Kommende katte ejer {{forumTopicSubject}}
Heej alle sammen.
Da jeg er kommende katte ejer, har jeg lige et par spørgsmål
Mine små misser bliver to Maine Coon katte, en han og en hun, på ca. 1 år begge to.
Vi skal bygge en kattegård udenfor, så vores katte kan nyde det gode vejr her til sommer, har i nogle gode råd til eventuelt indhold ?
Har i nogle gode råd angående pels pleje ?
Jeg læste en debat omkring tænder og tandkød. Hvordan tjekker jeg bedst om alt er okay inde i munden?
Jeg skal have 2 katte og de skal selvfølgelig have et kradse træ. Min plan er at sætte det ved et stort vindue, så de kan nyde solen. Da det er 2 katte, har jeg tænkt på et stort kradsetræ, med 2 huler, så de hver især har jeg sted, de kan være alene.
ang. foder, har jeg snakket med en ekspedient i foderland i aalborg, og der har de hjulpet mig frem til, hvad der skulle være godt.
Og så vil jeg selvfølgelig gerne have nogle gode råd, da jeg vil mine kommende misser, det aller bedste.
Jeg håber at i vil tage godt imod mig og svare på min tråd.
Hilsen Maiken Cecilie.
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 1
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
IMO er noget af det vigtigste ved en løbegård, at den skal være i direkte forbindelse med huset - altså så kattene selv kan gå ud i gården via en dør eller et vindue. Og så synes jeg, at der skal være græs i gården.
Foder: Måske har du fået ok vejledning i foderland, men ikke alle ekspedienter er lige gode til rådgivning. Udover et godt tørfoder, så giv kattene vådfoder, kød eller fisk dagligt. Det er bl.a. aht. væskeindtag, hvilket er vigitgt for sunde nyrer/urinveje.
Stil også et par vandskåle langt fra madskål (og en skål vand i løbegården), når der er vand tilgængeligt rundt omkring vil de oftest drikke mere.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Mht tænder, tandkød ect kan du give dem Plaque Off i deres foder, som er super godt til at fjerne tandsten.
Hold øje med om de har dårlig ånde, meget rødt tandkød, knækkede tænder. Hvis katten feks. har huller i tænderne vil det som regel være tættest på tandkødet og ligne at den er blevet gnavet i.
Hvis katten har mange tandsten vil det som regel vise sig ved, at katten ikke spiser særlig meget - tager en bid eller to, at den ikke er interesseret i maden mere, at den taber sig og så kan den have savl omkring munden.
Tandsten sidder oftest i overmunden ved hjørne og kindtænder.
Tørfoder er med til at holde kattens tænder rene.
Pøj pøj med dine nye misser :o)
Kommende katte ejer