med det samme.

Der er lavet studier i hvorvidt hvidløg har en effekt på hunde, og derved kan vi regne ud at det nok ville have haft samme effekt på katte, hvis de kunne tåle det, og det kan de ikke. Fordi det går godt i et tilfælde, vil det i andre tilfælde ende fatalt. Nogle katte overlever mødet med en mundfuld julestjerne, andre er desværre ikke så heldige.

Fakta og her taler vi om HUNDE;

Løg og hvidløg
    Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret, at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.

• #15   28. feb 2010 Host, host - en uddannet dyrlæge - det er måske læææænge siden? ....

Syntes du det foder der har på hylden er interessant?

Det advares faktisk mod løg på dyrlægeforeningens hjemmeside:

"Nogen fødemidler, (f.eks. chokolade, løg, rosiner, vindruer, avocado, nogle nødder, lakrids, fødemidler og slik sødet med xylitol) kan være giftige for dyr. "

Kommentér på:
lopper og hvidløg?

Annonce