{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd til bøstning
  • #1   4. mar 2010 Kan han lide at blive aet? for så kan du prøve at købe en handske med en børste på, og så børste ham på den måde..

  • #2   4. mar 2010 ja det kan han men jeg bøster dem en gang om dag om det er heller ikk noget problem men det er når de skal havde den stor tur ( han har nogle problemer med han er meget fedet bag på op over halen der kommer nogle små totter der skal redes ude og det gør jeg engang om ugen og det er det han ikk gider ?? ) det er ikk nok med sådan en bøst du snakker om for sådan en har jeg . den kan ikk rede det ud ?

  • #3   4. mar 2010 Hej Louise!
    Du siger han er fedtet ved halen.. er du sikker på det ikke er fedt hale? Hvis det er det er det vigtigt du behandler ham for det og ikke bare redder ham der.. han kan risikere at midste pelsen og der kan i værste fald gå betændelse i det..
    Har selv to drenge der har døjet med det.. jeg har givet halen pudder.. i ca 3-4 dage og så har det været væk.. ellers har jeg noget shampoo med klorhexidin i jeg bader halen i..


  • #4   4. mar 2010 Det lyder som om han har fedthale. Jeg har fundet følgende svar fra en dyrlæge til en MCO ejer der spurgte om problemet:

    Det lyder til at du har fået en kat med "fedthale". Fedthale er ikke en sygdom man kan behandle men et arveligt problem, hvor genen, som er vigende, nedarves fra begge forældre.

    Kattens talgkirtler på haleroden og halen producerer ekstreme mængder talg, imidlertid ser man at området med ekstrem talgproduktion trækker sig halvvejs op ad ryggen og halvvejs ned ad halen. I forholdsvis sjældne tilfælder er alle kattens talgkirtler berørt og så er hele katten fedtet til ganske få timer efter at den er blevet badet. Problemet er eller var mere almindelig blandt perserkatte, nu har man målrettet avlet sig væk fra problemet og derfor er det ikke så tit man ser det mere.

    Ofte ser man at problemet starter når katten bliver kønsmoden, i ekstreme tilfælde har de det allerede som killinger. Det er godt, at din kat er kastreret, det reducerer lidt talgproduktionen men desværre er der ingen behandling. Det bedste du kan gøre er at holde halen ren med daglig vask med f.eks. opvaskemiddel, det opløser fedtet uden at beskadige huden. Brintoverilte kan irritere huden til at producere endnu mere talg.


  • #5   5. mar 2010 jeg kan ikk komme til at bade ham det vil han sgu ikk og han er ikk til at holde ? da han er en meget stor kat ( 10kg) kan jeg gøre noget andet ??

  • #6   6. mar 2010 hej alle,HVAD gør man så med en MC der ABSOLUT IKKE VIL BØRSTES !!!!!! NOGEN SOM HELST STEDER !!!! ????? Min mand holder ham (hvad der nu kan lade sig gøre) MED TYKKE ARBEJDSHANDSKER !!! OG HAN SKRIGER,KNURRER.OG SIGER NOGLE FORFÆRDELIGE LYDE....og Bider mig ,kradser mig,..har haft betændte negle og fingre hænder osv...efter hans kradt og bid ...Han går VIRKELIG BESÆRK !!! Har købt mig fattig i alle mulige og umulige slags børster,for at finde EN han ville acceptere...meen NEJ...ikke engang på ryggen ligeså stille vil han....ANER IKKE HVAD VI GØR ??? han trænger selvfølgelig hårdt til en tur...BARE DER VAR ET RÅD DER VIRKEDE ...har også prøvet den Blide måde med godbidder,men bare vi åbner skabet med børsterne..er han i bereskab til at gemme sig..smill (lidt) for det da utrolig !!! HJÆLP PLEASE....

Kommentér på:
gode råd til bøstning

Annonce